Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Distribution af 1.000 pakker á 5 kg

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino-folk!

Sidder med en problemstilling, som det kunne være fint at få lidt konkret feedback og gode idéer på.  

Skal have distribueret knap 1.000 pakker á 5-6 kg. ud til lokationer rundt omkring i Danmark. Modtagerne er erhvervsvirksomheder men inden for en branche, hvor åbningstiderne ikke er helt regulære. Dvs. de fleste åbner først omkring middag. 

Distributionen skal i første omgang ske hver anden måned, men kan meget vel blive sat op i frekvens. Så der burde være mulighed for at lave en eller anden form for ''storkundeaftale'', da det jo er en vis volumen. 

Nu er spørgsmålet så, hvordan disse pakker nemmest og billigst kommer ud. Der er flere muligheder i spil: 

1) Post Danmark: man kan få forhandlet en pris ned på cirka 45 kr. per pakke og de har et OK smart system til at udskrive labels automatisk, så den del af det kommer til at gå gnidningsfrit.

2) Fragt/kurér: kræver nok man finder den helt rigtige til opgaven, da de fleste har speciale i enten større stykgods, paller/colli eller udenlandske fragtopgaver. Men hvis der findes en kurér med fokus på små pakker i Danmark kunne det være en mulighed.

3) Via lokale bude: jeg forestiller mig kan kunne indgå aftaler med nogle lokale bude placeret på et antal placeringer rundt omkring i Danmark. Det kunne f.eks. være folk, der kørte rundt som avisbud i varebiler om morgenen, og dermed havde bilen og tiden om eftermiddagen til rådighed.

Har I nogle erfaringer med denne type opgave? Eller kender I nogle, der kan løse opgaven med alternativ 2 eller 3? Eller måske har du en fjerde løsning i tankerne, som kunne udføre opgaven i en håndevending?

Lad mig høre fra jer!

/Kristoffer Okkels 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:05
Du kunne prøve IRS (www.IRS.dk), de er også distributør for FedEx i Danmark og det er muligt at forhandle en god pris.

Tim 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:47
Det er også muligt at forhandle priserne ned hos Danske Fragtmænd!

De har også et system til automatisk udskrivning af fragtbreve...

Ellers kunne GLS måske også være en mulighed!

Fra Århus
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 09:28
Hej Tim & Brian!

Tak for jeres respons. IRS har imidlertid speciale i ''remailing'' - dvs. udsending af normal brevpost til udlandet. Danske Fragtmænd håndterer helst paller men kan selvfølgelig godt klare stykgods, men så er det primært større ting - dvs. cykler, flagstænger og hvad man nu ellers kunne finde på at få sendt...

GLS har jeg også haft fat i, men deres speciale er levering af pakker før kl. 14, og der vil mange af mine modtagere endnu ikke have åbnet, så det fungerer desværre heller ikke.

Men tak for jeres input og idéer. Ligger I eller andre inde med andre muligheder er jeg stadig meget interesseret i at høre mere. Har på fornemmelsen, at det rigtige firma til opgaven er en mindre budvirksomhed, som kan se en idé i at få en god, fast opgave hver anden måned, som de kan bruge til at fylde deres tomme kapacitet ud. Men den slags firmaer har jo ikke ligefrem de største og mest forkromede web sites, hvorfor jeg håber på der er nogle her i netværket, der kender rette vedkommende... :-)

/Kristoffer Okkels

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:38
Jeg er altså ikke helt ening med mig, med hensyn til Danske Fragtmænd.

Jeg sender mange paller med dem, men der ryger mindst lige så mange bilpakker afsted, og der er de altså også temmelig skarpe.

Det koster jo ikke andet end et opkald, for at finde ud af om de er til at handle med

Fra Århus
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 13:37
Hej Brian

Du har ret - det koster ikke noget at spørge, så har netop haft DF i røret for god ordens skyld. Men deres force er rigtig nok pallegods, og ifølge deres egen udlægning af bilpakkerne bare et tillægsprodukt til deres eksisterende kunder, men ikke noget, som de ville forsøge at tiltrække nye kunder på... lidt spøjs holdning, men man skal jo holde sig til det man er go'' til! :-)

Samme udmelding kom i øvrigt fra Transportgruppen, der ellers har en listepris på bilpakker på kr. 55 / pakke. Ret skarp pris, men efter de er blevet købt af Post Danmark må eller vil de angiveligt ikke tage småpakker ind som opgave længere - blev i hvert fald henvist til moderselskabet Post Danmark.

Blot til info - tak for feedbacken endnu engang!

/Kristoffer Okkels

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 14:32
Hej Kristoffer,

Det er tydligt at se at du ikke griber telefonen og ringer rundt. IRS sender også pakkeforsendelser til Danmark. Jeg sidder med de priser jeg har forhandlet mig frem til, her iblandt 5-10 kilo forsendelser til danske adresser.

Så hvis man ikke ringer rundt får man ikke et nej ej heller ikke de billige priser.

Tim   

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 19:37
Hej Kristoffer,

Ring til mig mandag - Der hvoir jeg arbejder er vi mega stor kunde hos DHL/Post-DK og kan klart stikke din forhandlede pris på 45 kr. hvis jeg kan stå forudsendelsen - sker fra Ballerup.

Jeg kan kontaktes på 44730000 fra kl. 8.00

Vi har ca. 150.000 pakker pr. år til erhvervsdrivende og kan derfor presse transportfirmaerne en del.

Tror du får svært ved at finde et firma som udelukkende vil levere det afsendte sent da det vil afvige fra de fleste andre afsendere og modtagere.

Fra Århus
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 23:10
Hej Pilde

Det lyder bestemt interessant. Går ud fra jeg kan blive stillet videre til dig ved at spørge efter Pilde - ellers må du meget gerne sende mig en PM med dit navn.

P.f. tak.

/Kristoffer

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:13
My mistake - mit direkte nummer er 44 73 00 23 - jeg hedder forresten Niels.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)