Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt i Kina....

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har igennem 3 måneder skrevet frem og tilbage med en kinesisk forretningsmand ang. et samarbejde. Vi har diskuteret produkter og jeg har modtaget prøver på varerne fra Kina. Vi blev enige om priser på produkter og jeg overførte via banken ca. 35.000 kr. til ham. Han bekræftede modtagelse af pengene og sendte mig efter 4 dages tid trackingnummeret på forsendelsen. Det skulle eftersigende tage 5-7 dage af sende varerne til DK. Da tiden var gået og jeg intet havde modtaget og trackingnummeret ikke virkede kontaktede jeg ham igen. Han skrev tilbage at han var blevet snydt af hans grossist og han ville betale mine pengen tilbage....siden har jeg intet hørt fra ham. Jeg har skrevet rigtig mange gange og jeg kan trace at han ikke læser mine mails.

Jeg kender oplysningerne på hans bank + kontonummer
Jeg kender hans firma navn + data
Jeg kan muligvis trace ham via DHL han brugte til at sende samples

Det er nogenlunde hvad jeg har på klovnen.

Hvilke muligheder har jeg i en sådan situation og hvad ville i gøre?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 12:06
Hej.

Det er ikke nogen sjov situation at stå i.

Men der er ikke andet for end at tage ned til din bank. Så forklarer du dem situationen og tager dine mails med som dokumentation.

Så beder du dem om at trække alle pengene tilbage.

Du betaler måske et gebyr på små 200kr. for denne service.

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 12:22
Det er snart 1½ måned siden pengene blev overført. Dem kan de vel ikke sådan trække tilbage igen ?
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:01
Jeg har ved gud aldrig hørt om at man kunne trække pengene tilbage via banken. Det ville undergrave hele tilliden til banksystemet. Tvivler meget, men er lutter øren...

Via udenrigsministeriets hjemmeside kan du få kontaktoplysninger på fx. Generalkonsulatet i Shanghai, som kan hjælpe mod betaling. De kan skrive til div. myndigheder. Jeg har selv haft kontakt til dem, men det jeg var snydt for var et mindre beløb, og vi vurderede i fællesskab at det økonomisk ikke kunne betale sig at forfølge. Med 35.000 kan det måske nok.

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 13:57
Jeg vil prøve konsulatet med det samme...tak for tippet !

Andet man kan gøre ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Dato: 02-03-2007 13:00:31
Forfatter: Jesper Jørgensen
Jeg har ved gud aldrig hørt om at man kunne trække pengene tilbage via banken. Det ville undergrave hele tilliden til banksystemet. Tvivler meget, men er lutter øren...

Det mener jeg nu heller ikke. Hvis der var betalt via Dankort kunne det nok lade sig gøre - men ikke via en bankoverførsel. Så fanger bordet :)
Fra København Ø
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:27
Surt show!

Jeg er p.t. på indkøbstur i Kina og kan lade min Kinesiske agent give "klovnen" et telefonopkald. Var det min egen "sag" ville jeg lade ham spørge ind til produkter som dem du har mistet på vegne af en europæisk indkøber, med det formål at finde ud af om han reelt er blevet snydt af producenten eller det er ham der er svindleren. Tilbyder han at sælge de samme varer igen er det nok hos din kontakt at problemet ligger. Omvendt hvis han melder pas kan det jo være at han reelt er blevet ripppet af producenten - det har jeg desværre hørt om før. Men det er op til dig hvad du ønsker gjort og sagt. Jeg er her og hjælper gerne hvis muligt. Ring evt. på 0086 159 2426 5127 eller send en p.m. med detaljer.

/Peter

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 15:00
Hej,

NORDEA bank kan ihvertfald gøre det :)

Før du begynder på alt muligt andet så grip dog telefonen og ring til din bankrådgiver, også meld tilbage herinde på amino om DIN bank også tilbyder dig denne service :)

Selvfølgelig bliver de ikke ''bare'' trukket tilbage. Du skal selv skrive under på et par stykker papir om at du ikke har modtaget varen, at du har forsøgt at kontakte firmaet/personen. Alt den dokumentation sender din bankrådgiver videre til firmaets bank, i udlandet fx. Shanghai, også tager de jo kontakt til deres kunde.

Så det er skam muligt! :)

Ellers prøv da for sjovs skyld at ringe til din bank, og spørg om de ikke ville kunne hjælpe dig med dette :)

Tilmeldt 3. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:27
Hej korsgaard
Ja man kan virkelig braende nallerne hvis ikke man tager sine forholdsregler.
Jeg befinder mig i oejeblikket i Kina, og jeg kan skrive under paa at det vikelig er "det vilde vesten" i forhold til DK. Man skal opbygge forhold til dem man handler med eller have folk til at goere det for en - Ellers bliver man helt sikkert snydt foer eller siden. Der eksistere ikke det samme retssystem som i DK, det eneste man har er ens indbyrdes tillid.

Haaber at det lykkes dig at faa dine penge tilbage, men hvis det er noget svindleren har planlagt fra starten, saa er han stensikkert over alle bjerge med dine penge nu :-/
Tilmeldt 4. Mar 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:28
Jeg synes jeg kan hjælp dig, men det afhænger af nogen detaljer.  Kan du skrive en email til mig?
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)