Hej Amino-folk! Sidder med en problemstilling, som det kunne være fint at få lidt konkret feedback og gode idéer på. Skal have distribueret knap 1.000 pakker á 5-6 kg. ud til lokationer rundt omkring i Danmark. Modtagerne er erhvervsvirksomheder men inden for en branche, hvor åbningstiderne ikke er helt regulære. Dvs. de fleste åbner først omkring middag. Distributionen skal i første omgang ske hver anden måned, men kan meget vel blive sat op i frekvens. Så der burde være mulighed for at lave en eller anden form for ''storkundeaftale'', da det jo er en vis volumen. Nu er spørgsmålet så, hvordan disse pakker nemmest og billigst kommer ud. Der er flere muligheder i spil: 1) Post Danmark: man kan få forhandlet en pris ned på cirka 45 kr. per pakke og de har et OK smart system til at udskrive labels automatisk, så den del af det kommer til at gå gnidningsfrit. 2) Fragt/kurér: kræver nok man finder den helt rigtige til opgaven, da de fleste har speciale i enten større stykgods, paller/colli eller udenlandske fragtopgaver. Men hvis der findes en kurér med fokus på små pakker i Danmark kunne det være en mulighed. 3) Via lokale bude: jeg forestiller mig kan kunne indgå aftaler med nogle lokale bude placeret på et antal placeringer rundt omkring i Danmark. Det kunne f.eks. være folk, der kørte rundt som avisbud i varebiler om morgenen, og dermed havde bilen og tiden om eftermiddagen til rådighed. Har I nogle erfaringer med denne type opgave? Eller kender I nogle, der kan løse opgaven med alternativ 2 eller 3? Eller måske har du en fjerde løsning i tankerne, som kunne udføre opgaven i en håndevending? Lad mig høre fra jer! /Kristoffer Okkels |
Du kunne prøve IRS (www.IRS.dk), de er også distributør for FedEx i Danmark og det er muligt at forhandle en god pris.
Tim
Tim