Nå, Postdanmark ved lige præcist, hvordan de skal udnytte deres monopol.. Jeg er en af dem, der sender mange breve/maxibreve dagligt, og har forhen benyttet mig af frankeringsmærkerne fra Postdanmark. Som mange nok ved, så har Postdanmark ændret deres priser, og det er blevet billigere, at sende, hvis du stempler dine breve med en frankeringsmaskine. Jeg har anskaffet mig en frankeringsmaskine, og har derfor ikke længere brug for mine frankeringsmærker.. Det skal siges, at jeg har for flere 1000 kroner liggende. Jeg vælger, at gå ned på et par posthuse i København, hvor de fortæller mig, at de ikke kan ombytte frankeringsmærkerne til kontanter, hvilket jeg naturligvis forstår. Jeg foreslår, at pengene bliver krediteret min næste regning fra min frankeringsmaskine. Det kan assistenten på posthuset naturligvis ikke tage stilling til. Jeg vælger herefter, at tage kontakt til Postdanmark via mail, og forhører mig om en mulig ombytning og kreditering. Jeg får følgende svar tilbage: "Jeg har forespurgt på om du kan krediteret jeres frimærker over på frankeringsmaskine-opkrævning. Det er desværre ikke en mulighed. Jeg forstår jeres pointe, og vil nævne det for ledelsen" OK, Postdanmark. Så beholder jeg da lige mine frankeringsmærker........ Og nej, jeg har ikke tænkt mig at bruge dem.. For jeg sparer omkring 1 krone pr. brev jeg sender, ved at benytte min frankeringsmaskine..
Kommer der ikke snart et alternativ til PostDK om jeg må be'?
|
Det er da billigere at bruge frankeringsmærkerne der ER købt og betalt end at bruge din frankeringsmaskine ;-)
Jeg kan ikke se det store problem. Vi skifter også til frankeringsmaskine og bruger da bare mærkerne til der ikke er flere.