Her bruger jeg utrolig meget tid på, at ringe ud og skaffe møder. Jeg kan godt lide mit job, men jeg gider simpelhen ikke mødebookingen. Jeg overvejer derfor - for egne penge - at hyre et telemarketing firma til, at booke nogle møder, så jeg istedet kan bruge tiden på vejen og ude hos potentielle kunder. Kan jeg lukke min. 5 nye kunder om måneden, vil min provision heraf gå til tele firmaet. Provision af skaffede kunder udbetales hver måned. Dvs. at når kunden igen får frokost de mange måneder efter, så opnår jeg stadig provision. På den måde "opgiver" jeg den første måneds provision men får dem hjem igen de næste par måneder. Jeg lyster p.t. ikke at spørger min arbejdsgiver, da jeg er ny i virksomheden og overvejer derfor at gøre det uden deres viden. Når jeg så har erfaringerne med telefirmaet om x måneder vil jeg tage den op med arbejdsgiver. Spørgsmålet er så, om jeg kan tillade mig dette uden deres viden/accept? Kommentarer o.lign er meget velkommen. Maxiboy |
Dato: 05-03-2007 23:51:55
Forfatter:MaxiboyJeg lyster p.t. ikke at spørger min arbejdsgiver, da jeg er ny i virksomheden og overvejer derfor at gøre det uden deres viden. Når jeg så har erfaringerne med telefirmaet om x måneder vil jeg tage den op med arbejdsgiver.Spørgsmålet er så, om jeg kan tillade mig dette uden deres viden/accept?
Det kan jeg desværre ikke forestille mig vil føre ret meget godt med sig. Jeg vil til en hver tid anbefale dig at forberede nogle gode argumenter, have tænkt det igennem og så fremlægge det for din chef. Måske blive I enige om
1) at gøre som du foreslår.
2) at I ansætter en til bare mødebooking.
3) eller at en af dine kollegaer, som foretrækker telefonopkald fremfor at køre ud af huset, gør det.
4) det kan også være at de slet ikke er med på ideen, men i såfald ville din situation bare blive være hvis du først fandt ud af dette efter at du alligevel havde gjort det