Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Overvejer kraftigt at starte en deltidsvirksomhed op m. salg af kosttilskud.

Mine tanker er at jeg vil købe nogle få produkter hjem af gangen, eventuelt pr. bestillingsordre. Have lidt hjemme, og løbende få hjem i mindre mængder da jeg vil køre det fra min bopæl. Mit store problem er nu, kosttilskud, ex. proteinpulver, kreatin & vitaminpiller generelt, kræver det en særlig tilladelse? Eks. kunne jeg tænke mig det var under betegnelsen fødevarer? Hvis det går som fødevarer er der nok en speciel lov ang. opbevaring selvom det er varer i plastikpakker\bøtter?

Jeg vil hovedsagelig prøve at ramme lokalområdet og starte lige så stille op, så jeg har så lidt penge ude og svømme som muligt. Pt. er vi 2 mand på projektet, begge med gode forbindelser og vi har stort set allerede kunder i baggråden.

Jeg bliver nød til at momsregistrer mig for at anskaffe mig en leveringsaftale med det firma jeg arbejder ved. Men jeg har lidt svært ved at finde konkret information omkring momsregistrering, er de 50.000,- årligt omsætningen eller fortjenesten, og hvis man eks. kun omsætter for 20.000,- om året, skal man så stadig betale momsen når man er registreret?

Som i kan se har jeg mange spørgsmål, jeg er har pt. 1 år tilbage af min uddannelse som handels-assistent med speciale, min uddannelse har varet 3 år og varer ialt 4 år. Jeg har noget

erfaring med salg selvom jeg er forholdsvis ung.

Håber i har nogle gode svar til mig.

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:56
Prøv at søge på amino på kosttilskud.

Kristian

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:36
Hej Thomze,

Du skal sælge for 50.000 kr. før der er krav til momsregistrering. SKAT er sådan set ligeglad med hvor meget du har i fortjeneste - det er udelukkende omsætning der gælder ved 50K-grænsen. Momsregistrering er nærmest diskuteret til hudløshed her på Amino, så prøv at bruge søgefunktionen. Du momsregistrerer dig på www.webreg.dk og der findes også mere information på www.startvaekst.dk

Jeg kan se at du er fra Randers, så det er da helt oplagt at du kobler dig på dette arrangement: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=12114

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)