Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mentor søges!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ung(20 år) iværksætter i produktion. Jeg arbejder på et internet-projekt, alene vel at mærke, som forhåbentligt, udover at blive en success, bliver mit springbræt til iværksætter erhvervet. “Produktet” er inden for en genre som jeg, efter flere års observation og selv-studie, føler mig godt tilpas i, nemlig internet-tjenester. Jeg har ingen relevant erhvervserfaring eller uddannelse. Det jeg besidder er 100% dedikation og vilje til at lære og til at nå mine mål.

Så er der bare lige virksomheds-delen.. Jeg har selvfølgelig haft indtjening og forretningsmuligheder i tankerne hele vejen igennem udviklingen af koncept og produkt. Men når det kommer til administration af eksempelvis økonomi, lov og andre virksomheds-relaterede emner, så står jeg på bar bund.

Desværre er mit projekt for omfattende til at udgive den alene uden nogen kapital eller viden inden for drift af virksomhed.

Så slog det mig. Hvorfor finder jeg mig ikke en Mr. Miyagi? Om du vil kalde det en mentor, rådgiver, eller partner er ikke vigtigt.Sidder der en med en erfaring inden for opstart/drift af virksomhed. Endnu bedre en med erfaring fra en eller begge sider af investering heri. Og lyder idéen om en lærling, padawan, eller et fritidsprojekt(mig) fristende, så ser jeg muligheder!

Det jeg havde i tankerne er ikke en, som vil tage mig på ryggen og bære mig over floden. Men nærmere en, som ønsker at dele ud af sin erfaring, pege mig i den rigtige retning, vurdere mit arbejde og fortælle mig når jeg har lavet noget hø.

Som tak forestiller jeg eksempelvis en anpart i virksomheden når det kommer dertil. Dog bør dette ikke være det eneste incitament. En oprigtig interesse i at dele og hjælpe, vil gøre det til en bedre oplevelse for begge parter.

En interesseret kan sende mig en privatbesked, så  vil jeg fremsende en projektbeskrivelse og evt. fortælle mere om mig selv, så kan man vurdere om det stadig har interesse.

Jeg er udemærket godt klar over, at jeg sigter langt ud i horisonten, men skulle den rigtige falde over dette, så tror jeg, det kan gavne begge parter. Så jeg giver det en chance!

Hvis der evt. sidder nogle som har været i et lignende forhold, så ville jeg sætte rigtig meget pris på, at høre om jeres oplevelse.

Tak fordi du gad, at læse så langt!

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 20:40

Ingen der har en relevant erfaring, de ønsker at dele? *bump*

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Knejten:
Hvorfor finder jeg mig ikke en Mr. Miyagi?

• Best way avoid punch...not be there...
  • Better learn balance, balance is key, balance good, karate good, everything good, balance bad, better pack up, go home, understand?

Stick out tongue

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej Knejt :-)

Jeg vil bare rose dig for at se vigtigheden af en mentor. Det burde alle have uanset alder og erfaring. Der er altid nogen, der er mere erfaren og kan lære én noget.

Jeg vil råde dig til direkte at kontakte én, som du ser som en mulig mentor i stedet for at forvente, at han / hun sidder og læser indlægAmino lige nu. Du kan være heldig, men jeg tror, at du vil øge dine chancer ved at kontakte direkte.

I dette podcast fortæller Martin Thorborg om, hvordan du finder en god mentor, og hvad du skal skrive til ham / hende.

Stort held og lykke med det.

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 21:47

Tommy Krabbe:

hej Knejt :-)

Jeg vil bare rose dig for at se vigtigheden af en mentor. Det burde alle have uanset alder og erfaring. Der er altid nogen, der er mere erfaren og kan lære én noget.

Jeg vil råde dig til direkte at kontakte én, som du ser som en mulig mentor i stedet for at forvente, at han / hun sidder og læser indlæg på Amino lige nu. Du kan være heldig, men jeg tror, at du vil øge dine chancer ved at kontakte direkte.

I dette podcast fortæller Martin Thorborg om, hvordan du finder en god mentor, og hvad du skal skrive til ham / hende.

Stort held og lykke med det.

Bedste hilsener

Tommy

Du har helt ret.

Som sagt, så sigtede jeg langt med mit indlæg. Og hvis der intet kommer ud af dette, så vil måske forsøge at tage direkte kontakt. Men jeg er da overbevist om at nogle kompetente personer læser Amino fra tid til anden, og selvom oddsne er imod mig, så kan jeg jo håbe at der sidder en der kan se det sjove i deres egen "apprentice", og ellers gå videre til Plan B hvis ikke jeg er heldig nok.

Tak for linket Skype-Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:27

Knejten:

Det jeg havde i tankerne er ikke en, som vil tage mig på ryggen og bære mig over floden. Men nærmere en, som ønsker at dele ud af sin erfaring, pege mig i den rigtige retning, vurdere mit arbejde og fortælle mig når jeg har lavet noget hø.

Respekt for et velskrevent indlæg.

Hvis du sender mig en PB med kort beskrivelse indenfor hvilket område det drejer sig om, så vil jeg gerne vurdere om det er en udfordring jeg vil/kan påtage mig.

Jeg er dog ikke interesseret i at virke som mentor for noget der ligner følgende:

1. Webshop der sælger gadgets.

2. Webshop der sælger hårvoks

3. Datingsite

4. Facebook look a like

eller andre ting som bare er en kopi. Men har du et koncept som har en skæv eller ret vinkel til et interessant marked, så skriv Smile

Køb ren argan olie her

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 22:40

HejSkype-Smile

Jeg ser, du agerer efter devisen om, at være et skridt foran og det skal nok sende dig i den rigtige retning. Jeg er selv mentor og blev kontaktet direkte af personen. Vi har begge haft mulighed for at se hinanden an i en længere periode og "klikker sammen". Jeg kunne aldrig selv finde på, at svare på et indlæg som dit og vil derfor også vejlede dig til at opsøge den rette person, når tiden kommer.

Jeg vil ønske dig held og lykke og ser frem til at følge din færden fremadrettet!

Mvh. Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:50

Celgaard:
Jeg kunne aldrig selv finde på, at svare på et indlæg som dit og vil derfor også vejlede dig til at opsøge den rette person, når tiden kommer.

Er han gal på den ved at skrive som han gør så eller er jeg eller andre der henvender sig i PB tåber mener du?

Har har, som han skriver, brug for en der kan være behjælpelig i processen med etablering af virksomheden, og sekundært en der kan rådgive omkring det at finde investorer.

I min optik betyder det, at han gerne vil fokusere på sit projekt, men gerne have et fingerpeg i den rigtige retning omkring etableringen, samt starte med at undgå de faldgrupper som mange andre ikke kommer helskindet ud af.

Prøv at læse hans indlæg igen Smile

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 22:52

Celgaard:

HejSkype-Smile

Jeg ser, du agerer efter devisen om, at være et skridt foran og det skal nok sende dig i den rigtige retning. Jeg er selv mentor og blev kontaktet direkte af personen. Vi har begge haft mulighed for at se hinanden an i en længere periode og "klikker sammen". Jeg kunne aldrig selv finde på, at svare på et indlæg som dit og vil derfor også vejlede dig til at opsøge den rette person, når tiden kommer.

Jeg vil ønske dig held og lykke og ser frem til at følge din færden fremadrettet!

Mvh. Celgaard

Har du lyst til at dele hvordan denne person kontaktede dig? Havde du intet kendskab til personen førhen?

Mange tak :)

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:09

Sender en kort PB Big Smile

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)