Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger lejlighed på filippinerne - tips modtages med kyshånd

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg selv og et par forretningsvenner er brændt varm på tanken om at bruge sommeren på filippinerne, hvorfra vi kan arbejde og holde lidt fri.

Vi vil derfor leje et hus dernede i et par mdr og i den forbindelse vil jeg lige høre:

• er der en, der ved, hvem jeg skal hive fat i for at leje en god lejlighed/hus dernede. 
  • Vi har ca. 15.000 at gøre med om måneden i husleje.... Hvor langt kommer man for det?
  • Hvordan med internetforbindelse dernede? Er der ordentligt internet alle steder?
  • Hvem skal jeg hive fat i for at få kontakt til dygtige filippinerne, der kan kode/designe/seo?
  • Hvilket sted vil du anbefale? Vi vil gerne bo i nærheden af: fest, ballade og allerhelst lige på stranden i et lækkert hus!

På forhånd tak!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:53

...man må altså også godt nøjes med at svare på et enkelt spørgsmål :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:02

David fra MuseTraffic kan muligvis hjælpe dig. Han har rejst i både Thailand og Filippinerne og er generelt en super fin fyr (du kan evt. hilse fra mig :)).

15.000 om måneden burde i kunne komme rigeligt langt med (i hvert fald når man ser på Thai leje priserne).

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:56

Hej Rasmus

Jeg vil da gerne byde ind med lidt erfaring.

Som udgangspunkt, vil du og dine venner blive set som $$ container og i vil blive tilbudt mange ting til overpris. Så kan man sige i bliver snydt, eller at en Filippiner er en god forretningsmand, det er hvordan man vil se det.

Hvis jeg var jer, ville jeg finde et ”safe” area, det kunne være et Beach resort med vagter, og der en del flotte i Manila og omegen, ned til Batangas og på øen Mindoro, hvor der også findes dansker som har resort der.
Prøv at aftale en fast pris, for de mdr. i ønsker at bo der.
De beach resort jeg har været på, har alle haft en god stabil netforbindelse, dog ikke med en super upload rate, men det er til at leve med.

En del hoteller har også tilknyttet, små lejlighed til deres service, enten som en del af hotellet drift eller som ”time share” virksomhed, men det finder man som regel først ud af, når man er på stedet.

Bohol og Mindoro er mit fortrukket  ferie steder, men har dog også familie der, så det kan nok ikke sammenlignes med ”turist” oplevelser.

Næste er at finde en lokal ”guide” som i har trust in og gerne en med en van, så har i også en chauffør der kan bringe jer sikkert rundt til de lokaliteter som i ønsker at se, da i så slipper for at forhandle hver gang i skal ud af byen.

Når i er rundt i byen, hvor det end er i vil slå jer ned, så lad være med at vise store penge, så som 1000 Php, og ned til 500 Php, da det kan tiltrække unødvendig opmærksomhed, både fra male men så sandelig også fra female. Mange steder kan de faktisk ikke give tilbage på en 1000 php, derfor sørg for at have 100, 50, 20 php på jer, men ikke i store bunker.
Når i hæver penge med jeres visa card, så kan i hæve op til 10.000 php i automater de fleste steder, hvis i har behov for at hæve mere, på samme kort, så pas på ikke at bruge den samme automat til alle hævningerne, da jeres kort kan blive spærret ved bank / visa, da det måske registreres unormal brug ( hævninger), kan oplyse af egen erfaring at det kan ske, derfor hæv fra flere automater, frem for kun at bruge den samme, eks. Hæves 10.000 hæves 5000 hæves 2500, i samme automat på samme kort, kan trigge en spærring på visakort. Det er også en god Ide at informerer banken om at i tager til Filippinerne og bruger visakortet der, på den måde har i en kontakt i banken som hurtigt kan genaktiverer jeres kort.

Møder i nogle tigger, så er det op til jeres samvittighed om i vil give dem metal pesos, men som de lokale siger, så er det en dårlig ide at give dem penge, da forældrene så forhindrer deres børn i at gå  i skole, da de så kan bidrage til husholdningen ved at tigge.

Som udgangspunkt kan en filippiner alt, mit forslag vil være at i afholder ”test session” så i kan prøve de folk i får kontakt til, hvor i finder dem, brug facebook, evt. kan man søge sådan Polytechnic University of the Philippines

Jeg kunne skrive meget mere, men det skulle jo ikke afskrække jer fra en fantastisk oplevelse Smile, som jeg er sikker på i får, da i kommer til en land med en dejlig vild skøn natur og rigtige mange søde mennesker, er sikker på i vil komme tilbage når i først har været der.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:28

Hej Rasmus

Når i kommer til manila, så vil jeg sige i skal give jer et overblik over det i skal i gang med, Filippinerne kan ikke sammenlignes med turist stederne i Thailand, da der ikke er den helt store turisme endnu i Filippinerne som i Thailand.

Derfor vil jeg forslå at i tager ind på dette hotel og bliver der en en lille uge, her kan i finde en god guide og hotellet har også biler der køre deres gæster rundt efter ønske.
I kan bestille afhentning i lufthavnen, hvis i ønsker det. Hotellet ligger i Pasay og det er tæt på Mall of Asia, hvor i kan hente gode oplysninger, da der altid er nogen som sælger / ”udlejer” bolig og jeg vil også tro i kan finde info omkring fag personale. I skal ikke være bange for at spørge, Filippinerne er utrolige hjælpsomme og har altid et smile til overs også i regnvejr. ( husk sommer periode er feb- maj).

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:58

Hej igen

Jeg fik vist aldrig vendt tilbage til denne tråd. Jeg har kigget Jeres indlæg igennem og fået RIGTIG Meget ud af det. 

Jeg er kommet i kontakt med et par forskellige folk på Filipinerne og umiddelbart ser vores tur stadig ud til at blive til noget.

Mange tak for hjælpen :)

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:28
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:01

Hvis du vil arbejde et par timer om dagen og få indsigt i en online virksomhed, så kan du også prøve at kontakte Dan fra http://www.tropicalmba.com/

De starter et "internship" en gang i mellem. Det giver ikke så meget, men det er nok til at leve på Filippinerne.

David som jeg skrev om i mit sidste indlæg, og som var forbi sidst vi var i Thailand, er en af deres "interns" . Han rejste egentligt bare rundt i sydøst asien og hyggede sig (åhh den ungdom :)).

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:23
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)