Jeg har igennem 3 måneder skrevet frem og tilbage med en kinesisk forretningsmand ang. et samarbejde. Vi har diskuteret produkter og jeg har modtaget prøver på varerne fra Kina. Vi blev enige om priser på produkter og jeg overførte via banken ca. 35.000 kr. til ham. Han bekræftede modtagelse af pengene og sendte mig efter 4 dages tid trackingnummeret på forsendelsen. Det skulle eftersigende tage 5-7 dage af sende varerne til DK. Da tiden var gået og jeg intet havde modtaget og trackingnummeret ikke virkede kontaktede jeg ham igen. Han skrev tilbage at han var blevet snydt af hans grossist og han ville betale mine pengen tilbage....siden har jeg intet hørt fra ham. Jeg har skrevet rigtig mange gange og jeg kan trace at han ikke læser mine mails. Jeg kender oplysningerne på hans bank + kontonummer Jeg kender hans firma navn + data Jeg kan muligvis trace ham via DHL han brugte til at sende samples Det er nogenlunde hvad jeg har på klovnen. Hvilke muligheder har jeg i en sådan situation og hvad ville i gøre? |
Hej.
Det er ikke nogen sjov situation at stå i.
Men der er ikke andet for end at tage ned til din bank. Så forklarer du dem situationen og tager dine mails med som dokumentation.
Så beder du dem om at trække alle pengene tilbage.
Du betaler måske et gebyr på små 200kr. for denne service.