Det synes jeg man bedst selv kan svare på, for svaret ligger der hvor man selv bør have en fornemmelse af om der er noget at tale om hvis man splitter det op. Sælger man børnetøj og børnelegetøj - kan man splitte det op, men da de er så nært beslægtede at målgruppen for det ene - nok ikke vil føle sig generet af det andet... og så er temaet sådan set "Børn".. Hvis temaet er børn, så kan alle forstå det - og så er det både nemmere for facebooksidens ejer at bringe noget nyttigt i sine opdateringer... og også nemmere for folk at føle sig hjemme, uden at føle sig udsat for konstant reklame. Hvis du splitter bare for at splitte, så er det ikke grund nok. Du skal kunne mærke på dig selv, at det enkelte facebookunivers giver mening isoleret set... man kan stadig linke på tværs og omtale sine andre ting, men selvstændigt set skal den enkelte niche/ydelse kunne opretholde interessen hos publikum/kunder/interesserede. Kerneværdierne taler jeg om i denne video.
Jeg splitter selv mit eget univers inden længe. på en ny facebookside skal vi tale om pædagogik og brugen af Facebook i familien: forældre vs teenager... Begge dele handler om Facebook, men min vurdering er at de to universer ikke har gavn af hinanden. Ved én lejlighed har jeg lavet en opdatering om unge og Facebook og forældrenes forhold til det.. Og debatten tog straks en drejning, hvor det var tydeligt for mig - at virksomheder ikke har gavn af debatten. |
Okay.. ja det kan jeg selvfølgelig godt se.. Her er der tale om henholdsvis iværksættere (ikke eksisterende virksomheder) og virksomheder.
Har du nogen idé om hvor meget tid man skal bruge på fx en facebookside, eller i det hele taget en social platform. Jeg tænker i en virksomhed med +50 ansatte, skal der laves et socialt team/afdeling - og hvor mange ansatte tror du dette ville omfatte?