Hejsa Amino´er Jeg har været inde og checke secondlife ud og nu melder spørgsmålet sig om secondlife (forkortet SL) er pjat eller business? Fortvivl ikke hvis du ikke ved hvad Secondlife er, det vidste jeg heller ikke for en måned siden. Det er en virtuel verden hvor der er bygninger, landskaber og mennesker. Det er bare lige det at det hele er skabt i en kunstig virtuel verden. Det er virkelig flot grafik og spændende mangfoldighed af personer (de kaldes avatars). Hele denne verden er bygget op af de personer der lever i denne verden. Der handles på kryds og tværs inde i denne verden. Der bliver omsat for mange millioner af Linden dollars (en virtuel møntfod i systemet). Disse Linden dollars kan omsættes til rigtige dollars. Hvert år bliver der omsat for over i en mia. dollars i virtuelle dollars. Man kan eje øer og bygninger i SL. Adskillige af disse øer er mange hundrede tusinde rigtige dollars værd. Når man har brugt de første timer i SL begynder man at forstå størrelses af dette fænomen. Der er over 4 millioner mennesker der dagligt færdes i denne verden. Lego, B & O, IBM og mange mange flere store virksomheder har allerede indset at dette univers er væsentlig og har oprettet shops i SL. Men spørgsmålet er bare hvordan kan "jeg" benytte SL til business? Er her nogle med erfaringer for business i SL? Hvem er jer har profiler i SL? Er her nogen med erfaring i at bygge i SL? Jeg er spændt på at høre jeres feedback på dette emne. Mvh Morten |
Secondlife pjat eller business?
|
Hejsa! Ja jeg har altså kun ganske få dage at bygge min erfaring på.. men jeg synes hele ideen bag Second life er enormt facinerende! Jeg er ikke i tvivl om at man kan tjene rigtig mange penge via Second life og det skal heller ikke komme bag på mig, om det bliver mere eller mindre en mødvendighed at have sig markeret på SL i løbet af nogle få år... det brager jo frem med lynets hast. Nå men mine erfaringer er endnu for grønne... så jeg vil læne mig lidt tilbage og lytte med :-) Tjek forøvrigt dr.dk deres online TV.. I tirsdags var det på DR2 "DR Tema" om bl.a. second life. |
Online markedsføring - Marketingzonen.dk
Tak for svaret, jeg ser og kigger på det nu. Mvh. Morten Nüchel |
Hej Rolike, Ja det er fascinerende, vi overvejer meget at få bygget en shop derinde, men mangler arbejdskraften til at udfører det. Vi har meget travlt og kunderne vælter ind, så vi har ikke tid til selv at opbygge SL shop. Til gengæld er vi villige til at honorer ganske pænt for dem der skal vedligeholde shoppen, naturligvis baseret på den omsætning der genereres på shoppen. |
|
Annoncere i virtuelle verdener :) Hvordan foregår det i praksis hvis man vil gøre det nu ? En person der render rundt med ens webadresse på ryggen, plakater/bannere forskellige steder (og hvem styrer dem) ? (Jeg kender intet til Second Life) |
Nu kender jeg ikke så meget til SL, men hvis ikke services a''la krak.dk, findvej.dk ikke findes derinde, kan man så ikke selv lave denne service derinde og tjene på det? på samme måde som folk tjener på, at købe/sælge bygninger og grunde? |
Dato: 02-03-2007 13:13:05 Forfatter: Jesper Jørgensen Hvis SL bliver tilpas stor succes (hvilket det ser ud til), vil man opleve samme problemer i SL som i pre-google tiden på Internettet. Folk der er interesseret i dit produkt vil have svært ved at finde frem til dig. Derfor vil SL skulle kunne byde på services a''la krak.dk, findvej.dk m.fl. Og ikke mindst en pendant til adWords. Før dette er på plads mener jeg jeg kan tjene bedre penge andre steder, fx. ved at søgemaskineoptimere min hjemmeside. eller måske ved online poker ![]() Det er ved at være nogle måneder siden jeg første gang hørte om Second Life. Og allerede dengang tænkte jeg på at jeg allerede havde rigeligt af "andet liv" i kraft af alle de fora, jeg deltager i på nettet. Jeg bruger dem ret flittigt, og føler det giver mig rigtig meget. I modsætning til de fleste andre, bruger jeg ikke dæknavne på fora, men mit rigtige navn og udfylder profilen. På den måde er det ikke "bare et internetforum" for mig, men snarere en udvidelse af mit første liv. Der er mange emner og ting, jeg har tilgode at prøve, så on-line poker, Second Life, Battlefield og andre spil på nettet får jeg vist ikke tid til i dette liv. Det mest bemærkelsesværdige ved Second Life, synes jeg, er al den omtale og reklame, de får gennem radio ig TV. Jeg er spændt på, hvornår jeg får det at se via en af mine venner, lige som jeg for ca. en uge siden var med ham til online poker. Henning |
Hej alle. Jeg må erkende at jeg er en af dem der har en profil på SL.. Havde dog hørt om det inden DR2 udsendelsen, men den fik mig til at oprette en profil. Indtil videre har jeg brugt tiden på at kigge lidt rundt derinde, lavet min profil og ikke mindst kigget lidt på hvordan det hele er skruet sammen. Må erkende at jeg er overrasket over hvor mange muligheder der er og hvor meget man kan lave, definere osv. Og jeg er sikker på at det bliver rigtig stort en dag, hvis man da ikke kan sige at det er stort allerede. Foreløbig er der lykkedes mig at designe mit eget dress.. og nu kigger jeg mig om efter en grund, så jeg kan få bygget et fedt hus. Vel og mærke når jeg har fået øvet mig lidt mere i brugen af deres 3D modellering, selvom at det virker rimeligt nemt at gå til. Men man er jo en grafik nørd og stiller jo lidt krav til udførelsen.. ![]() Personligt vil jeg nok bruge det som en form for personlig branding og reklame for mit kommende projekt frem for direkte at lave desideret business derinde. På en eller anden måde giver 4.212,731 brugere jo nogle muligheder og der er jo mange firmaer der har besluttet at etablere sig derinde. Kender bl.a. flere Reklamebureauer der bruger det til mødeafholdelse og som sublement til Skype, Messenger o.lign. Så jeg kan godt forestille mig at det er nødvendigt for bureauer, designfirmaer, webdesignere og andre relaterede at man er nødt til at forholde sig til at det er et medie man skal kunne levere til. Både i forhold til markedsføring, men også når det gælder etablering af virksomheder derinde. Selvfølgelig er jeg ramt lidt af SL feberen, men er sikker på at det ikke er noget man kan komme uden om.. Også selv om at man ikke er en spil nørd som mig.. Vi ses i Second Life.. God weekend../Thomas |