Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

horoskoper

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
En af mine kammerater har en mindre virksomhed som sælger horoskoper til private.

Han er i tvivl om han har sat den rigtige pris. Prisen er pt 52 kr. inkl. moms og fragt.

Synes i prisen er for høj, for lav eller er den lige det den skal være???

Mvh

Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:38
Jeg har aldrig bestillt eller købt et HOROSKOP.

Umiddelbart lyder prisen mærkeligt for mig. Hvor meget tid tager det at lave sådan et horoskop? Hvis det er en time, så er det vel 150 til 250 kroner.

Alt i alt synes jeg er det meget vigtig at have TILLID! Det er det sælget handler om, lige meget hvilket produkt det drejer sig om.

Sig til din ven, at han/hun skal selv kunne argumentere hvorfor prisen er netop 52 og ikke 78 kroner. Jeg bliver tit spurgt hvordan regner jeg ud, hvor meget et maleri koster. Der ligger selvfølgelig material omkostninger i (lærred, maling), men også mine udgifter for at kunne male som atelierleje, telefon, transport, min videruddannelse...og ikke mindst TID, jeg har lagt i produktionen.

Mine kunder køber mine produkter, fordi de kan lide det de ser og de kan ikke undvære det. Det sætter noget i gang og gør tilværelsen lettere, smukkere og mere interessant.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:43
Jeg ville ikke selv bruge en krone på den slags, men det er der sikkert andre, som vil.

Han skal overveje om ikke han skal sælge et basisprodukt til fx 52 kroner. Et udvidet til 99 og guldhoroskopet til 199 (inkl spørgemulighed og stjernekikkert eller noget i den stil)

På den måde får han hentet alt hvad han kan hente fra sine kunder og han får et billede af hvad de synes er billigt og dyrt.

Ellers kan han prøve at ændre priserne og se hvilken pris, som giver den største samlede omsætning.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 09:48
Okay...

Men prisen er 40,- for selv horoskoper også kommer der noget fragt og andre omk. oveni til de ender på 52,-

Tiden varier meget, da det kommer an på hvor mange kunder der er. Det blver sendt ud hver mdr.

I selve horoskoper står der så noget for hver dag i mdr'en. Jeg tror det tager 2 timer at printe til 30 kunder også noget tid af pakke det.

Men ville i selv give den pris, eller ville i gerne give mere(jer som gider at købe sådan noget )?

Mvh

Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:02
Jeg tror, prisen er for høj, hvis produktet er et standardprodukt, som svarer til ugebladshoroskoper.

Kunder, som ønkser sådan et produkt, vil formentlig stort set ikke betale for det - de vil blot "nyde" det, når de snubler over de udvandede formuleringer hos frisøren. Den type horoskoper er ren underholdning, som efter min bedste overbevisning kun kan afsættes meget billigt eller pakket ind i historier om de kongelige.

Kunder, som tror på horoskopernes magiske kræfter, bør være villige til at give langt mere, men de vil så også kræve, at man bilder dem ind, at dette horoskop er baseret på videnskabeligt afprøvede teorier - de skal altså være personlige.

Kom jeg til at lade min holdning til horoskopernes validitet skinne igennem? Se bort fra det - min analyse af kunderne burde være god nok.

mvh Hans

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 21:06
Det er ikke det samme som i uge bladet. Her får du et hver mdr. der fortæller hvad der sker hver dag i dit liv(ses ud fra stjerne).

Der er folk som køber det nu. Men hans salg er faldet de sidste par år.

Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:09
Hvis det var mig, ville jeg analysere årsagerne til det faldende salg.

Er der problemer med gensalg - det kunne skyldes manglende tilfredshed (måske går tingene ikke i opfyldelse?).

Er der problemer med nysalg - det kunne skyldes for høj pris eller manglende markedsføring.

Ved faldende salg ville jeg nok ikke umiddelbart sætte prisen op. Især ikke overfor faste kunder.

Ugebladshoroskopers troværdighedsproblem overfor personlige horoskoper er, at de bliver for generelle. Dette problem må gå igen, hvis han sender alle jomfruer det samme månedshoroskop uafhængigt af alle de andre detaljer, som indgår i et personligt horoskop. Det er i hvert fald det argument, de grundigere astrologer bruger, når de bliver mødt med sund skepsis.

mvh Hans

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 09:45
Så vidt jeg ved ser den ud fra ens fødselsdag, år, køn, og mener også navn.

Derfor får alle et horoskop der er kun til dem og ingen andre.

Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 10:14
Er det et abonnement, hvor man binder sig til et bestemt antal mdr.? Hvis det er tilfældet, kan det være at det er årsagen. Bla. fordi det efter manges mening er ”luksus” (for nogle i samme kategori som frisør, tøj og tandlæge) og hvis økonomien på et tidspunkt er stram vil det være et af de første steder der bliver skåret.
Hvis det er et abonnement, kunne det være en ide at se på længden af dette og f.eks. sætte prisen lidt højt for den første 1-3mdr. og derefter meget billigere, hvis man forlænger
Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:43
Hej Grundvig..

Jeg kender ikke så meget til det miljø men har en mor der bruger horoskober og jeg fremlagde problemstillingen for hende og her er hvad hun svarede..

Hun ville ikke købe et horoskob til 52 kr da hun sys det virker for useriøst og ville være meget skeptisk for om det virkelig var lavet på hendes profil eller om det var trukket ud af en database, i samme stil som dem du finder i de kulørte blade.. Ifølge hende er der mange flere, og vigtigere faktorer end "bare"  fødselsdag, år, køn, og navn for om et horoskob gør hvad et horoskob skal gøre..

Så konklusionen, set ud fra hendes vinkel, er at en for lav pris betyder utroværdighed!!

En anden vinkel på det dalende salg kan være at markedet for den slags blir mere og mere fokuseret på dem der virkelig synes det er spændende (altså dem der gerne vil betale for kvalitet) og ikke dem som lige skal ha dagens ord med på vejen, de har jo BT, EB, SE&HOR Etc som de i forvejen betaler for.. 

Mvh Mads.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)