Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg kræve i timen for kørsel til kunde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Da jeg primært laver Facebook sider og Wordpress hjemmesider, kan jeg arbejde hjemmefra i de fleste tilfælde, men en gang i mellem er det nødvendigt at mødes med mine kunder.

Nogle gange er det f.eks. 100 km væk, hvilket betyder at jeg skal køre en time hver vej for at mødes med en kunde. Bør jeg tage betaling for transporttiden, og i så fald hvor meget? 

Jeg tager 300 kr. + moms i timen for markedsføring på Facebook og mindre andre ydelser, hvilket fungere fint nok - om nogle måneder sætter jeg den dog op grundet styrkede kompetencer på området - men ligemeget. 

Jeg har overvejet 2 muligheder: 

1. Jeg tager fuld timeløn for transporttiden - Den kunne jeg jo have brugt på at arbejde for en anden kunde i stedet.

2. Jeg tager 150 kr. i timen for transporttiden. 

Hvad synes I og hvad gør I selv? 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:06

Jeg gør lidt forskelligt. Enten tager jeg pris per minut det har taget i transport.

"Timepris / 60 * minut "

eller tager jeg det som benzinen har kostet.

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 17:07
Hej kasper . .

Hvis jeg skulle være kunde hos dig, ville jeg aldrig betale
For at du kom for at lave et tilbud på noget arbejde.

Det er noget andet hvis du skulle komme og lave min computer fx.

m.v.h

Tim
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 17:21

Tim Ulrichsen:
Det er noget andet hvis du skulle komme og lave min computer fx.

Hej Tim

Jeg tager ikke penge for at tage ud og give et tilbud eller snakke om hvad der skal laves .

Jeg tager derimod penge for personlig rådgivning samt planlægning af kampagner på Facebook som eksempel. Vi snakker transport hvis f.eks. en virksomhed i KBH vil have mig dertil for at holde et oplæg/rådgive dem mv., 

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 17:31

Hej Kasper,

ved tilbud synes jeg ikke du kan tage for transport. Den tid du bruger på tilbud, skal indregnes i din almindelige timepris. Du skal derfor vurdere om kunden er seriøs og om opgaven er værd at køre efter.

Hvis en kunde beder dig om at køre ud til dem i forbindelse med en opgave, synes jeg igen du skal vurdere hvad du ellers tjener på kunden. Som udgangspunkt ville jeg tage noget for kørsel, f.eks. statens takster pr. km eller timeløn + brændstof, broafgift o.l.

Det hele afhænger også af hvor travlt du har.
Til at starte med som iværksætter, kan det være nødvendigt, at bruge noget "gratis" tid (f.eks. på kørsel) for at få nogen opgaver til firmaet.
Herefter kan man løbende justere kørselsomkostningerne i takt med at man får mere travlt.

I mit eget firma tager kr. 500,- inkl. moms for levering OG afhentning af hoppeborg og eventudstyr, de første 10 km plus kr. 10,- pr ekstra kørt kilomenter.
Det er der nogen, som synes er dyrt, men det dækker faktisk kun lige de reelle omkostninger til drift at bilen (forsikringer, benzin, reparationer, afgifter osv.) og den lønudgift vi har til vores chauffør. Det er en service fra vores side, som kunden kan vælge at bruge. Vi tjener så pengene på selve udlejnigen af udstyret.

Håber du kan bruge dette svar til noget.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 18:58

Det kommer jo udelukkende an på hvor meget du har at lave i dit lokalområde. Hvis der er masser af arbejde (også på sigt) så ville Jeg charge for transport. Men hvis der ikke er noget at lave og opgaverne ligger langt fra din husstand vil Jeg være yderst påpasselig med at charge for transport.

Mvh
PLI | Affugter

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 19:26

Mange tak for jeres svar.

Ang. udgifter til kørsel, så har jeg en kørebog, så jeg får pengene tilbage i skat.

Der er stor efterspørgsel for tiden, men jeg tror alligevel at jeg undlader at tage penge for kørslen, såfremt det er ture på under en time eller det "første møde".

Det har været fint at få jeres syn på sagen - tak for det ;)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tager i reglen statens høje takts og regner tiden ind i tilbuddet.

Hvis jeg giver fast pris på et projekt, som kræver kørsel, indregner jeg det i den samlede pris, så der ikke bliver diskussion om det bagefter.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)