Hej Jeg har fundet en billig leverandør, som laver nogle produkter jeg syntes kvalitet- og prismæssigt godt om. Problemet er bare, at hun er en privat person der selv laver varen. Jeg skal selvfølgelig have en faktura ved indkøb, så der ikke forekommer problemer i regnskabet. Men hun handler som privatperson, hvad gør man så? Mvh René Sørensen |
Spørgsmål mht. indkøb
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Hvis hun omsætter for mindre end 50.000 skal hun ikke opkræve moms hos dig eller andre af sine kunder. Du behandler hendes regning/faktura på samme måde som andre bilag, med den forskel at der jo ikke er moms på hendes bilag. Tilgengæld skal du selvfølgelig opkræve moms hvis du er momsregistreret. |
Hej igen tak for dit svar. Men hvad så hvis hun ikke skrive en regning, men blot beder om at overfører til hende konto? Selvfølgelig skal man ikke være helt blå-øjet og stole på det, men hvad ellers kan man gøre? Mvh RS |
Hej igen Sagen er, at jeg kan købe hendes varer gennem trendsales.dk hvis du kender denne site. Her kan man lave det der hedder en Trendsaleshandel. Af denne handel for man tilsendt en email, hvorpå der står sælgerens navn, adresse og det samlet beløb man har købt for. Er dette nok, eller skal der mere til? Mvh René Sørensen |
Så jeg ville bare føre emailen ind som bilag i regnskabet. Så mener jeg ikke du har gjort noget forkert. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)