Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Secondlife pjat eller business?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov, forresten.. Der er en søgefunktion i Second Life..

Mange hilsner:/Thomas
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:19
Jeg blev også opmærksom på SL i forbindelse med DR2 Tema, og har også oprettet en profil derinde. Det var nu mest for at se hvad det var, og for at skabe min egen opfattelse af systemet. Jeg må indrømme, at jeg kun nåede at bruge min profil samme aften, så har endnu ikke indsigt i hvordan man bygger, og opstarter firma derinde.

Jeg synes dg, at mulighederne lyder spændende, og mon ikke jeg får tid til at rode med det igen i løbet af denne weekend, eller et par aftener i næste uge..?

Det er uden tvivl muligt at tjene penge i SL. Der er firmaer, som ikke lever af andet, end at arbejde i virtuelle verdener! Det interesserer mig en del, men ikke mere, end at det er sjovest at gøre nogle ting i "First Life", og så må Second Life komme i anden række...

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:34
Er der internet i SL? Så kunne man åbne en webshop derinde....;)
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:09
Second Life og busreklamer er ikke så forskellige. Man kan betale sig til reklame, og så må man jo prøve at vurdere effekten...

De sidste artikler jeg har læst om Second Life siger, at den største værdi ved at "investere" i Second Life, er den omtale man får i normale aviser i den virkelige verden. Men det afhænger jo på den anden side af firmaet. Hvis ens produkter henvender sig meget til de unge, og man gerne vil nå de unge, som man ikke kan nå med fjernsynsreklamer og meget andet, så kan Second Life i visse tilfælde være stedet hvor de befinder sig. Men mon ikke at de samme unge i høj grad også kan findes på arto.dk og lign. steder? Så kan man jo overveje, om man får mest for pengene i SL eller på arto.dk.

Det, som jeg selv synes er mest spændende ved SL, er muligheden for events eller aktiviteter. Dvs. events i den virkelige verden, hvor man inddrager SL. Hvis man vil have 1000 mennesker til at overvære den samme on-line event, og vil kommunikere det ud på en meget simpel måde, så har man brug for et online værktøj, som er nemt at referere til, men som også har kapaciteten til at håndtere det. Skype er f.eks. uegnet til at få 1000 til at mødes, og når man udmelder hjemmesiden asdf.dk/asdkjfhj så er det ikke noget, folk kan huske. Til gengæld så vil "Beatles giver koncert i Second Life i aften" være nemt at huske, og systemet kan håndtere det.

Her snakker vi altså om, at SL bliver brugt til markedsføring i den virkelige verden - men vær opmærksom på, at det ikke adskiller sig meget fra youtube mht. hvor nemt det er at kommunikere stedet. Alle ved jo efterhånden, at "speedbandits" er noget, man skal have set, og youtube er et af de steder man kan se det. Jeg behøver ikke at nævne mere - jeg har allerede kommunikeret tilstrækkeligt til at I er 100% med på, hvad jeg mener, og det er deri, at det smarte ligger.

Nogle folk snakker om, at "fremtidens internet vil være uden den browser I kender" og "Second Life er fremtidens internet". Det er noget vrøvl. I det øjeblik man piller Second Life's fordele fra hinanden, finder man ud af, at de fleste af de ting, der giver værdi for brugeren, kan implementeres bedre på anden vis, ofte som alm. hjemmesider. Til mange formål er SL jo i virkeligheden et stort collaboration værktøj med ny navigationsform, og mange forums vil sikkert have forbedret navigation og nogle collaboration muligheder i fremtiden, der gør SL meget mindre interessant som medie. Forestil jer f.eks. i fremtiden, at "Beatles holder koncert i GoogleWorld i aften". Man hopper ind på GoogleWorld med sin sædv. google konto, ser den bruger-optimerede kalender (a la google news) på forsiden eller skriver beatles i søgefeltet. Herved kommer man ind et sted, hvor man kan se koncerten, se hvad andre gør, chatte, snakke og lign. Det kan godt være, at det ikke er 3D, men til gengæld tror jeg at flere vil deltage...

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 17:05
Dato: 03-03-2007 10:09:07 Forfatter: lasse
Forestil jer f.eks. i fremtiden, at ''Beatles holder koncert i GoogleWorld i aften''. Man hopper ind på GoogleWorld med sin sædv. google konto, ser den bruger-optimerede kalender (a la google news) på forsiden eller skriver beatles i søgefeltet. Herved kommer man ind et sted, hvor man kan se koncerten, se hvad andre gør, chatte, snakke og lign. Det kan godt være, at det ikke er 3D, men til gengæld tror jeg at flere vil deltage...

Er Googleworld noget fiktivt??? eller findes det allerede?

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 18:01
Dato: 03-03-2007 17:04:40 Forfatter: Rollike
Er Googleworld noget fiktivt??? eller findes det allerede?

Jeg er ikke sikker, men tror der menes Google Earth: http://earth.google.com/

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 18:19
Ja, det er selvfølgelig fiktivt... men alene spørgsmålet viser jo stort et brand Google er :-)
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:26

Jeg tror at etaf de vigtigste elementer i at drive business i SL er, at man leverer ydelser til brug i  SL. Naturligvis kan man generer trafik til websites og brande produkter. SL kan også bruges til at afprøve nye koncepter, produkter i et afgrænset univers.

Men hvordan får man real life business igennem SL. Well det kommer naturligvis an på produktet men say at man vil leverer konsulent ydelser til mindre virksomheder. Ja naturligvis kan man oprette en virtuel butik inde i SL men hvordan kommer man i kontakt med potentielle kunder og hvem skal tage sig at salgs dialogen i real time? og hvordan sikre man sig ikke at spilde en masse tid på useriøse personer i en kunstig verden.

Spørgsmålene rejser sig jo mere man kigger på SL med en forretningsmands øjne. Ja der er jo flere muligheder, man kunne jo bygge sin virtuelle butik og sætte sig til at vente på at der kommer "kunder" i butikken - men hvem har tiden til det? Jeg har i hvert fald ikke.

Kan man få andre der allerede er inde i SL til at passe "butikken" imod en andel af et evt. salg? Men hvem sikre så en ensartethed i kundebetjeningen for slet ikke at tale om kvaliteten af rådgivningen?

Hvad er jeres syn på dette? 

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 22:32
Vi, UK2.net, overvejer at lave en support afdeling derinde, vi er ved at få undersøgt hvad det ville koste at få udviklet - niveauet er ca 125k dkk - for bare et nogenlunde lækkert setup.

Jeg ville bemande support afdelingen med en person 24/7, og man skulle naturligvis også kunne købe domains/hosting/osv derinde.
Det kunne være meget sjovt, jeg har ikke set nogle andre "store" webhosts derinde.

Men ja, det skulle først og fremmest være for PR, men hvem ved, måske det på langt sigt kunne være andet.

:)

d.

www.onapp.com

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 07:19
Til Morten: Helt enig. Alene princippet om, at man kun kan være et sted på et tidspunkt i SL, og at det tager så lang tid at navigere, gør SL totalt uegnet som medium til de kunder, der har travlt.
Side 2 ud af 3 (28 indlæg)