Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at modtage varer fra Kina med skib?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har min første skibsordre fra Kina på vej hjem. Det er blot 1 m3 varer.
Jeg har forudbetalt søfragten, som var ganske billig. Men det er sendt FOB tror jeg nok, altså jeg har betalt til levering på havnen i København.

Der kommer jo så betaling til dem der skal tømme min forsendelse ud af en container, lave fortoldning osv. og evt. køre det ud til mig (jeg vil dog helst selv hente hvis man må)

Er der nogen der har erfaring med, hvad den danske håndtering typisk løber op i?

Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan,

FOB er Free(Freight) on Board, dvs. din leverandoer betaler fragten til baaden.

Hvad har du aftalt med din forwarder? Maaske du allerede har betalt for levering til doer. Ellers ville det vaere godt at vide hvilken havn varerne lander i og hvor du skal have dem leveret?

Mvh.
Kasper 

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 19:17

Allan Bidault:

Jeg har forudbetalt søfragten, som var ganske billig. Men det er sendt FOB tror jeg nok, altså jeg har betalt til levering på havnen i København.

Lad mig sige det med det samme køb ALDRIG skibsfragt i Kina for det ender altid med at blive en meget dyr løsning.  Du skal nok regne med at det kommer til at koste dig et par tusinde kr. i danske omkostninger.

Havde du valgt at lade en danske speditør stå for at få godset hjem havde du sparet en del penge.

Lad os endelig høre hvad du kommer af med af udgifter når du en gang får en regning.

Mvh

Ravn

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:48

Ravn:
Lad mig sige det med det samme køb ALDRIG skibsfragt i Kina for det ender altid med at blive en meget dyr løsning.  Du skal nok regne med at det kommer til at koste dig et par tusinde kr. i danske omkostninger.

Tak for svarene. Ja nu må vi se. Skibsfragten var nu også ret billig, så i det samlede regnestykke går det nok også med et par tusinde, selv om det lyder dyrt. Men det skulle ikke komme bag på mig.

Det er aftalt at skibsfragt er forudbetalt og alt andet skal jeg afregne til den danske speditør der modtager varerne.
Jeg tænkte at det måtte være billigst at lade kineserne stå for at få varerne ombord på et skib i stedet for at inddrage en dansk speditør. Nu får vi at se.

Jeg skal prøve at huske, at give en melding om hvad jeg ender med at betale.

Er der andre der har et bud?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:51

Imexed Ltd. Kasper:
Hvad har du aftalt med din forwarder? Maaske du allerede har betalt for levering til doer. Ellers ville det vaere godt at vide hvilken havn varerne lander i og hvor du skal have dem leveret?

Hej Kasper.
Jeg har modtaget "Bill of lading" så kan se hvilket skib, forventet ankomst og hvilken havn forsendelsen havner i. Men jeg ved ikke hvem der rent fysisk håndterer mine varer i DK.

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:07

Hej Allan,

Ja du kommer nok ikke uden om at betale for meget denne gang, men så ved du det til næste gang. Der er altid omkostninger forbundet med en forsendelse i afsendelses land og ankomst land, og ved at du lader Leverandøren sende det, vælger de selvfølgelig den løsning der er billigst FOR DEM SELV. Det vil sige at ved ankomsten vil til DK til speditøren kunne ”tage godt fat” når regningen skal udskrives, og endvidere skal de ofte opkræve ekspeditionsgebyr til den kinesiske speditør (kick-back fee). På den måde kan den kinesiske speditør tilbyde en billig pris til din leverandør (og vinde forsendelsen) men stadigvæk tjene godt på forsendelsen for regningen betales bare i DK.

Prisen på hvad det kommer til at koste dig kan sagtens komme op på Dkk 3000,- og det er rigtig ærgerligt når det kan gøres for Dkk 500,-

Idet jeg er speditør kender jeg en del mennesker og måske jeg kan hjælpe dig med at spare nogen penge. Det hjælper nogen gange at det er en speditør der tager kontakten med et par kommentarer omkring forsendelsen = så bliver regningen til dig måske ikke lige så høj. Så hvis du er interesseret på send en kopi af Bill of Lading (B/L) per email til mig og jeg skal se hvad jeg kan gøre, og hjælpe dig med diverse spørgsmål så du er bedre rustet til næste gang du skal have noget hjem…

Hilsen Sune

Import Consulting and Services

Tlf.: 70 20 75 11 / ics@forwarder.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:28

Hej Kasper,

Ved Kina bør du i fremtiden købe FOB som du har gjort, men få et tilbud fra en dansk speditør, det vil spare dig mange penge som andre har nævnt.

Det ret klart du synes fragten er billig lige nu, du har kun betalt til varen er ombord på skibet i Kina Stick out tongue

Som landet ligger lige nu vil du blive beregnet søfragt fra Kina til havn i HBG/BRM, fortoldninger leveringer til overpriser samt alle mulige linier på din regning, hvorfor? fordi speditøren "kan tørre dig" nu, håber ikke de gør det, meeen sandsynligheden er stor...

Så få et tilbud i fremtiden før afskibning på basis kubikmeter priser fra FOB (Shanghai) til frit leveret din adresse fortoldet - få en ALL IN, altså et meget overskueligt tilbud... tjek min 3 speditører og sammenlign tilbud, du kan tjene en dagsløn hurtigt, især i forhold til det du har lige nu.

Er du i tvivl så send en PM.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:33

Tak for alle svarene.
Sune tak for dit tilbud om hjælp. Jeg sender en email.

Det er forresten sendt CIF og fragt burde være betalt til havnen i Kbh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 14:56

Allan Bidault:

Det er forresten sendt CIF og fragt burde være betalt til havnen i Kbh.

Det ændre ikke på at det stadig bliver en dyr fornøjelse for dig, da det er alle håndterings omkostningerne de vil tage så rigeligt betalt for.

Selv om du køber dine vare CIF Cost Insurance Freight er det vigtigt at være opmærksom på at forsikring kun er tegnet på de såkaldte begrænsede betingelser, hvilket vil sige at dit gods f.eks ikke er dækket mod tyveri / bortkomst.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)