Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sociale medier - helt fra bunden

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg man bedst selv kan svare på, for svaret ligger der hvor man selv bør have en fornemmelse af om der er noget at tale om hvis man splitter det op.

Sælger man børnetøj og børnelegetøj - kan man splitte det op, men da de er så nært beslægtede at målgruppen for det ene - nok ikke vil føle sig generet af det andet... og så er temaet sådan set "Børn".. Hvis temaet er børn, så kan alle forstå det - og så er det både nemmere for facebooksidens ejer at bringe noget nyttigt i sine opdateringer... og også nemmere for folk at føle sig hjemme, uden at føle sig udsat for konstant reklame.

Hvis du splitter bare for at splitte, så er det ikke grund nok. Du skal kunne mærke på dig selv, at det enkelte facebookunivers giver mening isoleret set... man kan stadig linke på tværs og omtale sine andre ting, men selvstændigt set skal den enkelte niche/ydelse kunne opretholde interessen hos publikum/kunder/interesserede.

Kerneværdierne taler jeg om i denne video.

Jeg splitter selv mit eget univers inden længe. på en ny facebookside skal vi tale om pædagogik og brugen af Facebook i familien: forældre vs teenager... Begge dele handler om Facebook, men min vurdering er at de to universer ikke har gavn af hinanden.

Ved én lejlighed har jeg lavet en opdatering om unge og Facebook og forældrenes forhold til det.. Og debatten tog straks en drejning, hvor det var tydeligt for mig - at virksomheder ikke har gavn af debatten.

Fra Karup
Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:31

Okay.. ja det kan jeg selvfølgelig godt se.. Her er der tale om henholdsvis iværksættere (ikke eksisterende virksomheder) og virksomheder.

Har du nogen idé om hvor meget tid man skal bruge på fx en facebookside, eller i det hele taget en social platform. Jeg tænker i en virksomhed med +50 ansatte, skal der laves et socialt team/afdeling - og hvor mange ansatte tror du dette ville omfatte?

Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:36

Hej Thomas, hvor kan jeg se din opdatering om unge og facebook?:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40

Hej. Jeg vil anbefale dig at læse bogen Groundswell af Charlene Li og Josh Bernoff, jeg synes den er super god og giver dig nogle gode strategier og taktikker til hvordan man som virksomhed kan bruge de sociale medier

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:41

Jo selvfølgelig mener jeg facebookside for virksomheden, og ikke en virksomhedsprofil.

Der findes også eksempler på foreninger (gentofte volley) , der har droppet deres oprindelige hjemmeside for kun at bruge deres facebookside - da deres medlemmer er meget aktive på facebook...

Fra Karup
Tilmeldt 15. Apr 11
Skrevet kl. 14:54

Tak for anbefalingen Keld

Bogen ser og lyder rigtig spændende ud. Jeg bestiller den med det samme.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 20:48

Kathrine Danielsen:

Har du nogen idé om hvor meget tid man skal bruge på fx en facebookside, eller i det hele taget en social platform. Jeg tænker i en virksomhed med +50 ansatte, skal der laves et socialt team/afdeling - og hvor mange ansatte tror du dette ville omfatte?

Den del er der vist ingen der kan svare på. Det som vægter mest, er mavefornemmelsen af hvor lang tid der tager at producere værdi for folk. I nogle tilfælde kan man 'nøjes' med blot at opdatere: dvs fortælle hvad der er gang i.... men for at det kan blive ved det, så kræver det et særegent brand.

Outlandish' fans virker som om det er ok, at de bare skriver godmorgen... men det kan sådan en som jeg ikke gøre. I hvertfald ikke to gange i træk.

Jeg bruger selv i 1-4 timer dagligt på at producere værdi til mit community.
(kalder jeg det som helhed: fb, twitter, mailinglist, bloglæsere, kunder interessenter)

Det er inkl. en tråd som denne, som vel rundt regnet har været 1 times investering so far.

Når folk spørger mig, hvor ofte de skal opdatere - så plejer mit svar at være et stort flot spejl.
"Hvis man ikke bringer værdi i opdateringen, så skal den ikke skrives. Når du rammer din daglige grænse for fornuftige ting at sige, så har du dit mængde af opdateringer pr. dag"

Motivet for at lave en facebookopdatering bør efter min mening, under ingen omstændigheder skrives med motivet; "Hey, vi er her endnu!"
Hvis det er længe siden man har været synlig, så er det om at skabe eller måske indsamle noget som modtagerne synes er værdifuldt.

Jeg tror den bedste måde at komme frem til svaret på, er ved at danne en arbejdsgruppe i virksomheden og tænke rigtig grundigt over målgruppens behov. "Hvis jeg selv var fan her,hvad ville jeg så synes var fedt. Fedt at modtage, og hvor ofte ville jeg modtage det?"

Slutteligt skal der gøres nogle tanker om ROI. Den samme arbejdsgruppe skal holde deres svar op i mod den forventede investering. Særligt er tid den store investering, mens facebooksidedesign blandt enkelte andre ting også står som en omkostning.

breemz:

Hej Thomas, hvor kan jeg se din opdatering om unge og facebook?:-)

Den er her:

Fra Karup
Tilmeldt 15. Apr 11
Skrevet kl. 21:32

Jeg kan godt se at det er svært at sætte antal på og timetal..

Man kunne muligvis håbe at der var flere herinde som kendte til større virksomheder og deres brug af sociale medier.. - Men der er selvfølgelig også forskel på virksomheder og deres engagement i sociale medier.

Jeg vil helt sikkert tage dine guldkorn med i min bagage..
Jeg har været til et arrangement omkring sociale medier med blandt andet Jacob Bøtter - jeg har også købt hans bog da jeg blev utrolig facineret af hans syn på sociale medier.

Har du læst hans bog "Glem din IQ - tænk over din NQ?

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:44

Ja, jeg har læst den.. og er meget enig i hans betragtninger.

Jeg er på nippet til at sige de ikke så meget er hans - men det er de evigt "gældende præmisser"... forstået således, at der ikke er så meget subjektivitet involveret, men mere gode forklaringer af hvad det er vi har med at gøre.

Meget a propos
Arrangementer om sociale medier er alle vegne i øjeblikket, men jeg ser ingen oplæg, hvor det ud af programmet ser ud som om deltagerne kommer hjem med værktøjer til at gå i gang. Helt absurd at et seminar/kursus/arrangement - ofte til mange tusinde kroner ikke udmønter sig i andet end lidt massage i overfladen af selve forståelsen af sociale medier.

I øjeblikket forbereder jeg deciderede kurser, hvor jeg vil have kursisten ned i materien - altså ned i selv funktionerne. Det skulle gerne ruste folk til at blive parate til at gå hjem og handle.

Måske var det ikke meningen, men....
Hvor handlingsparat oplever du, at du kommer hjem fra et sådan arrangement?

Fra Karup
Tilmeldt 15. Apr 11
Skrevet kl. 18:32

Det har du fuldstændig ret i..
Jeg eftersøger nemlig også disse arrangementer hvor man virkelig kommer hjem med noget i bagagen og kan opstarte derefter - jeg er desværre heller ikke stødt på det endnu. Men vil MEGET gerne..

Dine kurser, hvor foregår de og hvornår tror du at du får sådan et arrangement på benene?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)