Hej Jeg har læst forskellige tråde herinde og har derfor følgende spørgsmål som jeg håber i kan give mig et svar på ![]() I taler meget om at der skal være et produkt for at MLM er lovligt hvilket er fuldt forståeligt, men hvor skelner man mellem om det er et rigtigt fysisk produkt eller ikke? Parfume på en flaske, en drik man drikker hver dag, eller andet i den retning er et fysisk produkt. Men hvad hvis man modtog en online licens, rapport, link, eller et nyhedsbrev efter man havde meldt sig ind og betalte for det måned efter måned og tjente på eks antal led o.s.v? Betragtes det som ulovligt og tangere det pyramidespil eller er det helt i MLM ånden? For at gøre en lang historie kort: skal det være et fysisk produkt for at MLM er lovligt? Glæder mig til at høre jeres kommentare Venlig hilsen Dumbo |
Skal der være et fysisk produkt i et MLM koncept?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Det behøver ikke været fysisk i den forstand at man skal kunne tage og føle på det. Det der er afgørende er at produktet har en reel værdi som en kunde gider at betale for. Det skal altså kunne sælges til andre end mulige forhandlere.. For såfremt der er tale om at det kun er forhandlere der er i netværket, så grænser det til pengeflytteri.. /Charly |
Dumbo, Historisk set har intet Network Marketing selskab haft synderlig, synlig eller nævneværdig succes med ikke-fysiske produktgrupper - hvadenten det er serviceydelser eller internetbaseret produkter. Flere selskaber har forsøgt sig - og en vis hype opstår - kortvarig. Fremgang, langsigtet succes i Network Marketing, for nye selskaber skal baseres i fysiske produkter. Det siger fakta og historie. MVH Lasse |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Jeg hopper skam ikke i blækhuset.. Jeg arbejder ikke med NM, men synes dog at det er en interessant markedsføringsform. Men det er rigtigt at det kræver mere at ekspandere til andre lande, når man er serviceudbyder. Så på den måde har ACN ikke været om sig, som frere af de store spillere i NM. Men tilgengæld har ACN en utrolig god markedspenetration og et virkelig solidt fondament. Så efter MIN opfattelse er ACN en succesfuld NM virksomhed og må så absolut betragtes som en af de blivende kræfter, både i NM og i telebranchen. /Charly |
|
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)