Jeg har lige meldt mig ind i en klub hvor der lige har været general forsamling bla. om veddtægts ændringer - jeg kom ikke til generalforsamlingen fordi jeg dårligt var meldt ind - Ændringerne blev vedtaget af de fremmødte men ikke af 2/3 del af medlemmerne så derfor er der indkaldt til ekstraordinær generalforsamling. Der er vist lidt krig omkring vedtægtsændringerne som bla. er kontigentforhøjelse - jeg vil egentlig gerne komme til den ekstra ordinære generalforsamling sådan bare for at møde de forskellige i klubben men på den anden side heller ikke some helt ny vælge side når jeg ikke kender klubben og konsekvensen af ændringerne - men umiddelbart ser det fornuftigt ud det bestyrelsen vil foreslå Jeg har det sådan lidt med at nu har de valgt en bestyrelse til at drive klubben - de kommer med et forslag jeg syndes så ikke rigtig at der er ok at brokke sig men ikke stemme eller møde op. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal stemme blankt eller vælge side.
|
Det er jo klart at når forslaget skal vedtages med 2/3 af de stemme-berettigede, så vælger du også side selvom du stemmer blankt. En blank stemme er i den sammenhæng stort set det samme som en nej-stemme.
Så prøv da at møde op og lyt til den argumentation der fremføres. Og stem så ud fra din overbevisning. Du er medlem og har (forhåbentlig) betalt kontingent - så har du også ret til at mene noget.
Mit personlige udgangspunkt i en tilsvarende situation vil være at bestyrelsen nok har lidt mere styr over økonomien end de andre, og at de nok ikke foreslår en kontingentforhøjelse fordi de ønsker at få flere penge til højt belagt smørrebrød til bestyrelsesmøderne. Det er lidt for nemt bare at være imod.