Hej,
Ved godt, at der er mange tråde omkring dette emne, men det er ikke lykkedes for mig, at finde det oplysninger jeg står og mangler, håber at jeg kan få lidt hjælp her!
Vi er et nystartet firma og har lige bestilt et vareparti fra kina. Vi har bestilt varen som CIF, det jeg søger svar på er: 1: Skal vi meddele den Danske havn på forhånd om, at vi har et parti på vej til DK? 2: Skal vi have et speditionsfirma til at fortolde varerne, når der er ikke er told på dem? 3: Kan vi selv afhente partiet i den danske havn? Hvis I kender priserne på de forskellige spørgsmål, så vil vi meget gerne have dem med det samme.
På forhånd tak Jeppe |
Hej Jeppe
For det første bør du aldrig købe vare CIF Kina, da du i sidste ende kommer til at så med en stor ekstra regning for de danske omkostninger. Har du mulighed for at ændre dine købs betingelser bør du købe FOB (havn kina) og så få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig da det vil blive den absolut billigste løsning.
Vær iøvrigt opmærksom på at når godset er sendt CIF har du ingen forsikringsdækning mod tyveri eller bortkomst af dit gods.
Mvh
Ravn