Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postdanmark: "Jeg forstår jeres pointe" - ingen ombytning af frimærker!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå, Postdanmark ved lige præcist, hvordan de skal udnytte deres monopol..

Jeg er en af dem, der sender mange breve/maxibreve dagligt, og har forhen benyttet mig af frankeringsmærkerne fra Postdanmark. Som mange nok ved, så har Postdanmark ændret deres priser, og det er blevet billigere, at sende, hvis du stempler dine breve med en frankeringsmaskine. Jeg har anskaffet mig en frankeringsmaskine, og har derfor ikke længere brug for mine frankeringsmærker.. Det skal siges, at jeg har for flere 1000 kroner liggende.

Jeg vælger, at gå ned på et par posthuse i København, hvor de fortæller mig, at de ikke kan ombytte frankeringsmærkerne til kontanter, hvilket jeg naturligvis forstår. Jeg foreslår, at pengene bliver krediteret min næste regning fra min frankeringsmaskine. Det kan assistenten på posthuset naturligvis ikke tage stilling til.

Jeg vælger herefter, at tage kontakt til Postdanmark via mail, og forhører mig om en mulig ombytning og kreditering.

Jeg får følgende svar tilbage: "Jeg har forespurgt på om du kan krediteret jeres frimærker over på frankeringsmaskine-opkrævning. Det er desværre ikke en mulighed. Jeg forstår jeres pointe, og vil nævne det for ledelsen"

OK, Postdanmark. Så beholder jeg da lige mine frankeringsmærker........ Og nej, jeg har ikke tænkt mig at bruge dem.. For jeg sparer omkring 1 krone pr. brev jeg sender, ved at benytte min frankeringsmaskine..

Kommer der ikke snart et alternativ til PostDK om jeg må be'? 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:00

Det er da billigere at bruge frankeringsmærkerne der ER købt og betalt end at bruge din frankeringsmaskine ;-)

Jeg kan ikke se det store problem. Vi skifter også til frankeringsmaskine og bruger da bare mærkerne til der ikke er flere.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:13

Ja jeg kan nu heller ikke se det helt store problem. Ikke når det "kun" drejer sig om 1 kr.

Der synes jeg lidt mere at det er træls i min situation.

Jeg har altid brugt frimærker da jeg ligeledes sender mange maxibreve ud.

En gang i måneden ca. der køber jeg en ordentlig stak frimærker ind. Dengang gik der hyppigst 50,50 kr. frimærker, så dem har jeg selvfølgelig altid en masse liggende af. Efter post dk så har ændret det det, bruger jeg mindre en 50,50.. En del mindre faktisk. Og jeg kan heller ikke bytte dem om til nogle andre værdier. Så hvis jeg skal bruge min frimærker, så skal jeg faktisk sætte alt for meget på min pakker, end jeg har behov for.

Og jeg ligger inde med frimærker for et par tusinde.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:06

Jeg må erkende, at jeg heller ikke kan se problemet i denne sag.

Det er selvfølgelig ærgerligt at man betaler lidt mere pr stk. men på den anden side har det været meldt ud i så god tid, at det burde have været muligt at reagere noget tidligere.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:23

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:12

CBering:

Jeg er en af dem, der sender mange breve/maxibreve dagligt, og har forhen benyttet mig af frankeringsmærkerne fra Postdanmark. Som mange nok ved, så har Postdanmark ændret deres priser, og det er blevet billigere, at sende, hvis du stempler dine breve med en frankeringsmaskine. Jeg har anskaffet mig en frankeringsmaskine, og har derfor ikke længere brug for mine frankeringsmærker.. Det skal siges, at jeg har for flere 1000 kroner liggende.

Jeg vælger, at gå ned på et par posthuse i København, hvor de fortæller mig, at de ikke kan ombytte frankeringsmærkerne til kontanter, hvilket jeg naturligvis forstår. Jeg foreslår, at pengene bliver krediteret min næste regning fra min frankeringsmaskine. Det kan assistenten på posthuset naturligvis ikke tage stilling til.

Jeg vælger herefter, at tage kontakt til Postdanmark via mail, og forhører mig om en mulig ombytning og kreditering.

Jeg får følgende svar tilbage: "Jeg har forespurgt på om du kan krediteret jeres frimærker over på frankeringsmaskine-opkrævning. Det er desværre ikke en mulighed. Jeg forstår jeres pointe, og vil nævne det for ledelsen"

OK, Postdanmark. Så beholder jeg da lige mine frankeringsmærker........ Og nej, jeg har ikke tænkt mig at bruge dem.. For jeg sparer omkring 1 krone pr. brev jeg sender, ved at benytte min frankeringsmaskine..

Hej Christoffer, dem kan jeg da købe af dig, hvis det er samme som vi plejer at bruge..
Vi sender ikke så mange breve, varer sendes kun som pakker og faktura kan vi sende med mail - så det er kun lidt vareprøver m.m. vi sender med posten og det er derfor dyrere for os at få en frankeringsmaskine (abonnement, labels osv) end at købe alm frankeringsmærker..
Send mig en mail med hvilke du har, så kan jeg se, om det er dem vi normalt bruger :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:04

Brug dem dog og brug din energi på din kerneforretning i stedet for at slås med et monstrum  som Post Danmark.

Når de køber telefoner spørger de stadig om de findes med drejeskiver - Go figure! Zip it!

Det så moderne de er...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 11:32

Danny Christensen:

Og jeg kan heller ikke bytte dem om til nogle andre værdier. Så hvis jeg skal bruge min frimærker, så skal jeg faktisk sætte alt for meget på min pakker, end jeg har behov for.

Og jeg ligger inde med frimærker for et par tusinde.

Du kan jo sagtens ombytte dem til en anden værdi. Kan du gøre på posthuset.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 11:34

Allan Bidault:

Det er da billigere at bruge frankeringsmærkerne der ER købt og betalt end at bruge din frankeringsmaskine ;-)

Jeg kan ikke se det store problem. Vi skifter også til frankeringsmaskine og bruger da bare mærkerne til der ikke er flere.

At bruge frankeringsmaskine er væsentligt billigere end at bruge mærkerne. 

Det fremgår ihvertfald tydeligt af denne oversigt fra Postdanmark.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 11:38

Jakodan.dk:

CBering:

Hej Christoffer, dem kan jeg da købe af dig, hvis det er samme som vi plejer at bruge..
Vi sender ikke så mange breve, varer sendes kun som pakker og faktura kan vi sende med mail - så det er kun lidt vareprøver m.m. vi sender med posten og det er derfor dyrere for os at få en frankeringsmaskine (abonnement, labels osv) end at købe alm frankeringsmærker..
Send mig en mail med hvilke du har, så kan jeg se, om det er dem vi normalt bruger :-)

Hej Nina,

Det må i meget gerne. Men det er mærker i MANGE forskellige værdier. Mange af dem skal sammensættes, for at blive til en "korrekt" værdi. + mange af dem er europæiske værdier, da jeg sender meget til Sverige.

Men i er velkomne. Vi kunne evt. lave en byttehandel på diverse emballage :-)?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)