Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for links og gode råd til første hjemmeside

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære alle

Jeg var ikke lige sikker på, hvor jeg skulle placere dette indlæg (e-handel/jura), men da mit første spørgsmål vedrører lovreglerne for hjemmeside-links, valgte jeg at placere det her.

Jeg kunne godt tænke mig at lave min egen hjemmeside. I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvordan reglerne er for at linke til andre hjemmesider, eller specifikt indhold på disse. Kan man altid bare linke, eller skal man have lov af hjemmesidernes ejere? Det drejer sig bl.a. om link til adobe readers download side(Så mine gæster kan læse de pdf-filer, der ligger på siden), andre sider indenfor samme emne (noter til undervisningen på mit studie) og så links direkte til de andre siders dokumenter (noter, forstået på den måde, at hvis de klikker på linket på min side, så åbner de noter, den anden hjemmeside har liggende i pdf-format). Jeg er ikke helt klar over om, der er regler eller en form for god skik, som skal følges og er ikke ude på at genere nogen. Markerer uanset hvad tydeligt, hvor noterne kommer fra. Tænker jo, at linksne bare vil øge trafikken på deres sider, hvilket vel er en god ting.

Derudover, så modtager jeg gerne gode råd om opstart af hjemmeside, til rimelige penge. Det er ikke noget, jeg skal tjene penge på, det er alene for at hjælpe folk, der studerer det samme som mig(og for at prøve, at lave en hjemmeside). Jeg har ikke forstand på programmering, men har oprettet en gratis hjemmeside på mono.net, bare for at prøve det af og det virker jo ret ligetil, men måske der er nogle platforme, der er nemmere, eller bedre? Regner med, at købe et domæne i juni.

En anden ting er, hvorfor kan man ikke finde min gratis "prøvehjemmeside" med google? selv hvis jeg søger på navnet og nøgleord som noter, der indgår i overskrifterne og titlen på hjemmesiden og som står flere gange i teksten på hjemmesiden?

Håber ikke mine spørgsmål er formuleret for kludret, det er bestemt udenfor min comfort-zone, at arbejde med hjemmesidedesign, men elsker en god udfordring. På forhånd mange tak for alle svar.

Venlig hilsen Harald
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dybe links, altså hvor du ikke linker til forsiden er ikke lovligt mener jeg, der er ikke mange som tillader det, men om det er direkte ulovligt eller om man skal igennem en evt. retsag ved jeg ikke lige ?

Mvh
Hagbart

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)