Hej!
jeg er 20 år og har været vokset op med en far som er elektriker og evig computer glad. han har de seneste år arbejdet med computere og som IT supporter.. Igennem ham har jeg hele mit liv lært om computere og har altid lige haft styr på hvordan man gør det ene og det andet.
Nu her de senere par år har tit stået i situationer fra firmaer som vil bruge mig til små hurtige opgaver og det kan være alt fra fotograferinger, efterbehandlinger af billeder, hjemmesider, installationer af programmer, kursus i større programmer og lign. - mit problem er bare jeg ikke aner hvad man tager for de ting.. jeg har tidligere arbejdet mange steder for de normale 110,- i timen men jeg kan forstå at denne slags arbejde normalt giver lidt mere.
har i forslag til hvordan jeg nemt kan finde ud af hvad man skal tage for de ting man laver? Nogen vil måske sige at jeg skal tage det for det som jeg synes det er værd, men en af mine svage sider er at jeg er lidt et tjeneste mennesker og jeg ville kunne gå derfra uden at få en krone for det og bagefter ikke føle mig bestemt snydt - hvis i forstår mig korrekt. På den anden side så må man jo også sige at man ikke kan spørger firmaer hvad de føler deres software skal koster for de skal jo ikke bruge en krone på at man bestiller noget på deres hjemmeside og derefter lige kan downloade det direkte eller lign.
håber i forstår mig og måske har en god løsning eller lign. jeg kan bruge fremover.. |
Som du selv skriver, tag det for dit arbejde som du selv følger at du er værd eller det du levere som produkt. Prisen kan variere meget, ang. person, opgaver samt erfaring.
Sæt dig en pris som du selv er tilfreds med, med tiden kan du altid sætte den op, da du måske videre uddanner dig og får mere erfaring på nogle af felterne.