Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina De betaler Told og moms...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tokemc:
Jeg sælger vare som jeg regner med er godkendt da det er dell vare og andre kendte vare jeg sælger

Undskyld men har du nogen sinde hørt om kopi vare?  

Hvad du tror eller formoder kan du ikkke bruge til noget, hvis det viser sig at dine produkter er ulovlige!  

Du slipper heller ikke for tilmælding til en El-skrot ordning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:41

ics:

Hvis det sendes med kurer tror jeg endnu mindre på at de betaler told og moms, for det kan kurerselskaber ikke håndtere så vidt jeg ved...

Spørg leverandøren hvad kurer prisen er, og så kan du måske lure om den pris indeholder 25% af varernes værdi.  Jeg kan også godt give dig en kurer pris, men skal vide mål og vægt på pakken/pakkerne...

Det giver jo overhoved ikke nogen mening at en kinesisk leverandør skulle betale den danske moms. Import momsen modregnes jo bare i ens momsregnskab så den den har reelt ikke nogen betydning for køber.

Når man kalder sig Import Consulting  burde man så ikke vide sådan noget ???

Tilmeldt 3. Feb 06

ics:

Hvis det sendes med kurer tror jeg endnu mindre på at de betaler told og moms, for det kan kurerselskaber ikke håndtere så vidt jeg ved...

Spørg leverandøren hvad kurer prisen er, og så kan du måske lure om den pris indeholder 25% af varernes værdi.  Jeg kan også godt give dig en kurer pris, men skal vide mål og vægt på pakken/pakkerne...

Det giver jo overhoved ikke nogen mening at en kinesisk leverandør skulle betale den danske moms. Import momsen modregnes jo bare i ens momsregnskab så den den har reelt ikke nogen betydning for køber.

Når man kalder sig Import Consulting  burde man så ikke vide sådan noget ???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt

Det er dropshipping men de siger de er rigtige osv.. men de koster ca 400-1000 dollar stykket så tror på det 

skal man også have det når det er dropshipping 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:01

Tokemc:
Det er dropshipping men de siger de er rigtige osv..

Ja, den har jeg hørt mange gange i Kina :o)

De har vist et lidt andet forhold til originalvarer, end vi andre har. Vi har også fået nogle utroligt velproducerede kopier af forskellige ting, hvor kvaliteten er ganske fin. Men når vi har gået dem efter, er der små ting der afslører at det er kopier.

Jeg ved ikke om det også er tilfældet hos dig, det har jeg ingen forudsætning for at udtale mig om, men jeg ved bare at man ikke altid skal stole på en kineser (eller så mange andre, for den sags skyld) :o)

Edit: Og jeg har aldrig hørt, at vi ikke har skulle tænke på moms eller told, når vi køber dernede. De har ofte nogle kreative forslag, men det har endnu aldrig været at de skulle stå for det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16

og de siger der også er 2 års garanti og de betaler told over fedex som de bruger til at sende med 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:19

Der er flere er en del udenlandske firmaer bl.a. i USA og Hong Kong der arbejder efter den model du beskriver bl.a. indenfor tøj, elektronik og reklame displays - de har nok deres grunde.

Når det er sagt så lyder det ikke på det du skriver som om din har styr på processen, så jeg tror ikke jeg ville bestille mere varer end jeg havde penge til told og moms på.

Kopi varer har været nævnt, jeg ville nok også holde tungen lige i bukserne - De bedømmelser du nævner kan de selv have lavet.

Bed i stedet om en trade reference (helst i Europa) på nogen der har købt hos dem tidligere og du kan tale med. Er de seriøse kan de give dig en, kan de ikke det, så ville jeg holde fingrene væk.

Håber du får styr på sagerne...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 00:40

Bed som nævnt om en reference - Talk is also cheap in China!

Igang nævnte at der er en helt anden opfattelse af kopi og original i Kina, det har danske sømænd allerede skrevet hjem om i 1700tallet (se evt. Troels Kløvedal programmet hvor han sejler bla. på Yangtze)

I metal industrien er det "meget almindeligt" at hvis man beder en kineser om en "prøve" for at checke kvalitet at de sender tegninger til Tyskland for tingene lavet ordentligt og på den måde score ordren, sidenhen leverer de deres egen kvalitet som er en helt anden.... Bl.a. rustfri stål til slagterier der lige pludselig rustede...Sad

Hvis det ikke er blevet ændret, bliver du i øvrigt produktansvarlig for produktet da du er første juridiske person efter varen har forladt Kina. Forestil dig din computer sætter ild til en virksomhed eller familiehus, forsikringerne finder ud af det er computerens skyld og du har ingen at gå i regres overfor og tørre den af på.... Tjek med din forsikring....

Der er ikke nogen her der vil tage lysten fra dig, kun gøre dig opmærksom på faldgruberne...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53

jeg køber min ting over alibaba.com så det er ikke muligt at snyde med bedømelser.
Men mange tak  

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 03:23

Tokemc:
jeg køber min ting over alibaba.com så det er ikke muligt at snyde med bedømelser.
Men mange tak  

Selvfølgelig kan man snyde med dem...

Jeg synes du skal lave lidt research om hvor mange der er blevet skuffet (for ikke at kalde det noget andet) over Akibaba.com. Du kan starte her på Amino. De tråde er her sikkert endnu...

Men bevares, der er da også seriøse firmaer på Alibaba.com

Special price for you my friend! - We offer best quality and prices - our professional staff will help you now and always...

Good Luck

//

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)