Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du have 200.000 kroner til din virksomhed? Så flyt til Chile!

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ja - du læste rigtigt. Chile tilbyder dig en unik chance for at modtage 200.000 kroner som investering i din virksomhed (uden at tage andel!), kontor-plads, 1 års visum samt netværk, vejledning og hjælp til at starte din virksomhed. Det lyder næsten for godt til at være sandt, ikke?

 

Du kan læse mere om StartUp Chile på dansk her, eller gå direkte til deres officielle hjemmeside (Engelsk) her.

 

Jeg havde ikke set noget om det her på Amino før, så jeg tænkte på at jeg ville forsøge at sprede lidt ringe i vandet og måske få lidt debat om det her på Amino.

- Hvad synes i om initiativet? Det er jo det modsatte af hvad vi gør i Danmark for tiden...

- Tror i at dette kan hjælpe Chile på længere sigt?

- Ville i være interesseret i at flytte til et andet land, mod at modtage investering, råd og vejledning til at udvide jeres virksomhed?

 

Håber at folk er interesseret i denne debat, og er pænt nysgerrig på hvad i synes om konceptet. Nu er jeg jo selv for nyligt flyttet til Santiago (er dog ikke en del af projektet), så jeg ser det måske ikke helt med objektive briller. Men imens vi har travlt med at lægge ekstra skatteriværksættere i Danmark, har andre lande altså travlt med at skabe muligheder for nye virksomheder...

 

Bedste hilsner fra Santiago

- Christian Jessen

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo umiddelbart spændende.

Spørgsmålet er så om de primært går efter virksomheder med så stor en innovationsgrad at de 200.000 kr måske ikke batter det store, eller om de virkeligt kan tiltrække nye stjerne virksomheder til Chile.

Personligt ville jeg have kigget rigtigt meget på tilbudet hvis jeg stod med den gode internationale ide, for når jeg alligevel gerne vil prøve at bo udenfor landets grænser, hvorfor så ikke tage investeringen på 200.000 kr med, samt ikke mindst sparringen, og muligheden for at få kontor tæt på en masse andre iværksættere.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne da være super. For mit vedkommende, ville det være at skulle lave indretning under fremmede himmelstrøg. Måske kunne jeg være med til at pifte alle de nye iværksætteres kontorer op.

Tænk hvis Danmark gjorde det samme og inviterede udenlandske iværksættere hertil. Nye impulser og ny inspiration.

:-)Nanna

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Øj, øj, øj! TÆNK at bo i Chile: Atacama, Salar de Uyuni, Torres del Paines, Terra del Fuego m.m.m.!

Hvornår tager vi afsted?

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan ligger det med priserne i Chile Christian, kan se du bor der. Kunne da ikke være helt dårligt at trække et år eller 2 ud og lavet et firma der hvis der er økonomi i det selvfølgelig.

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Øj, øj, øj! TÆNK at bo i Chile: Atacama, Salar de Uyuni, Torres del Paines, Terra del Fuego m.m.m.!

Hvornår tager vi afsted?

Lad os komme afsted i morgen. :)

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst materialet endnu, men det skal jeg lige om lidt.

Min umiddelbare kommentar, og jeg kender kun un poco til Chile, men at det virker moderne og inspirerende - men kunne forestille mig der ville være en del bureaukrati som i andre lande i den region, men det måske "bøvlet" værd

Som nævnt af andre foregår der ikke meget af den slags herhjemme når vi tænker på vore politikere...

Kunne være vore politikere skulle til at tænke på hvordan vi skal tjene penge end hvordan de skal opfinde nye skatter og lave fordelingspolitik fordeles....

Nå! vil læse lidt om vi får baghjul af Chile Stick out tongue

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, super fedt at se jeres svar og feedback. Det kunne være rigtig fedt at se nogle danskere blive accepteret i næste runde, så tøv ikke med at ansøge når de åbner op for ansøgninger i Juli.

Jeg var til deres ugentlige meetup igår, hvor en af de 24 startups der kom i 2010 gav et lille foredrag om deres erfaringer, process og oplevelse med StartUp Chile. En af de ting der ser ud til at gå igen, som de også sagde direkte, er at det er en super god mulighed når man er i opstarts fasen og ved at udbygge sit produkt. Flere af de første hold tager snart tilbage (de fleste er fra US), og har benyttet det som en mulighed for at give deres startup et boost. Der er jo som sagt hverken krav om at starte virksomhed / drift i Chile eller lignende.

 

@Rasmus Fredslund Hansen: Tag evt. et kig på de virksomheder som blev accepteret i 2010. Der er ret forskellige typer af virksomheder, og en af de ting de nævnte igår var også at det ikke udelukkende er tech startups de går efter. Men selvfølgelig skal det være et projekt med internationale ambitioner.

@NannaP: Ja tænk nu hvis det gik op for Danmark, at immigration ikke altid er dårligt - og slet ikke hvis man kan få fat i de rigtige folk. Desuden er det fantastisk PR for Chile; en af deltagerne igår fortalte, at stort set alle (investorer, startups, incubators osv.) inden for tech-branchen i Silicon Valley / USA kendte til StartUp Chile. Så det har virkelig været med til at sætte Chile på landkortet inden for tech branchen. Højest sandsynligt ved de mere om Chile end Danmark takket være StartUp Chile! ;)

@Poul Madsen: Du hopper bare på næste fly!

@Christian Wilhelmsen ( WIl ): Chile er desværre nok et af de dyreste lande i sydamerika, men til gengæld også det land med mindst korruption, bedre levevilkår, infrastruktur og så videre. Jeg betaler ca. 1300 DKK for en lille 1-værelses lejlighed i centrum, tæt på metro osv. - bygningen er lige blevet færdig, der er pool & BBQ på taget, vaskemaskiner & træningsrum på 1. etage og så er det centralt beliggende. Kunne godt tænkes at jeg efter lidt mere tid her i Santiago, laver et blog indlæg om priserne for at bo her. ;-)

@ExportInnovation: Hvis du deltager gennem StartUp Chile, sørger de for visum og meget mere for dig. Derved er der stort set ingen bueaukrati. Men helt rigtigt, at hvis du starter op eller har din drift her, vil der nok være en del mere "red tape" end i Danmark, sådan er det generelt i Sydamerika. Det er dog noget man sagtens kan leve med, og med lidt tålmodighed og de rette kontakter kan det sagtens overkommes.

Er helt enig i, at det kunne være interessant at se politikerne komme med en plan om hvordan vi udvikler Danmark og vores konkurrencedygtighed, istedet for blot at snakke om dagpleje, ældrepleje, velfærd og hvordan skatterne skal ændres og fordeles. Jeg tror sku snart det er næsten ligegyldigt om vi har 40% eller 60% skat - hvis vi ikke kan tiltrække kloge hoveder og konkurrere med andre lande (som f.eks. Chile!), så taber vi alligevel i det lange løb. De fleste successfulde iværksættere (som jeg kender) vælger ikke deres land, opstart eller lignende pga. hvor meget skat de skal betale; men tværtimod hvor godt miljøet & netværket er (inklusive netværk af investorer)...

(Beklager det sidste blev lige lidt brok fra min side over dansk ligegyldigheds-politik ;-))

 

Tak for alle svarene igen, håber virkelig på at folk også gerne vil sprede dette budskab. Kunne være super fedt at se nogle danskere ansøge og blive optaget i næste runde, og komme herover og give den gas med et dansk opstart i Santiago!

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja 1300 er jo ikke dyrt for en lejlighed:-) hvad med kontor lokaler og biler, er det også til at klare?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja 1300 kr. er jo absolut i den lave ende. Det er dog også kun en 1-værelses med "amerikansk" køkken, omkring 28 m2 eller sådan noget vil jeg skyde på. Men det er jo fint nok til formålet for tiden, og man kan jo sagtens finde noget større når budgettet er der. ;-)

Mht. biler kan jeg desværre ikke svare dig på lige pt, da jeg ikke kender markedet her i Chile. Kontor kan man (efter det seneste jeg har hørt) leje 100-200 m2 i centrum for $500-800 USD per måned. Er selv ved at undersøge dette marked, da jeg er i snak med nogle folk om at oprette et kontorfællesskab herovre - det findes ikke endnu, og er jo en glimrende mulighed hvis der kommer 1000 nye iværksættere til landet de næste par år. ;)

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)