Jeg tror det er et meget bredt spørgsmål du kommer med. Folk kan enten have hentet et template og lavet lidt på det, eller få lavet det ved et web berau, som måske selv har købt templatet og tilrettet designet efter firmaet/forretningens behov.
Så du får nok utrolig mange forskellige svar via den tråd her, så prøv måske at vær mere specifik.
Er det fordi du selv skal have lavet en hjemmeside? Er det fordi du selv skal starte med at lave hjemmesider?
osv, osv osv osv.
Der kan ligge mange ting bag det mener jeg bare :-)
Jeg har brugt en af mine tilknyttede designere og derefter selv programmeret siden og opsat den i et brugervenligt CMS. I forhold til den tid og de ressourcer, der skal bruges på at skabe brugbar indhold er design og programmeringen faktisk pludselig en meget lille del af sådan et projekt :)
Hvis du sender en mail om dine ambitioner og budget, kan jeg sikkert give dig et konkurrencedygtigt tilbud på din. Så kan du fokusere på resten af forretningen.
Jeg har fået lavet temaet og opsætningen til min side som mine foredrag ved at outsource projektet via Elance. Det blev lavet i Indien og stod mig i ca 200$ for 1 1/2 år siden. Derefter har jeg selv foretaget mindre justeringer. Inspiration til at starte noget i Joomla kan du finde her: http://www.joomlatutorials.dk/
Præsentation af min kommende bog har jeg selv lavet baseret på Wordpress CMS og templaten har jeg lavet i programmet Artisteer.
Jeg har haft behov for en smule indsigt i html for at kunne rette tingene til selv.