Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ung fyr, medie arbejde - hjælp til pris sætning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

jeg er 20 år og har været vokset op med en far som er elektriker og evig computer glad. han har de seneste år arbejdet med computere og som IT supporter.. Igennem ham har jeg hele mit liv lært om computere og har altid lige haft styr på hvordan man gør det ene og det andet.

Nu her de senere par år har tit stået i situationer fra firmaer som vil bruge mig til små hurtige opgaver og det kan være alt fra fotograferinger, efterbehandlinger af billeder, hjemmesider, installationer af programmer, kursus i større programmer og lign. - mit problem er bare jeg ikke aner hvad man tager for de ting.. 

jeg har tidligere arbejdet mange steder for de normale 110,- i timen men jeg kan forstå at denne slags arbejde normalt giver lidt mere.

har i forslag til hvordan jeg nemt kan finde ud af hvad man skal tage for de ting man laver? Nogen vil måske sige at jeg skal tage det for det som jeg synes det er værd, men en af mine svage sider er at jeg er lidt et tjeneste mennesker og jeg ville kunne gå derfra uden at få en krone for det og bagefter ikke føle mig bestemt snydt - hvis i forstår mig korrekt. På den anden side så må man jo også sige at man ikke kan spørger firmaer hvad de føler deres software skal koster for de skal jo ikke bruge en krone på at man bestiller noget på deres hjemmeside og derefter lige kan downloade det direkte eller lign. 

håber i forstår mig og måske har en god løsning eller lign. jeg kan bruge fremover..

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:25

Som du selv skriver, tag det for dit arbejde som du selv følger at du er værd eller det du levere som produkt. Prisen kan variere meget, ang. person, opgaver samt erfaring.

Sæt dig en pris som du selv er tilfreds med, med tiden kan du altid sætte den op, da du måske videre uddanner dig og får mere erfaring på nogle af felterne.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:26

Lige en ting til, om det er installation af software, billed redigering eller noget helt tredje synes jeg personligt at 110kr i timen er for lidt. Over and out.

– Oscar Levant

Tilmeldt 26. Nov 10
Skrevet kl. 16:28

Ja det kan jeg også følge det i - men jeg har aldrig rigtig haft andre jobs end disse hvor man netop får dette.. men er der ikke et sted man kan se standard timelønnen eller lign?

f.eks. kan en læge eller noget få meget på kort tid og en i kiosk netop kun de 110,- i timen? så ville jeg jo kunne sammenligne ud fra det.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:41

Igen kan jeg kun sige at du skal sætte den pris du selv følger dig bedst med...

Du kan jo søge på google hvad gennemsnit af en programmør eller grafiker tjener, men igen kan der være enorm stor forskel.

Eksempel.: Jeg har to venner, som begge er programmøre den ene tager 300kr i timen, som jeg synes er for lidt, mens den anden er helt oppe på 750kr i timen. De er samme alder og har samme uddannelse. Med mindre du arbejder for en virksomhed hvor der er fast løn hver måned, ellers er der næsten frit slag. Sætter du prisen op, kan det være nogle hopper fra, mens andre vil tage dig fordi din pris viser hvor "dygtig" du er på dit område, men selvfølgelig skal alt være med måde :)

– Oscar Levant

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:44

Hejsa,

Det kommer an på opgaven.

De opgaver som der findes mange til at løse bør være i den billige ende. De opgaver som der ikke findes ligeså mange til at løse bør være lidt dyrere, da du bliver lidt mere eftertragtet, og dermed mere værd hvis du kan løse opgaven. En god ting vil være at undersøge hvad dine konkurrenter tager i timeløn for at løse opgaver som du også bliver hyret til.

110,- i timen for it- og mediearbejde er for lidt, og jeg vil anbefale dig at finde en god pris både til dig selv, men også til dine kunder. Du skal jo heller ikke snyde dig selv. :)

En anden god ting du kunne overveje, ville være at du giver dine kunder et estimat af hvor lang tid din opgave tager at løse, og derfra giver en fast projekt pris for hele opgaven. Det gør jeg personligt brug af tit, da jeg selv er træt af konsulenter som r*vrender en og fakturerer længere tid end de rent faktisk har brugt. Dem findes der desværre mange af.

Men er der tale om få timers arbejde, så lav en god timepris og sørg for ikke at fakturere pr. påbegyndt time. Men f.eks. hver påbegyndte halve time, eller kvarter. 

Håber mit input hjalp,

Lucky Charm

Tilmeldt 26. Nov 10
Skrevet kl. 16:46

Tak det var et meget fornuftigt indlæg. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)