Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenom arbejdsgivers viden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ansvaret for B2B salg på Sjælland, i den virksomhed jeg arbejder i.

Her bruger jeg utrolig meget tid på, at ringe ud og skaffe møder. Jeg kan godt lide mit job, men jeg gider simpelhen ikke mødebookingen.

Jeg overvejer derfor - for egne penge - at hyre et telemarketing firma til, at booke nogle møder, så jeg istedet kan bruge tiden på vejen og ude hos potentielle kunder.

Kan jeg lukke min. 5 nye kunder om måneden, vil min provision heraf gå til tele firmaet. Provision af skaffede kunder udbetales hver måned. Dvs. at når kunden igen får frokost de mange måneder efter, så opnår jeg stadig provision. På den måde "opgiver" jeg den første måneds provision men får dem hjem igen de næste par måneder.

Jeg lyster p.t. ikke at spørger min arbejdsgiver, da jeg er ny i virksomheden og overvejer derfor at gøre det uden deres viden. Når jeg så har erfaringerne med telefirmaet om x måneder vil jeg tage den op med arbejdsgiver.

Spørgsmålet er så, om jeg kan tillade mig dette uden deres viden/accept?

Kommentarer o.lign er meget velkommen.

Maxiboy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Dato: 05-03-2007 23:51:55
Forfatter:Maxiboy
Jeg lyster p.t. ikke at spørger min arbejdsgiver, da jeg er ny i virksomheden og overvejer derfor at gøre det uden deres viden. Når jeg så har erfaringerne med telefirmaet om x måneder vil jeg tage den op med arbejdsgiver.

Spørgsmålet er så, om jeg kan tillade mig dette uden deres viden/accept?

Det kan jeg desværre ikke forestille mig vil føre ret meget godt med sig. Jeg vil til en hver tid anbefale dig at forberede nogle gode argumenter, have tænkt det igennem og så fremlægge det for din chef. Måske blive I enige om
1) at gøre som du foreslår.
2) at I ansætter en til bare mødebooking.
3) eller at en af dine kollegaer, som foretrækker telefonopkald fremfor at køre ud af huset, gør det.
4) det kan også være at de slet ikke er med på ideen, men i såfald ville din situation bare blive være hvis du først fandt ud af dette efter at du alligevel havde gjort det
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:11
Som arbejdsgiver ville jeg føle mig krænket, og jeg ville være et stykke tættere på at fyre dig.

Jeg vil have styr på, hvem der repræsenterer min virksomhed, og hvis et telemarketingfirma skal repræsentere mig, vil jeg selv vælge dem. De er jo ikke alle lige etiske i deres fremfærd.

mvh Hans

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:29
Hold dig langt væk fra den slags kreativitet! :)

Det er ret sikkert på kant med den tavshedspligt, som du vel har aftalt med arbejdsgiveren i ansættelseskontrakten?

Bid i det sure æble og kæmp dig til afdelingens bedste resultater. Så skal chefen nok lytte til dine ideer bagefter.

Og det hér kommer endda fra en ekstern mødebooker. :)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:52

Hej alle.

Tak for diverse meninger.

Og i bund og grund er jeg jo enig med jer alle. Det ville ikke være etisk korrekt, tavhedspligt og så især det med, hvordan virksomheden ønsker at kommunikere sig ud. Det kan jeg jo ikke tillade mig at tage i egen hånd, omend det selvfølgelig ikke er massekommunikation.

Tanken er droppet igen. Det sure æble spises og smutter igen.

Har jo nogle opkald at lave :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)