Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstartning af klargøringsfirma ???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte min egen virksomhed op, og jeg har brug for hjælp, gode råd, og vejledning til hvordan at jeg kommer godt igang.

Har ingen direkte uddannelse, andet end min 10.klasse da jeg aldrig har brudt mig om og gå i skole, er faglig stærk men lysten er der bare ikke, så jeg har gået og arbejdet de sidste mange år.

Så selve erfaringen med og skulle have med kundekontakt og levere god kundeservice, den har jeg 110%.

Igennem mange år har jeg gået og tænkt om jeg skulle igang med en voksen uddannelse, men jeg har bare ikke direkte lysten til og komme i gang, og det er af rene økonomiske grunde, da jeg både har stor lejlighed, bil osv som jo skal betales hver måned.

Og jeg fylder snart 25 år, så nu har jeg besluttet mig for at nu skal det altså være, jeg vil være selvstændig, jeg vil være min egen chef, og have en virksomhed som kan levere toppen af poppen.

Det jeg har tænkt mig at starte, er et auto klargørings firma, og det skal selvfølgelig være med en kammerat.

Men er der nogle herinde som har startet eget klargørings firma op, som kan komme med nogle gode råd, og i bund og grund har jeg det som skal til for at få mit eget firma, selvom jeg ingen gym-uddannelse, HG, osv osv har på CV´et ???

Jeg har en kæmpe interesse for biler, og også rigtig god viden indenfor hvad god klargøring er idag og hvad det indebære...

Det jeg havde tænkt mig var at det skal være et firma som skal få kundernes biler til og skinne som var deres bil ny købt, mht alt lige fra polering, støvsugning, montering af hjul/fælge, både sommer og vinter...

Men igen, hvordan kommer jeg igang ?? Kræver det virkelig en mekaniker uddannelse for at ku starte sådan noget op, vidst man som mig har en kæmpe selvlært viden omkring biler osv...

Håber meget at nogle kan hjælpe migi gangm ed at føre min drøm om at blie selcstændig ud i mit liv.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 19:23

Du behøver mig bekendt ingen uddannelse, bare et godt portfolio og viden om hvordan du driver en virksomhed.

Find en ven eller kammerats bil som virkelig trænger til at blive rengjort. Rengør bilen, og i processen tag en masse billeder og noget video hvor du viser hvor flot bilen kommer til at se ud efter du har haft fingre i den. Få lavet en hjemmeside hvor du fremviser resultatet så folk kan se hvad de får for pengene.

Du kan ligeledes reklamere for dit arbejde på diverse fora som f.eks. på bilbasen eller AutoSnak.DK.

Angående det at drive en virksomhed kan jeg desværre ikke hjælpe med, men der er sikkert andre herinde som kan.

Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 19:35

Kanon ide !!! Så kan folk selv se hvad de for for deres penge ja.

Men hvad mht. polering, ofr jeg har set inde på dvs. hjemmesider hvor firmaerne tilbyder nogle vilde poleringer, mener de hed noget med Detec, altså er det sådan en kvalitet at kunderne forventer det, eller er folk villige i dag til at betale for en "standard" polering...

Og hvad vil i anbefale man gør til og starte op på med.

Skal jeg oprette hjemmeside ? 

Hvordan er det mht. og få et sted hvor man kan have sit værksted, tænker på er det noget man lejer eller skal man købe det direkte, og hvem kontakter man mht. og finde sådanne lokaler/haller ?

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:38

Kære ven ,

Hvis du har kun dette i hoved skal det nok lykkes for dig . I (kan ikke finde article nu detsvære)UK læste jeg om en som lave ``polish( ikke polak men klargøring) kun for luksus biler . ikke merc. eller jag. men Rolls/austin martin osv. , han var booket 4-5 mån. forud og brugt nogen steder tandbørste :)) , hans start pris lå på  £30 i timen ( i land hvor normal arb. folk tjener £6/timen , og han levet af dette , Bare til og nævnet han kørt Porche 911 selv . 

Som han sagde - hans hjerte lå i denne , ``me , me car :)) maybe for a shortwhile `` og shortwhile var i normalt klargøring tog 2- 3 dag , mest brugte af forhandler som sku sælge disse herligeheder bagefter .

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 19:40

Jeg tror det er vigtigt du finder ud af hvor dine styrker og svagheder er (foretag en SWAT analyse). Der findes allerede et hav af firmaer som tilbyder rengøring af bilerne, så du er nødt til at finde ud af hvordan du distancere dig fra dem, om det er pris, kvalitet, service eller noget helt fjerde.

Når dette er gjort kan du gå i gang med at undersøge mulighederne for at lave en hjemmeside, firma etc.

Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 20:25

hvor er det dejligt at se at der er fok som hjælper hurtigt herinde, tusind tak Smile

Jeg brænder virkelig for det her, og jeg har snakket med min bedste kammi, som har en tømmeruddannelse på bagen, men som har ligeså stor interesse for biler, og ved at ens bil er ligesom ens eget hjem , man passer og plejer og rengøre det min en gang om ugen :)

Vil gerne forklare hvorfor jeg brænder for det.

Jeg har som skrevet været på arbejdsmarkedet i mange mange år, og jeg har bare ikke lysten til og gå i skole, jeg vil have mit eget, jeg vil være den bedste chef for de mennesker som på sigt går og knokler røven ud af bukserne for mig og min ven.

Jeg er træt af at have en sur chef som hele tiden brokker sig over dit og dat, og det er ikke godt nok osv osv.

Så alt det her er virkelig ikke for pengenes skyld jeg gør det, det er en gode jeg kan glæde mig af når det hele kør, og der begynder og komme overskud i kassen, hvilket jeg ved ikke er nemt det er en kamp man skal tage og ikke må bukke under for vidst man de første måneder har minus i kassen.

For har jeg ikke ret i at det er de færreste ny startet firmaer, som kan gå ud og ændre deres livsstil fuldstændig, med større bil, større lejlighed osv ??? 

Men hvad gør jeg mht. lokaler ???? 

Jeg skal mødes med min ven onsdag, hvor vi lægger en brain storm over hvad vi gør.

Han har en bror som er uddannet til og lave hjemmesider for dvs. virksomheder, ligept. er han ansat hos Sport Master, så han kan virkelig sit kram, og har sagt at han vil hjælpe os i gang gratis. 

Men lad os nu sige vi siger vi starter op f.eks om 1 måned, hvad gør man så inden.

For nøglen til det her og for at kunderne kommer er vel markedsføring, er det ikke ??

For ku man f.eks lave nogle visitkort og så gå rundt og reklamere for sig selv hos dvs. bilfirmaer, som ikke har klargøring, men som for andre firmaer til og lave det for dem ?

Stille sig op i et storcenter/stor supermarked, tænker f.eks på Bilka, og uddele visitkortene/ flyers til forbipasserende ? 

Generalt få lavet så megen reklame om sig selv inden direkte opstart.

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 21:06

Ja, markedsføring er altid vigtig! Bare ud med dit budskab i en fart. Dog skal du nok lige holde lidt igen indtil du rent faktisk har lokaler og et firma på benene. 

Lav en SWOT-analyse som en anden påpegede. Du er super god til biler (var i vist begge to). Sæt jer ind i hvad det faktisk vil sige at drive en virksomhed. Skal i måske have en ansat til at stå for alt papirarbejdet? Lej nogle lokaler, få fat i det udstyr i skal bruge - og så er det ellers bare om at komme igang når alt er parat. Del alle de flyers ud i overhovedet kan komme til med. Snak med familie, venner og bekendte om det. Sæt plakater op på alle opslagstavler i butikker og hvad ved jeg. Avis-annoncer og online reklamer er også MEGET brugbart.

I kan jo lave forskellige produkter såsom standardpakke med vask af bil og ruder og rengøring, og mellempakke med lidt mere, og til sidst den helt store. Lav ydelser med at skifte dæk og basale ting til billige penge, som folk ikke selv gider. Måske kan i lave en knallert/scooter service med gennemgang af maskineriet og vask osv. Hvis det er i en mindre by på landet, kunne i tage traktorer og andre maskiner som er møgbeskidt og gennemgå hele maskineriet og give dem de helt store ture? Kun fantasien sætter grænser.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 21:19

nu kan det godt være at jeg spørger dumt men hvad er en SWOT analyse, er det det samme som en Brain Storm ???? Smile

Men hold da op jeg glæder mig til og komme igang med det.

Hvordan foregår det mht. skattefar, cvr-nummer osv ????

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:28

Start med slutningen!

Find ud af hvor det er i vil være henne om 1 år, om 3 år om 10 år. Find så ud af hvad der skal laves for at nå dertil.

Der er meget i skal have styr på, jeg tror at i skal starte i det små, gør det i weekenderne, om aftnerne osv. indtil i føler i har godt styr på forretningen i det. Lav fx. en plan på et stykke papir, hvor i leger lidt med tallene, hvor mange biler skal der til for at kunne leve af det, hvad skal det koste.

Prøv at lave nogle produktgrupper, fx. ligesom en vaskehal har det (guld, sølv, basis, økonomi) osv. Når det her i starten er på hobby basis, så tag en snak med den lokale bilforhandler og spørg ham om hvad der skal til for at han skulle vælge jer i stedet for selv at gøre det (jeg kunne forestille mig at der nok var noget omkring forsikring osv.) - eventuelt kunne i lave et par biler for ham til en "intro pris" - således var der en reference og i har en bedre forstilling om hvad der skal til.

I skal også kigge på en "markedsanalyse", dvs. find ud af hvem der er jeres primære kunder, del dem op i kategorier og vælg en eller to ud og sats på dem til at starte med. Dette er meget vigtigt og gør at i ikke løber som hovedløse høns efter alt hvad der rører sig. Det gør at i lærer den "type kunder at kende", hvilket vil være nødvendigt når i skal forhandle aftaler osv. Så ved i hvad der betyder noget for den enkelte kundegruppe (fx. bilhandlere).

I er nødt til at mærke jeres forretning på egen krop, derfor gør det i weekenderne og se om det virkelig er det i vil lave. Hvis i kan se der er god forretning i det efter et halvt års tid og ordrebogen er fuld, kunne man overveje at gå fuld tid på det. Det hele handler om at der kommer penge i butikken, i skal have en del kunder og en masse aftaler med fx. forhandlere, det er nok ikke hver dag en forhandler vil sende en bil til jer, så der skal måske være aftaler med 10 forhandlere inden det kan løbe rundt.

kort sagt: Start med slutningen, analyser kunderne, del kunderne op (i kategorier), få nogle referencer, søg kunder inden for de valgte områder.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 21:32

http://da.wikipedia.org/wiki/SWOT-analyse

Jeg ville så også anbefale at du kontakter lokale erhvervscenter , de har altid noget gode råde/vejledning osv , hvis du bor i kbh, kan jeg sende dig kontakter , og 

tag 6 uger iværksætter kursus , det er ikke skole men dit livs chance til og gøre dig bedre til mange ting som du skal brug når du skal tag hurtig beslutning og er forretningsmand . Som sagt du har passion , mangler bare de sidste del/brikker og så fælder dette på plads=success

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)