Blot en venlig "reminder" om, at vi stadig har gratis Cloud Servere måneden ud. Hvis du skriver dig op inden 30/4 får du 2000 units (200 kroner værd) af os. Disse udløber aldrig, så du kan teste lige så længe du vil.
Indtil videre har vi fået en masse positiv feedback, og jeg synes næsten at du også skal have tilbudet, inden det udløber. Det er jo ikke sikkert du så det første gang :-)
Understøtter I upload af et færdigt Vmware server image ala ESXi inkl. Windows m.m., som så kan startes på serveren?
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Ser meget interessant ud, hvilke teknologier er tilgængelige? Kan jeg smide min ASP.NET MVC2 app med SQL Server 2008 (Linq2SQL) samt mine WCF services, derop og det vil køre?
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Understøtter I upload af et færdigt Vmware server image ala ESXi inkl. Windows m.m., som så kan startes på serveren?
Du har mulighed for at importere dine egne images, men lige præcist ESXi med windows på, er jeg faktisk ikke helt sikker på. Det finder jeg lige ud af, for dig :-)
B. Hvarregaard:
Ser meget interessant ud, hvilke teknologier er tilgængelige? Kan jeg smide min ASP.NET MVC2 app med SQL Server 2008 (Linq2SQL) samt mine WCF services, derop og det vil køre?
I drift fungerer det udadtil som enhver anden server. Du har mulighed for at lave en server med Windows Server 2008 R2 der leveres helt som standard. Derefter har du mulighed for at lægge egne applikationer på serveren efter behov, som var det en normal dedikeret maskine.
For mig er cloud SaaS, PaaS og IaaS i eet produkt. Det vil sige at jeg har en fuld virtualiseret platform, hvor eks. min MSSQLServer Database er virtualiseret ud så jeg ikke selv skal tage højde for det og jeg ikke selv skal have en licens til den, ligesom et webhotel, blot med den fulde hardware virtualisering og "pay-as-you-go".
Forstår jeg så jeres produkt korrekt, som en Platform As A Service (Paas, og her kun virtualiseret på OS niveau?) og ikke den fulde pakke?
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Det er ikke en platform, hvor vi sørger for diverse software eller licenser til disse, det har du ret i. Til og med OS niveau, dog inkl. Windows, hvor vi sørger for licens til det. Så må man kalde det, hvad man vil - den definition vi fandt bedst hertil, var et Cloud Server produkt.
Jeg er helt med på, hvad du ellers mener, og det kan hurtigt gå hen og blive en langhåret og teknisk diskussion, så kort:
B. Hvarregaard:
Forstår jeg så jeres produkt korrekt, som en Platform As A Service (Paas, og her kun virtualiseret på OS niveau?)
Ja, det er korrekt forstået. Vi leverer ikke diverse software (IIS, MSSQL, MySQL osv osv) som services. Det er "blot" selve serveren som hostes i et Cloud miljø. Det hele står nærmere beskrevet på vores hjemmeside.
Forstår jeg så jeres produkt korrekt, som en Platform As A Service (Paas, og her kun virtualiseret på OS niveau?) og ikke den fulde pakke?
Den rigtige kategori er mere at kalde setup'et for Iaas. Et godt eksempel på et Paas produkt er Microsoft Azure, hvor bare kommer med en WebApp (så er IIS etc. sat op for dig). Andre eksempler på Paas er AppHarbour og Heroku.
Amazons tjeneste er basalt set Iaas, hvor der levereres infrastruktur som er nødvendigt for at man kan skalerer dynamisk såsom en distibueret db, S3, en beskedkø etc. Jeg forventer ikke at NetGroup understøtter disse (udover selvfølge file storage (SAN)), og man selvfølgeligt heller ikke forvente at de skal stille op med samme udbud som Amazon og MS.
Men noget jeg ikke har kunne læse mig til, er om det understøttes at man selv opsætter loadbalancing helst dynamisk ?
Ville det kunne betale sig at ligge mine sider over så sådan en cloud server løsning. Jeg har mellem 10.000 og 30.000 besøgendepr måned over flere services hvor af de fleste har noget med video streaming at gøre.
Det ser jo nemlig ret så billigt ud. Mener vores priser ligger på omkring 100 dollars for 50 gb trafik og omkring 100 gb plads.
Og er det forstået korrekt at jeg kan få en unix løsning med diverse moduler som FFMPEG , det er nemlig ultra vigtigt ellers sker der intet:-)
Ville det kunne betale sig at ligge mine sider over så sådan en cloud server løsning. Jeg har mellem 10.000 og 30.000 besøgende pr måned over flere services hvor af de fleste har noget med video streaming at gøre.
Det ser jo nemlig ret så billigt ud. Mener vores priser ligger på omkring 100 dollars for 50 gb trafik og omkring 100 gb plads.
Og er det forstået korrekt at jeg kan få en unix løsning med diverse moduler som FFMPEG , det er nemlig ultra vigtigt ellers sker der intet:-)
Og er det nemt at opsætte ?
Hej Christian
Du køber en server med et rent OS hos os. Opsætning af moduler, installering af diverse services osv., er ikke noget, som vi er behjælpelige med.
Det er super let at oprette og administrere selve serveren. Men indholdet af den fra OS og nedefter (fx FFMPEG som du selv nævner) står du selv for at installere og vedligeholde.
Hvorvidt det er billigt eller ej er vel subjektivt - jeg synes selv, at det er ganske billigt for et produkt i den kaliber!