Vi har længe gået med en tanke omkring de tal vi ser i Google Analytics omkring bounce-raten på vores sider, da den lader til at blilve højere og højere jo flere penge vi tjener - og det giver jo nok fin mening.
Hvis en bruger kommer ind på vores side og med det samme trykker videre på et affililate-link, så tæller dét vel med i bounce-statistikken? Eftersom det giver penge til os, er vi jo glade for det - men hvad med Google?
Hvis Google ser dette som en "normal" bounce-rate, hvor siden dømmes til at være irrelevant meget ofte, vil det så ikke få en skadelig effekt på vores side med tiden? elller...
Ved Google at det er affiliate-links, og derfor undlader at straffe os - netop fordi en høj bounce-rate i en affiliatesvirksomhed betyder at denne har en godhjemmeside?
Dette blot et BUMP, i håb om at der er nogle der ser tråden. Med så mange affiliates og SEO-guruer samlet et sted tænker jeg i hvert fald, at dette må være interessant for mange - og dermed også noget nogen måske kunne have kigget nærmere på.
Håber der er bare et par stykker der har et par tanker.
Jeg håber du har ret i at Google er ligeglad - men jeg er nok desværre ikke så forhåbningsfuld. Google må antage at bounce-raten normalt er en indikation på at brugerne ikke finder det de ønsker - og derfor vælger at forlade siden med det samme.
Jeg antager at Google bliver mere og mere brugerorienteret, og hvis brugerne kontinuerligt fortæller Google at dén og dén side er irrelevant når det kommer til givne søgeord (med eg. en bounce-rate på 100%), hvorfor så tro, at Google er (og forbliver) ligeglad med dette....Reelt burde det jo være guld-information for Google - at se om de sider Google ranker også reelt er relevante for de søgninger dens algoritme ranker dem på.
Jeg forventer derfor nærmere at blive straffet for at have en høj bounce-rate - Med mindre Google kan "se" at de links der bliver trykket videre på er affiliatelinks, og derfor vælger ikke at straffe siden for en høj bouncerate.... og deraf mit oprindelige spørgsmål :)
Jeg forventer derfor nærmere at blive straffet for at have en høj bounce-rate - Med mindre Google kan "se" at de links der bliver trykket videre på er affiliatelinks, og derfor vælger ikke at straffe siden for en høj bouncerate.... og deraf mit oprindelige spørgsmål :)
Hvis du har affiliatelinks på din side, skal du have nofollow på dem ellers tror google at du sælger links..
Tak for dit svar - Det gør vi allerede - men som jeg ser det hjælper det vel desværre ikke på situationen.
En bruger kommer ind til os, og trykker med det samme på en reklame, som åbner i et nyt vindue. Når han er færdig med at spille hos den givne udbyder lukker han vindue 2 ned, og ser (måske først der) at vindue 1 (vores vindue) stadig er åbent. Her regner vi med at sandsynligheden er stor for, at han også bare lukker dette vindue ned igen.
I det ekstreme tilfælde kan han have været på vores side i timevis uden at lægge mærke til det - og i andre tilfælde lukker han det bare ned med det samme. Men udfaldet bliver vel altid det samme: Brugerens første handling er at forlade vores side, ved at lukke den ned (enten med det samme eller efter noget tid) - og vil det ikke altid give en høj bounce-rate (uanset tiden)?