Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overbeskyttets forbrugerne på nettet.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ingen tvivl om, at lovgivningen skal overholdes når man laver forretninger. Men jeg synes at der er en tendens til, at forbrugerne få for mange rettigheder, bare fordi det er på nettet. Hvis man læser artiklen, http://epn.dk/erhverv_samfund/article24425.ece skriver de, at forbrugeren skal have 14 dage retur ret, og alle pengene tilbage, dvs. både for varen og for forsendelsen. Jeg synes 14 dage er ok og naturligvis skal pengene retur. Men hvorfor skal de også have forsendelses omkostningerne returneret.

 

Hvis jeg tager bil til Bilka og køber noget jeg senere fortryder, tager jeg bilen tilbage. Jeg får refunderet mine penge, men ikke min benzin, hvilket er fair nok. Så hvorfor skal forbrugerne på nettet have betalt deres transportomkostninger.

 

Jeg mener at det er at pålægge e-handel begrænsninger, som i sidste ende ramme både forbrugerne og e-handlen.

 

Hvad synes I

 

Vh


Kruse

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det handler om hvis forretningen sender noget lort til kunden, skal kunden ikke miste penge pga. af det ... det gælder jo bare om at sikre at kunden er tilfreds :-p 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
I Bilka har du selv kunnet mærke og se varen før du købte den. Det kan du ikke på nettet :)
Til gengæld har Bilka større kapacitetsomkostninger end en e-butik.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Syntes det er helt fair at der er nogle strikse lovgivninger omkring handel på nettet..

De fleste forhandlere går jo faktisk UDOVER den lovgivning der er, og faktisk gør deres interne regler endnu skrappere, for at kunne yde en bedre service overfor sine kunder.

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-03-2007 10:55:22 Forfatter: Brian Frænde - inmende Syntes det er helt fair at der er nogle strikse lovgivninger omkring handel på nettet..

De fleste forhandlere går jo faktisk UDOVER den lovgivning der er, og faktisk gør deres interne regler endnu skrappere, for at kunne yde en bedre service overfor sine kunder.


 

Synes og det er fint med en striks lovgivning, men den skal den skal tilgodese begge sider. Men jeg mener at man kvæler mulighederne for handel på nettet, ved at lave urimelige vilkår.

 

Kunden kan ikke mærke varerne på nettet, men det kan man heller ikke altid i Bilka. Man bliver nød til at stole på hvad der står på emballeringen, eller at det rigtige ligger i kassen i Bilka. Rigtig mange af de varer som sælges på nettet, kender forbrugerne jo ganske udmærket.

 

Man pålægger webshops udgifter som fysiske butikker ikke skal tage hensyn til. Dermed skal man budgettere med en vis andel kommer retur, og prisfastsætte derfra. Det betyder at forbrugerne kommer til at betale mere for varerne og dermed mister fordele. Dermed mindske man webshoppens konkurrenceevne.

 

Vh


kruse

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Syntes argumentet med at kunderne kommer til at betale 1-10kr ekstra pr. varer er ret liggegyldig, set i lyset af de meget få udgifter du har ved en webshop, i forhold til en forretning som Bilka.

Lovgivningen ér der, ja.. Men hvornår fandt du sidst noget i en fysisk butik billigere end på nettet alligevel ?.. (hvis vi ikke snakker tilbud eller udsalg!)



Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette er så endnu en god grund til at sende varerne fragtfrit, og så selvfølgelig regulere prisen tilsvarende. Så er der ikke noget at diskutere - og gratis fragt er et godt salgsargument i mine øjne...

Venligst Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
> Men jeg mener at man kvæler mulighederne for handel på nettet

Hvad mener du med det? Jeg synes bestemt ikke jeg kan se nogle tegn på at Internethandlen bliver kvalt - det går jo fremad på fulde drøn
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Kruse, hvis det du skriver mht kreditering af returfragten er korrekt, så tror jeg ikke jeg har set en eneste butik tilbyde dette! Jeg har kun set webshops give fragten også, hvis de har lavet en fejl...
Er du helt sikker på at returfragten også skal krediteres?

Mange hilsner Tina

 

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Iøvrigt, hvis I virkelig vil se skræmmende eksempler på "overbeskyttelse", så tjek det nye lovforslag i USA, der går under navnet the "Spy Act". Det burde ligge på nettet et sted - jeg har fået den tilsendt som PDF. Det er satme skræmmende. Såvidt jeg kan læse bliver cookies, alle former for redirects, cloaking, cross site ad-targeting (som f.eks. alle de store netværk benytter - inkl Google!) og meget mere ulovligt. Nu gælder Amerikansk lov heldigvis kun i USA, men hvis man er rodet ud i den slags kan det fremover godt blive umuligt at rejse ind i USA - eller meget dyrt, i hvert fald. Bødestørrelsen for overtrædelse ligger, ifølge lovforslaget, på mellem $1 og 3 millioner PR. OVERTRÆDELSE!
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)