Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CIF import fra kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Ved godt, at der er mange tråde omkring dette emne, men det er ikke lykkedes for mig, at finde det oplysninger jeg står og mangler, håber at jeg kan få lidt hjælp her!

Vi er et nystartet firma og har lige bestilt et vareparti fra kina. Vi har bestilt varen som CIF, det jeg søger svar på er:

1: Skal vi meddele den Danske havn på forhånd om, at vi har et parti på vej til DK?

2: Skal vi have et speditionsfirma til at fortolde varerne, når der er ikke er told på dem?

3: Kan vi selv afhente partiet i den danske havn?

Hvis I kender priserne på de forskellige spørgsmål, så vil vi meget gerne have dem med det samme. 

På forhånd tak

Jeppe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 13:24

Hej Jeppe

For det første bør du aldrig købe vare CIF Kina, da du i sidste ende kommer til at så med en stor ekstra regning for de danske omkostninger.  Har du mulighed for at ændre dine købs betingelser bør du købe FOB (havn kina) og så få en dansk  speditør til at hjemtage godset for dig da det vil blive den absolut billigste løsning.

Vær iøvrigt opmærksom på at når godset er sendt CIF har du ingen forsikringsdækning mod tyveri eller bortkomst af dit gods.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:09

Hej Jeppe.

Ravn har ret, at købe at købe CIF er ikke en god løsning men så ved du det til næste gang. Prøv at læse denne tråd, der ligner dit problem og her er jeg i gang med at hjælpe med at få styr på sager, og du skal også være meget velkommen til at sende mig en kopi af transport dokumentet (Bill of Lading) som du har fået af din leverandør så skal jeg nok tjekke det for dig og måske sparer dig for nogen penge da jeg kan tjekke at de ikke afregner dig ekstra ved ankomsten til DK.

http://www.amino.dk/forums/t/122493.aspx?utm_source=reply&utm_medium=email&utm_campaign=ForumReply#821124

1. Nej i vil blive kontaktet, men da det er sendt CIF så kan det godt være i først får sen besked da der kan være flere parter involveret. (det er dette jeg vil undgå, og kan tjekke for dig)

2. Ja (regn med Dkk 250,-)

3. Ja

Herlige solskins-hilsner

/Sune

Import Consulting and Services

Tlf: 70 20 75 11 / ics@forwarder.dk

Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:13

Hej Ravn, 

Jeg har også læst mig frem til herinde, at FOB er at foretrække ved import. Det vi indtil videre har bestilt er et lille vareparti på en palle for, at kontrollere kvaliteten af produkterne. Når vi senere er ude i, at bestille hele containere vil vi også få det sendt som FOB.

Vh

Jeppe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 14:55

jeppe anbj:

Jeg har også læst mig frem til herinde, at FOB er at foretrække ved import. Det vi indtil videre har bestilt er et lille vareparti på en palle for, at kontrollere kvaliteten af produkterne. Når vi senere er ude i, at bestille hele containere vil vi også få det sendt som FOB.

Selv om du sender en lille palle så er det en meget dyr løsning og dårlig du har valgt.  Men det virker ikke til at omkostningerne har den store betydning for dig.

Vær iøvrigt opmærksom på at de først kan betale sig at bruge søfragt ved minimum 1-2 Kubik meter gods.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)