Uden at være ekspert på området, så vil jeg mene, at du skal overveje udfordringerne med, at kunden eventuelt skal indsende sin telefon. Det er et kæmpe tillidsspørgsmål i min optik.
Dit segment er utrolig glade for deres telefoner. Hvad om du tilbød, at man kunne få lavet sin telefon, hvis man indleverede den selv? Uanset hvor mange som ville benytte sig af tilbuddet, så ville det give en del mere troværdighed.
Altså du mener det skal være mere tydeligt at det er en mulighed at indlevere den?
Jeg har nedtonet indleveringsmuligheden en smule - selvom den dog er der - da jeg klart foretrækker at folk sender den. Oprindeligt tilbød jeg også afhentning af ordrer, men det blev simpelthen et alt for stort bøvl at have folk forbi lageret hele tiden.
Generelt forsøger jeg at lægge vægt på vigtigheden i at kunderne sender deres telefoner som pakke så den kan spores.
Jeg håber på at have omsætningen til at flytte i bedre lokaler indenfor de næste par måneder(og ansætte nogen på fuld tid) og det vil lette det hele meget, men indtil da håber jeg det meste lader sig gøre gennem posten.
Jeg er klar over, at det er foretrukkent at sende ordren frem og tilbage. Ville egentlig bare sige, at du kunne gøre en masse for, at kunden føler sig mere tryg ved at levere sin telefon (i manges tilfælde kæreste eje) til reparation hos jer.
Om det er billeder af dig selv med åbne arme, billeder af kontoret eller statements fra tidligere tilfredse kunder... Generelt er billeder fantastiske, når man vil opbygge troværdighed :-) Det samme gælder anbefalinger (trustpilot.dk og lignende).
Forestil dig en tilfreds og glad kunde, som står med sin reparerede iphone i hånden "tak for hjælpen!".
Jeg har dog ingen planer om at bruge Trustpilot - et koncept hvor jeg betaler penge for at give dem gratis trafik har jeg bestemt ikke tænkt mig at støtte fuldt ud, men jeg har da fået en del af mine kunder til at lægge en anmeldelse. Jeg kan dog ikke bruge det på min side med mindre jeg betaler for det og det har jeg ikke tænkt mig.
Jeg savner virkelig et gratis alternativ - jeg blev lidt skuffet da jeg fandt ud af folkene bag nettjek.dk havde tænkt sig at lukke det ned og er stoppet med at aktivere nye butikker.
Uanset har konceptet om at sende iPhone / iPad til reparation hos os ikke været helt afskrækkende for alle, da vi allerede har fået et par kunder uden målrettet markedsføring eller SEO.
Har lige oprettet en tråd vedr. Trustpilot: http://www.amino.dk/forums/t/122572.aspx