|
Der er ingen tvivl om, at lovgivningen skal overholdes når man laver forretninger. Men jeg synes at der er en tendens til, at forbrugerne få for mange rettigheder, bare fordi det er på nettet. Hvis man læser artiklen, http://epn.dk/erhverv_samfund/article24425.ece skriver de, at forbrugeren skal have 14 dage retur ret, og alle pengene tilbage, dvs. både for varen og for forsendelsen. Jeg synes 14 dage er ok og naturligvis skal pengene retur. Men hvorfor skal de også have forsendelses omkostningerne returneret. Hvis jeg tager bil til Bilka og køber noget jeg senere fortryder, tager jeg bilen tilbage. Jeg får refunderet mine penge, men ikke min benzin, hvilket er fair nok. Så hvorfor skal forbrugerne på nettet have betalt deres transportomkostninger. Jeg mener at det er at pålægge e-handel begrænsninger, som i sidste ende ramme både forbrugerne og e-handlen. Hvad synes I Vh Kruse |
Overbeskyttets forbrugerne på nettet.
|
|
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
|
Til gengæld har Bilka større kapacitetsomkostninger end en e-butik. |
|
De fleste forhandlere går jo faktisk UDOVER den lovgivning der er, og faktisk gør deres interne regler endnu skrappere, for at kunne yde en bedre service overfor sine kunder. |
Synes og det er fint med en striks lovgivning, men den skal den skal tilgodese begge sider. Men jeg mener at man kvæler mulighederne for handel på nettet, ved at lave urimelige vilkår. Kunden kan ikke mærke varerne på nettet, men det kan man heller ikke altid i Bilka. Man bliver nød til at stole på hvad der står på emballeringen, eller at det rigtige ligger i kassen i Bilka. Rigtig mange af de varer som sælges på nettet, kender forbrugerne jo ganske udmærket. Man pålægger webshops udgifter som fysiske butikker ikke skal tage hensyn til. Dermed skal man budgettere med en vis andel kommer retur, og prisfastsætte derfra. Det betyder at forbrugerne kommer til at betale mere for varerne og dermed mister fordele. Dermed mindske man webshoppens konkurrenceevne. Vh kruse |
|
Lovgivningen ér der, ja.. Men hvornår fandt du sidst noget i en fysisk butik billigere end på nettet alligevel ?.. (hvis vi ikke snakker tilbud eller udsalg!) |
|
Dette er så endnu en god grund til at sende varerne fragtfrit, og så selvfølgelig regulere prisen tilsvarende. Så er der ikke noget at diskutere - og gratis fragt er et godt salgsargument i mine øjne... ![]() Venligst Tina |
Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!
Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk
|
Hvad mener du med det? Jeg synes bestemt ikke jeg kan se nogle tegn på at Internethandlen bliver kvalt - det går jo fremad på fulde drøn |
|
Kruse, hvis det du skriver mht kreditering af returfragten er korrekt, så tror jeg ikke jeg har set en eneste butik tilbyde dette! Jeg har kun set webshops give fragten også, hvis de har lavet en fejl... Er du helt sikker på at returfragten også skal krediteres? Mange hilsner Tina |
Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!
Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk
|
|
Bliv gratis medlem