Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behold HR- og kommunikationsafdelingen og fyr folk i produktionen!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er din kommentar ironisk?

Forresten, så tror jeg ikke produktionen er nedlagt, i den forstand artiklen mener. Produktionen  er nærmere flyttet til andre lande. Så produktionen er ikke 'fyret', den er bare flyttet..

Min webshop: www.sleek.dk - Dansk mikromærke der designer t-shirts med store motiver.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den er ironisk :)

Jeg tror ikke rigtig at man skal juble over at kommunikationsafdelingens ansatte beholdt jobbet, og folk i produktionen blev fyret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg sidst så en statistik over hvem der blev fyret først, når det begyndte at gå ned med salget, var det HR og Marketing/kommunikation der lå som de to topscorer.

Som Winston Churchill sagde: "Stol ikke statistikker du ikke selv har manipuleret med".

Mads Gorm Larsen:
Jeg tror ikke rigtig at man skal juble over at kommunikationsafdelingens ansatte beholdt jobbet, og folk i produktionen blev fyret.

Hvis en virksomhed oplever en nedgang i salget, er det så ikke meget logisk at fyre dem i produktionen? De kan jo ikke gøre fra eller til i salgstallene - de skal "bare" sørge for at produkterne bliver produceret.

Hvis du ville foretrække at fyre dem i marketing/kommunikation/hr, som stadig kan udvikle virksomheden, og så have flere produktionsfolk til at sidde og trille tommelfingre, må du gerne forklare mig logikken bag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu anser jeg det som en meget naturlig udvikling.

Først af alt så har vi efterhånden flyttet så meget produkttion ud af landet, og gerne til lande hvor det kan være vanskeligt at kommunikerer med, hvorfor at der vil være et større behov.

Et andet problem, er også at den måde som vi idag driver vores virksomheder på, er mere henaf at vi sætter de såkaldte blødeværdier højre. Og det gør også at der vil være et behov for at ansætte folk der kan sætte dette iværk, sætte navn på det osv.

JEg vil alle dage sætte spørgsmålstegn ved om det er humanisterne eller den ændrede produktion som der har skabt en højre vækst. For typisk så ansætter man de folk der er behov for, og ved fx at udfade til fx Kina, så skal der ansættes nogle der kan forstå deres tankegang, samt kunne formidle de ønsker et firma har.

Ligeså så har man i dag et meget større behov for at kommunikere, fx overfor pressen, da der er meget mere fokus på de forskellige virksomheder. Det være sig forskellige branche sidder på nettet, eller de forskellige økonomiske medier. Og her skal man så være meget proffesionel i ens kommunikation, for netop at styre og censurer hvad der bliver skrevet.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)