Jeg har indtil nu benyttet Raven Tools og Link Assistant til at tracke mine hjemmesiders placering på Google, men synes ikke at nogle af dem fungerer optimalt.
Hvilken software bruger du og hvad er din erfaring?
Seosupport.dk er rigtig gode til bl.a. rankings (og en masse andet). Prøv det - det er lavet af Mikkel DeMib :=)
Efter han har sat prisen ned, er den faktisk billigere end Raven Tools. Ulempen ved begge er dog at prisen stiger med antallet af ord der skal tjekkes, og da jeg har nogle ret omfattende projekter ender det hurtigt med at blive ~2.500kr/mrd, hvilket jeg som nordjyde selvfølgelig gerne så gjort billigere :)
Kan ikke lade vær med at spørge hvorfor du ikke mener Link Assistant er optimalt?
De tal den skaffer stemmer fint overens (+/-2) med det jeg selv ser. Problemet er at Google opdager at det er en bot og så blokker for den medmindre jeg sætter nogle ret voldsomme 'human emulation'-parametre, og så tager det 14 timer at tjekke 600 keywords (tilføjelse: og så bliver den endda stadig banned/fanget).
Så det er LA jeg holder fast i indtil videre, hvis der ikke er nogle der kender noget bedre.
Den mest brugte er 'Google på nettet' og derfor også den eneste som jeg bruger/tjekker. - Der var en amino'er der tjekkede det en overgang og postede et blogindlæg om det.
Hvilken performance kan du få ud af LA?
Jeg har overvejet om jeg kunne programmere noget selv, som snuppede dataene fra Google Webmaster Tools. Men hvis nogen kender en løsning der gør det allerede, ville det selvfølgelig være spild af tid? :)