Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad forventer du af en digital skiltningsløsning?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 33
Fra  GO | kiwi Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

det er godt nok cool, den der previewer er det noget i har udviklet også?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:58

Hej Dommeren,

En WebBaseret løsning kan være rigtig god. Vores grund til at skifte fra WebBaseret løsning til Windows baseret løsning var at man var nødt til at kende en masse til den skærm man skal køre på, fx. opløsning og plugins installeret (i vores løsning er du uafhængig af at kende noget til pixels og opløsning). Det er nemt at styre selv, det er klart. Noget af det vores virksomhed differentierer sig på er fx. en bevægelsessensor der monteres på skærmen og forbindes til computeren via USB. Det betyder vi kan reagere på at en kunde nærmer sig skærmen - herefter kan vi vise interaktive informationer, fx. grundplan, mødeloakler eller arrangementer. Det er svært via en web løsning. (for ikke at nævne RFiD, Stregkodelæsere osv.)

En anden af grundene til vi valgte Web fra er at det kræver en aktiv internetforbindelse for at det kan køre. Ryger Internetforbindelsen, så ryger skærmen. Det gør vores ikke, da det distribueres ud og gemmes lokalt på disk, så du i princippet kan tage din skærm+computer under armen, og tage på fx. messe el. lign.

Vi har nogle installationer i udlandet hvor Internetforbindelsen ikke er pålidelig, så der kan vi fremvise indhold og downloade content i baggrunden når der er forbindelse til nettet.

Vi bruger både fjernskrivebord og TeamViewer (mest TeamViewer efterhånden) til at styre vores skærme med.

Vi vil gerne lave nogle webbaserede skilte (Silverlight), men vi synes samtidig det kan give mange problemer.

Vi benytter WPF, som specielt er interessant efter Microsoft lancerede deres nye "Surface" teknologi i version 2, nu er den blevet meget tyndere.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:59

@Jasmin: Jepsen det er en letvægts "afspiller"

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Jeg vil ikke give dig ret i, at det kræver den store ledvogtereksame. Netop det system fra Scala er utrolig brugervenligt, og det tager ganske få timer, så er man inde i det.

Vi har implementeret det på min arbejdsplads, og selv medarbejdere der har ganske ringe IT færdigheder kan lægge indhold op.

Dbh

Benny

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:17

B. Hvarregaard:
En anden af grundene til vi valgte Web fra er at det kræver en aktiv internetforbindelse for at det kan køre. Ryger Internetforbindelsen, så ryger skærmen.

Det kommer så an på hvilken aftale du har med din udbyder.

Både opløsning, pixels og evt. IR cam eller andre enheder, har du jo også mulighed for at indstille via TeamV.

Er det ikke bare en touchscreen som I tilkobler?
Hvilken slags interaktivitet optager brugeren?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 14:22

Hej Benny

Du har ret! Kender godt systemet og det er enormt brugervenligt.
Når selve skabelonerne er lavet, er det ingen sag at oprette hvad man vil.

Jeg er helt vil med deres alarm-feature! En fed detalje!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:23

Det er en fin diskution vi har gang i her, det glæder mig meget. Jeg kunne snakke hele dagen om digitale skilte (og specielt teknikken i det) :-)

Vores bevægelsessensorer osv. kommunikerer direkte med vores visningsapplikation ("afspiller"). Når der gåe en bruger forbi sender den et signal til afspilleren om at afbryde det den er ved nu og i stedet vise en tilpasset side som er optimeret til touch input. (Kunden kan naturligvis også bare røre ved skærmen, så sker der det samme). Vi bruger det eksempelvis på et bibliotek, hvor der vises almindelige statiske reklamer (billeder, videoer, flash), når så et barn (det er i børneafdelingen) nærmer sig skærmen ændrer den sig og de kan nu spille forskellige spil (vendespil, malebog, osv.).. Når de så forlader skærmen venter den lige kort, og optager så sin "normale" afspilning af statisk indhold.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 14:34

Jo jo, kender det udmærket.
Lige som din PC gør når du har været inaktiv i nogle minutter. Dog skal du aktivere PCen igen ved berøring. Men i realiteten kunne du såmen bare montere et webcam med bevægelsessensor. Så har du samme effekt på din PC.

Er det genkendelige sensorer? Jeg tænker således, at hvis en voksen kom forbi, så viste den voksenspil frem (eksempelvis) og hvis det var børn kom der børnespil.

Du kan få kamera som kan se forskel på størrelsen af mennesket. (hovedform, højde osv.)
Dog er der lidt problemer med dværge Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:41

Vores bevægelsessensorer er meget små, ca 5 x 2cm og kan indstilles i vinklen således man kan begrænse "synfeltet" af sensoren.

Der skulle i teorien intet være i vejen for at placere to sensorer (eller flere) på en skærm, en i børnehøjde og en i voksenhøjde.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)