Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kasseapparat og SKAT?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at nogle kasseapparater er godkendt af SKAT og andre er ikke. Skal et kasseapperat være godkendt af SKAT, når det skal bruges i en butik? (Det giver ingen mening for migConfused)

Jeg har fundet et nyt kasseapperat til ca. 900 kr., som ikke er godkendt af SKAT, som jeg overvejer at købe. Er det bedst at leje eller købe en Dankortterminal?

Mange hilsner

Malene

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kassen skal være godkendt af SKAT eller opfylde deres krav som minimum. Oftest så kan de helt billige kasseapparater ikke udprinte en "revisions-rulle"

Og da det er til en fysisk butik, så er det et krav. Hvis det er en stadeplads så er der andre krav.

Fordelen ved at købe er at du oversigt kommer til at betale mindre for dankortterminalen end hvis du lejer den. Men snak med dem der sælger den, nogle gange følger der support med til lejningen. Kender du point?

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Malene:

Jeg har fundet et nyt kasseapperat til ca. 900 kr., som ikke er godkendt af SKAT, som jeg overvejer at købe. Er det bedst at leje eller købe en Dankortterminal?

 

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg snakker jænvtligt med ejeren af denne virksomhedhttp://www.kaengros.dk/

Han siger med et smil på læben "Man kan vælge at spare 5.000 nu og så betale dem til SKAT når de komme på besøg. Og så iøvrigt betale 5.000 udover for et ordenligt godkendt apparat. "

Tag fat i KA Engros - og hør om ikke de har noget som passer til dig. :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde et godkendt Olivetti kasseapparat til omkring 2.000 kr. plus moms. Så jeg ser ikke nogen grund til at spare de småpenge, selvom der selvfølgelig er rigeligt med udgifter i opstarten. Jeg kommer ikke selv så tit i Metro, men jeg mener at de har dem der.

Hvis du har pengene, er det selvfølgelig bedst (billigst) at købe dankortterminalen. Det samme gælder de fleste andre ting. Men hvis du gerne vil spare lidt på likviditeten, er det helt fint at leje, eller evt. lease sådan en.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Tak for dit svar. Det giver meningSmile

Jeg skal både have en fysisk butik og samtidig en webshop. så der er en del udgifter.

Jeg synes priserne på dankortterminalerne er meget forskellige og det er lidt af en jungle at finde rundt i. Det er en meget lille by jeg åbner butikken i og det bliver ikke fuldtids, så kan sagtens nøjes med den simple udgave af både dankortterminal og kasseapperat. Jeg kender ikke Point, men vil prøve at tjekke siden.

 

Mange hilsner

Malene

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Lars, den side vil jeg prøve at tjekke.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi købte et rigtig godt kasseapparat i Metro. Der er -så vidt jeg husker- 120 hurtigvalgs knapper. De er rigtig dejlige at have. Det gav vi 3500+ moms for. Men du kan evt. købe et brugt på DBA - Bare husk at nustille både X og Z rapport inden du starter med det.

Point er derfra vi har vores dankort terminal den er lejet og koster næsten ingenting at have ;)

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Jeg kan bare ingen priser se derinde. Hvad må sådan en terminal koste i måneden?

Vil prøve at finde et brugt kasseapperat, for har bare brug for et helt simpelt et.

Mange hilsner

Malene

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få et sprit nyt, der overholder lovkravene, til 1.700 ekskl. moms her. Jeg kender ikke firmaet, men en af fordelene ved at købe nyt, er at der som regel er hjælp til opsætning og indtastning af stamoplysninger momssats m.m. Det er ikke sikkert du får den hjælp, hvis du køber brugt.

Point skriver ikke lejepriser på hjemmesiden, men laver "individuelle tilbud". Se stk. 5 på denne side.

DK-Online lejer også terminaler ud, og har priserne online. Et eksempel på en lejepris er her.

Nets (PBS) udlejer også terminaler. Deres prisliste er her.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malene.

Hvis du sælger til private kunder skal du kunne udstede en kassebon eller almindelige faktura.

Hvis du ikke bruger almindelig faktureringspricip SKAL du have et SKAT godkendt kasseapparat til salgsregistrering.

D.V. S. at Kassebonnen skal kunne indeholde:

  • firmanavn ell. cvrnr.
  • Dags dato
  • Vareart
  • Moms beløbets størrrelse og at momsen udgør 20%.

Hvis kasseapparatet samtidig ikke har en ekstra revisionsruller skal den have elektronik journal.

Hos Dansk Kontor Center sælges der kun SKAT godkendte kasseapparater dankorterminaler og teknikerne programmerer og godkender dem så der lever op til SKAT regler for salgsregistrering.

Ring evt. på 70 22 13 11 så kan en af vores teknikere rådgive dig hurtigt til hvilken kasse og dankort terminaler der passe til dig butik.

MVH

Brian

 

 

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)