Min forvirring hænger mest sammen med selskabsformen som freelancer ift.SKAT.
SKAT er det primære, men hertil kommer personlig hæftelse j/n, udgifter til revisorer, 80.000 kr´s udgift og akasse forhold, men her er mulighederne:
1. Enkeltmandsvirksomhed:
1.1 ) Personskattereglerne, hvor indkomsten beskattes som personlig indkomst - har ingen interesse!
1.2) Virksomhedsordningen, hvor renteudgifter kan fratrækkes i den personlige indkomst og overskuddet opspares i virksomheden mod at betale en foreløbig skat - jeg har ingen renteudgifter, men hvad menes der med en foreløbig skat?
1.3) Kapitalafkastordningen, der giver nogle af virksomhedsordningens fordele - hvad end det er?
2. APS
2.1) Selskabsskat af sin indkomst efter selskabsskattereglerne (25%) + A-skat og AM-bidrag for løn + udbytteskat af udbyttet.
Jeg forventer at udfakturere 80-100.000 kr/mdr og forventer at hæve ca. 40.000 kr/mdr til mig selv som lønmodtager. Jeg har ikke brug for sikring mod personlig hæftelse/risiko. Jeg vil da gerne spare de 80.000 og de ekstra revisorudgifter ved APS. jeg forventer ikke at hæve udbyttet - Derfor lyder model 1.2 eller 1.3 mest tiltalende?
I må undskylde min uforståenhed, men har altså gjort rigtig meget for at læse om reglerne.