Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallel import

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det store spørgsmål er måske ikke så meget, om det er lovligt eller ej, men nærmere om du har ressourcer til retslige opgør.
De kommer med bål og brænd, selvom de måske selv ved, at de juridsk ikke er sikre vindere, men de kan trække det i langdrag, og gøre livet surt for dig økonomisk. Du skal gøre op med dig selv om du ønsker at skulle bruge de ressourcer, når en advokat hurtig koster 800kr i timen.
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 08:18

Nu blev jeg nysgerrige.

Hvor vil du købe loreal’s produkter? Jeg med på i et andet land. Men hos en  forhandler eller en  grossist og hvor meget billigere er det?

Hvis det er hos forhandler i andre lande så kan jeg ikke se at Loreal kan gøre så meget.

Men kan det betale sig, er der så stor forskel på udsalgspris.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:02
Dato: 11/18/2005 8:17:36 AM
Forfatter: Lars Pedersen

Nu blev jeg nysgerrige.

Hvor vil du købe loreal’s produkter? Jeg med på i et andet land. Men hos en forhandler eller en grossist og hvor meget billigere er det?

Hvis det er hos forhandler i andre lande så kan jeg ikke se at Loreal kan gøre så meget.

Men kan det betale sig, er der så stor forskel på udsalgspris.

Meningen er sådan set ikke at jeg vil have deres produkter meget billigere, jeg vil bare gerne kunne sælge dem. Men jeg må da ærligt indrømme at jeg ikke kender så meget til udsalgsprisen i andre lande. Men på ebay.com kan nogle af deres produkter købes ret billigt.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:38
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:51

Paralletimport
Trejdemands (uautoriserede) import af varer I en situation, hvor en virksomhed har aftale med den udenlandske producent om eneret af salg på et givent marked. Eksempel:A har eneret til at sælge Coca Cola i Danmark. Alligevel importerer C Coca Cola fra Tyskland.
Som udgangspunkt er sådan parallelimport fuldt lovlig efter Varemærkelovens §6:
Indehaveren af en varemærkeret kan ikke forbyde brugen af mærket for varer, som af indehaveren selv eller med dennes samtykke er markedsført inden for De Europæiske Fællesskaber under dette mærke.
Stk. 2. Stk. 1 finder ikke anvendelse, hvis indehaveren har rimelig grund til at modsætte sig fortsat markedsføring af varerne, især i tilfælde, hvor disses tilstand er ændret eller forringet, efter at de er markedsført.

fra retssal.dk - så go for it

www.onapp.com

Tilmeldt 2. Oct 05
Skrevet kl. 22:51
Sådan som jeg lige forstår det så gælder reglen om fri bevægelighed for varer inden for "EU´s grænser" er det korrekt?
Jeg kan med andre ord hente alle de Loreal produkter hjem, bare det er indenfor eu?

På start guiden står der: En vare, som bringes lovligt på et marked i EU, kan frit cirkulere mellem de øvrige nationale markeder i fællesskabet, hvilket fremgår af EU's konkurrenceregler, og producenten kan ikke forhindre det.

Det betyder vel, at jeg kan hente nogle varer hjem selvom det er udenfor Eu grænser? Er det ikke også korrekt?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:33
Dato: 11/19/2005 10:50:54 PM Forfatter: Rudi P
Sådan som jeg lige forstår det så gælder reglen om fri bevægelighed for varer inden for ''EU´s grænser'' er det korrekt?
Jeg kan med andre ord hente alle de Loreal produkter hjem, bare det er indenfor eu?
På start guiden står der: En vare, som bringes lovligt på et marked i EU, kan frit cirkulere mellem de øvrige nationale markeder i fællesskabet, hvilket fremgår af EU''s konkurrenceregler, og producenten kan ikke forhindre det.
Det betyder vel, at jeg kan hente nogle varer hjem selvom det er udenfor Eu grænser? Er det ikke også korrekt?

Jeg kan godt se, at teksten kan tolkes sådan, når den står alene, men parallelimport fra ikke-EU-lande er en noget anden sag end import fra EU. Så vidt jeg ved, kan producenten som hovedregel godt forbyde parallelimport af et produkt, når dette er hentet udenfor EU.

Men som du selv siger: Inden for EU har du i høj grad frie hænder til parallelimport.
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:25

Hejsa

Jeg arbejder for et større firma som stort set udelukkende lever af at sælge parallel import og såvidt jeg ved er der ingen problemmer med parallel import rent juridisk, men du kan godt regne med at producenten vil gøre *alt* for at stoppe dig. Vi har været der og kommet igennem som sejrherre, så vi importer på livet løs og sælger reservedele billigt til biler uden problemmer i dag.

Tilmeldt 2. Oct 05
Skrevet kl. 01:29
Dato: 11/24/2005 9:24:33 AM
Forfatter: Maximuss

Hejsa

Jeg arbejder for et større firma som stort set udelukkende lever af at sælge parallel import og såvidt jeg ved er der ingen problemmer med parallel import rent juridisk, men du kan godt regne med at producenten vil gøre *alt* for at stoppe dig.

Hvad ligger der i *alt*? Jeg har jo ikke penge til at tage sådan en kamp op.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:00

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om hvad Maximuss har oplevet af praktiske problemer med parallel import, både hvad angår selve det at købe varen hos grossister/forhandlere i andre EU lande samt hvordan producenten har prøvet at blande sig. Rent juridisk er der som allerede nævnt ingenting producenten kan gøre, medmindre du sælger kopivarer eller i stærk grad underminerer deres varemærke ved f.eks. at sælge ødelagte produkter.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)