Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links eller eksterne in-links - Hvad er bedst?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Men udefra kommende links der er relevante er altid bedst, da de vægtes højere, dog skal dine interne links være iorden for, at du på firma siden får noget ud af de links der kommer til din blog og til sidst firma siden...

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:51

IT-Konsulenten:

Jeg har oprettet specifikke blogs over emnet/emnerne, som så linker til min hovedside på ordene.
Der udover har jeg oprettet links fra forums, blogs, artikeldatabaser til mine blogs og til min hovedside....

Det har givet ganske fornuftigt...

Det koster ikke noget at købe et domæne og webhotel i dag, og så oprette en blog, hvor man jævnligt skriver interessante artikler om ens arbejdsområde. Derfra linker man så ind til shoppen....

Se f.eks. Grosen Friis's blog om at opsætte Wordpress http://dk.grosen.com/blog/kategori/seo

Okay. Tak for hjælpen Yes 5 Star til dig Cool

Det vil jeg prøve så. Har jo min blog til mit malerfirma, som jeg vil linke fra til min maling shop maler-maling.dk

Forstår jeg dig ret, at du linker fra forums til din blog, som egentlig bare er der, til at hjælpe den anden side op?
Ville links fra forums, ikke have mere værdi for den side, hvis den linker direkte til siden, og ikke til bloggen?

Jeg syntes det er svært at finde sådanne forums, hvor jeg kan få et indlæg med.

Kender du nogen, hvor de snakker om "gør det selv" eller maling og træbeskyttelse?

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 10:06
Michael Haahr:
Forstår jeg dig ret, at du linker fra forums til din blog, som egentlig bare er der, til at hjælpe den anden side op?
Jeg linker fra alt muligt, ikke kun forums, men også artikeldatabaser (dem der er noget værd) med artikler der er omskrevet, linkdatabaser osv. Check de steder ud, hvor du kan få placeret et link. Sørg for at de har en værdi og at Google indexerer dem...
Jeg linker ikke kun ind til bloggen, som der så linker til shoppen. Jeg linker også direkte til shoppen. Spred links'ne så det ser naturligt ud. Jeg har også linket til nogle artikler, på nogle artikeldatabaser jeg har lagt artikler på, som linker videre til min blog osv.

Michael Haahr:
Ville links fra forums, ikke have mere værdi for den side, hvis den linker direkte til siden, og ikke til bloggen?
Det er jeg nok ikke den rette til at svare på, men jeg spreder generelt mine links, så det ser naturligt ud...
Michael Haahr:
Kender du nogen, hvor de snakker om "gør det selv" eller maling og træbeskyttelse?
Mon ikke du kan snige et link eller 2 ind et par af stederne uden at spamme ? Du kan jo evt. linke til en artikel du har skrevet (til formålet) på egen blog ?
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:06

Kim Bolhøj:

Det kan gøres på flere måder og om den ene er bedre end den anden kommer vel an på, hvor meget arbejde du vil ligge i det?

Hvis du spinner 1 tekst til 100 og laver et eller flere links i den og placerer disse eksternt, så ville jeg også oprette nogle blogs der kan tage imod mange links på en gang, afhængig af, hvor hurtigt du vil modtage links. Disse blogs indeholder så links videre til din firma side, på den måde får du vigtige links til firma siden, men uden risikoen for at søgemaskinerne synes links kommer for hurtigt...

Du kan så lave nogle gode korte tekster på bloggen som du også linker til fra div. steder og linker viderere til firma siden, hvor produkterne er...

Men der er sikkert andre der synes det er bedre at gøre det på nogle andre måder.

Der findes flere blog systemer som er gratis at sætte op som it-konsulenten siger.

Hej Kim.

Okay, det lyder spændende!

Det er jo et helt netværk jeg skal opbygge så!?

Altså jeg laver en blog om maling og træbeskyttelse, og der ligger jeg mine tekster om maling og træbeskyttelse.
I de tekster linker jeg til min malerside for mit malerfirma (ca. 600 links) og fra min malerside, linker jeg med ca. 15 links til min shop, som er den side, jeg vil hjælpe op på google.

Er det rigtig forstået?

Vil de 15 links have samme værdi som de 600 fra bloggen? Fordi det er samme linkjuice, der bare bliver delt ned i 15 links til min shop?

Hvad med den værdi ca. 50.000 ord om maling og træbeskyttelse giver min shop, hvis jeg ligger teksterne dér?

Måske jeg skulle dele dem lidt op, så jeg også ligger nogle tekster på shoppen, så den får mere tekst?

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 10:27
Michael Haahr:
Ja, f.eks. Jeg ved at Grosen Friis har omtalt metoder til at gøre det korrekt. Tag et kig på hans blog og se evt. videoerne....
Michael Haahr:
Altså jeg laver en blog om maling og træbeskyttelse, og der ligger jeg mine tekster om maling og træbeskyttelse.
Ja, opret løbende artikler på bloggen om f.eks. muligheder hvor maling/træbeskyttelse kan benyttes.
Michael Haahr:
I de tekster linker jeg til min malerside for mit malerfirma (ca. 600 links) og fra min malerside, linker jeg med ca. 15 links til min shop, som er den side, jeg vil hjælpe op på google.
Er det rigtig forstået?
Det lyder ikke som om at du har det store overblik over dine keywords. Både enkelte, men også long tail.
For lavet dig et overblik over dem først. Så giver det næsten sig selv, hvordan man skal linke.
Han har i den et superfint eksempel med kaffemaskiner....
Michael Haahr:
Måske jeg skulle dele dem lidt op, så jeg også ligger nogle tekster på shoppen, så den får mere tekst?
En ting er Google, noget andet er rigtige mennesker der skal læse dine tekster. Du kan bruge de gode tekster på din blog (Dem der virkelig kommer med gode oplysninger, som normale mennesker kan bruge), og så smide dine spinnede tekster på div. artikeldatabaser osv. der linker til din blog.
Alt i alt gælder det om at få links til at se naturlige ud, så du ikke får problemer med Google.
Tilmeldt 16. Mar 06
Michael Haahr:
Ja, f.eks. Jeg ved at Grosen Friis har omtalt metoder til at gøre det korrekt. Tag et kig på hans blog og se evt. videoerne....
Michael Haahr:
Ja, opret løbende artikler på bloggen om f.eks. muligheder hvor maling/træbeskyttelse kan benyttes.
Michael Haahr:
Er det rigtig forstået?
Det lyder ikke som om at du har det store overblik over dine keywords. Både enkelte, men også long tail.
For lavet dig et overblik over dem først. Så giver det næsten sig selv, hvordan man skal linke.
Michael Haahr:
En ting er Google, noget andet er rigtige mennesker der skal læse dine tekster. Du kan bruge de gode tekster på din blog (Dem der virkelig kommer med gode oplysninger, som normale mennesker kan bruge), og så smide dine spinnede tekster på div. artikeldatabaser osv. der linker til din blog.
Alt i alt gælder det om at få links til at se naturlige ud, så du ikke får problemer med Google.
Tilmeldt 16. Mar 06
Michael Haahr:
Michael Haahr:
Michael Haahr:
Er det rigtig forstået?
Michael Haahr:
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:30

Hej IT-konsulenten.

Tak for svarene.

På min malerblog, vil jeg dagligt skrive om det malerarbejde jeg laver, ude hos mine kunder, og der vil helt sikkert komme ordet maling og træbeskyttelse ind mange gange Wink

Jeg har desværre ikke købt Thomas bog, men jeg har SEO2.0 fra Mikkel, men man bliver jo helt forpustet, bare af at kigge på den, og de hvor tyk den er Confused
Måske jeg skal investere i Thomas bog også, hvis han forklarer det bedre

Jeg skal lige have læst kapitlet om linkbuilding, når jeg får tid Wink

Jeg ved godt at mine tekster skal kunne læses af mennesker. Men de spinnede tekster, skal jo også gemmes godt væk, langt nede på siden, så alm. mennesker ikke finder dem, men kun google.

Jeg vil lige tage et kig hos Grosen Friis også.

Tak for hjælpen, nu kan jeg gå videre med min opgave.

Mvh

Michael Haahr

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:59

Michael Haahr:

IT-Konsulenten:

Jeg har oprettet specifikke blogs over emnet/emnerne, som så linker til min hovedside på ordene.
Der udover har jeg oprettet links fra forums, blogs, artikeldatabaser til mine blogs og til min hovedside....

Det har givet ganske fornuftigt...

Det koster ikke noget at købe et domæne og webhotel i dag, og så oprette en blog, hvor man jævnligt skriver interessante artikler om ens arbejdsområde. Derfra linker man så ind til shoppen....

Se f.eks. Grosen Friis's blog om at opsætte Wordpress http://dk.grosen.com/blog/kategori/seo

Okay. Tak for hjælpen Yes 5 Star til dig Cool

Det vil jeg prøve så. Har jo min blog til mit malerfirma, som jeg vil linke fra til min maling shop maler-maling.dk

Mvh

Michael Haahr

søg jævnligt på google med dine søgeord og forum , huske abonner på dine søgeord i et par 100 forummer

skriv i anker links med dine søgeord i det giver lidt link værdi

egen side bedste men spred dig det giver bedste i sidste forklare på forskellige måder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver ikke opbygge så stort et netværk. hold det simpelt. f.eks. ved at lave et par blogs som du bruger som modtager side for en masse af de links dine spundne artikler giver. Artiklerne skal du sende/skrive på andres sider, forums, artikel databaser, blogs mm. de giver en masse links og hvis der kommer for mange links på en gang så er der en risiko for, at de kan skade den vigtige af dine sider. Derfor  bloggene. På bloggene som du egentlig bruger som landingssider, linker du så videre til din egen blog om maling og din firma side, så den måde får du en masse gode links udefra.

Udefra kommende links er det der sammen med godt indhold giver gode placeringer, men links skal helst komme i en lind strøm sådan at søgemaskinerne synes at det ser naturligt ud. Kommer der for mange links på én gang, på en forholdsvis nyere side bliver det hurtigt mistænkeligt.

Dog er der mange der har benyttet sig af metoder der er langt vildere.

Du skal naturligvis stadig lave godt indhold på dine sider og lave linkbuilding. dette er bare én måde at gøre det på...

Så brug din firma side og din blog som sidste led i modtager rækkefølgen, lav nogle blogs og brug dem som landingssider/testsider og lav en masse artikler som du spreder på nettet. Derfra kommer der en masse links. Men da de ikke direkte er forbundet med dine vigtigste sider, risikerer du ikke at få for mange links på én gang.

Der findes også software til brug af dette, hvis du vil spare dig selv for en masse tid.

Men du kan også sperde budskabet om din maler blog og lave nogle guides og håbe der er en masse der vil linke til den fordi de synes den er god.

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)