Hej Aminoer, jeg kunne tænke mig at høre om nogen har erfaringer med flg. eller blot gode idéer. Jeg ønsker at lave en abonnementsordning, som folk kan tilmelde sig via min webshop (scannet), således at folk betaler et fast beløb hver måned, hvorefter de modtager deres vare. Jeg vil gerne undgå at folk manuelt skal bestille/betale hver måned. Omvendt tror jeg ikke, at folk ønsker at betale for et helt år ad gangen, eller kvartalsvis. Kan jeg automatisk trække et beløb fra kundernes konto hver måned, eller kræver det nogen særlig "betalingsservize-ordning"? |
Håndtering af betalinger for abonnement, via webshop
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Jeg har da personligt flere ting som bliver hævet på månedsbasis. Har sågar et abonnement på boxershorts :) Så det burde du også kunne få igennem. Jeg må sige at jeg ikke lige har fået gennemskuet hvordan det skal gøres. Hvis/når du finder ud af det kan du så ikke sende en besked til mig? Jeg skal også til at kigge på noget med nogle ydelser på abonnement her inden for et par måneder. Mvh Peder |
Hej Peder, følg med i tråden. Så skal jeg nok skrive hvis jeg finder ud af noget. Jeg har dog også en anden udfording, idet min betalinsgateway er "fasttømret" til min shop. Men forventer at skulle bruge en gateway i en anden forbindelse, og så må jeg se om det kan køre over den løsning. |
Information om BetalingsService findes her http://www.betalingsservice.dk/ Det fungerer fint og er ganske nemt at administrere. Mvh Teddy |
Hej Teddy, tak for det. Det er jo værd at overveje, selvom så skal jeg vist manuelt fakturere kunderne? Og kunden kan formodentlig ikke tilmeldes direkte via webshoppen. Hvad gør man iøvrigt med offentlige institutioner, hvor der skal opkræves elektronisk? Kan de tilmeldes betalingsservice? Da der vil blive tale om et mindre antal abonnenter, og med en beskenden avance pr. ordre, skal det hele være simplet og uden nogen særlig manuel administration. |
Hej Allan, Den betalingsgateway vi benytter (Quickpay) har et abonnementsmodul som netop kan opkræve et fast beløb hver måned. Som jeg forstår det så skal man tegne en ekstra aftale med PBS, og der er noget software som skal laves. Læs selv videre her -> http://quickpay.dk/dk/vejledninger/abonnementsbetalinger.html |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)