Jeg vil gerne starte min egen virksomhed op, og jeg har brug for hjælp, gode råd, og vejledning til hvordan at jeg kommer godt igang. Har ingen direkte uddannelse, andet end min 10.klasse da jeg aldrig har brudt mig om og gå i skole, er faglig stærk men lysten er der bare ikke, så jeg har gået og arbejdet de sidste mange år. Så selve erfaringen med og skulle have med kundekontakt og levere god kundeservice, den har jeg 110%. Igennem mange år har jeg gået og tænkt om jeg skulle igang med en voksen uddannelse, men jeg har bare ikke direkte lysten til og komme i gang, og det er af rene økonomiske grunde, da jeg både har stor lejlighed, bil osv som jo skal betales hver måned.
Og jeg fylder snart 25 år, så nu har jeg besluttet mig for at nu skal det altså være, jeg vil være selvstændig, jeg vil være min egen chef, og have en virksomhed som kan levere toppen af poppen.
Det jeg har tænkt mig at starte, er et auto klargørings firma, og det skal selvfølgelig være med en kammerat. Men er der nogle herinde som har startet eget klargørings firma op, som kan komme med nogle gode råd, og i bund og grund har jeg det som skal til for at få mit eget firma, selvom jeg ingen gym-uddannelse, HG, osv osv har på CV´et ??? Jeg har en kæmpe interesse for biler, og også rigtig god viden indenfor hvad god klargøring er idag og hvad det indebære... Det jeg havde tænkt mig var at det skal være et firma som skal få kundernes biler til og skinne som var deres bil ny købt, mht alt lige fra polering, støvsugning, montering af hjul/fælge, både sommer og vinter...
Men igen, hvordan kommer jeg igang ?? Kræver det virkelig en mekaniker uddannelse for at ku starte sådan noget op, vidst man som mig har en kæmpe selvlært viden omkring biler osv...
Håber meget at nogle kan hjælpe migi gangm ed at føre min drøm om at blie selcstændig ud i mit liv.
|
Du behøver mig bekendt ingen uddannelse, bare et godt portfolio og viden om hvordan du driver en virksomhed.
Find en ven eller kammerats bil som virkelig trænger til at blive rengjort. Rengør bilen, og i processen tag en masse billeder og noget video hvor du viser hvor flot bilen kommer til at se ud efter du har haft fingre i den. Få lavet en hjemmeside hvor du fremviser resultatet så folk kan se hvad de får for pengene.
Du kan ligeledes reklamere for dit arbejde på diverse fora som f.eks. på bilbasen eller AutoSnak.DK.
Angående det at drive en virksomhed kan jeg desværre ikke hjælpe med, men der er sikkert andre herinde som kan.