Hvordan får jeg professionelle billeder til min hjemmeside?
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-04-2011 kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
De professionelle billeder man bruger på ens hjemmeside er vel højst sandsynligt købt af et firma der specifikt tager billeder til den slags brug. I ved, de billeder hvor der f.eks. er en forretningsmand der giver thumbs-up til ham/hende der besøger hjemmesiden, eller en smilende smuk kvinde der sidder og er klar til at tage telefonen osv.
Nogen der kan anbefale mig noget?
/Simon
Svar
Tilmeldt 2. Mar 11
Steffen
Skrevet
06-04-2011 kl. 15:14
Svar
Der findes en masse stock-photo sider som du kan finde sådan noget på. Bare google stock-photos, de koster self penge :)
//S
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-04-2011 kl. 15:16
Svar
Men er jeg i så fald den eneste der "får" det billede hvis jeg køber det? Eller kan det også bruges af andre? Hvis du altså ved sådan noget :)
Svar
Tilmeldt 17. Mar 11
Designbyj.dk
Skrevet
06-04-2011 kl. 15:16
Svar
Hej Simon,
Der findes masser af sådanne sider. Jeg har selv benyttet mig meget af istockphoto , men synes det er dyrt i længden.
- Prøv at søg på 'business' derinde, så burde der kommer en del flotte damer frem med kridt-hvide tænder :)
Svar
Tilmeldt 17. Mar 11
Designbyj.dk
Skrevet
06-04-2011 kl. 15:18
Svar
Når du køber dine billeder downloader du dem ned på din harddisk, og så har du selvfølgelig rettighederne til dem :-)
Svar
Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
06-04-2011 kl. 15:21
Svar
Der må da findes nogle danske sider? :D Det ville gøre det mere overskueligt tror jeg :)
Svar
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Oct 09
Thomas
Skrevet
06-04-2011 kl. 15:40
Svar
Få en dygtig fotograf til at ta´et par god billeder af dig.
Personligt fortrækker jeg kun, at bruge egne billeder. De der falske billeder af et par amerikanske fotomodeller, virker for falsk.
Lad dine kunder se hvem du er! Vis dem, at bag hjemmesiden er der en person der brænder for sin virksomhed . ELLERS så er der denne hjemmeside, der har royaltyfree billeder.http://www.shutterstock.com/cat-4-Business-Finance.html
Held og lykke med det!
Svar
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
De professionelle billeder man bruger på ens hjemmeside er vel højst sandsynligt købt af et firma der specifikt tager billeder til den slags brug. I ved, de billeder hvor der f.eks. er en forretningsmand der giver thumbs-up til ham/hende der besøger hjemmesiden, eller en smilende smuk kvinde der sidder og er klar til at tage telefonen osv.
Nogen der kan anbefale mig noget?
/Simon
Du kan nogengange være heldig at finde et par gode billeder på Stock Exchange - det er gratis billeder.
Svar
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Men er jeg i så fald den eneste der "får" det billede hvis jeg køber det? Eller kan det også bruges af andre? Hvis du altså ved sådan noget :)
Stock photos er ikke billeder du får eneretten til. Du får en rettighed til at bruge billederne, men bestemt ikke eneret.
Hvis du vil have eneret skal du få taget nogle billeder af f.eks. en fotograf - men så følger prisen som regel også med.
Der findes faktisk mange ganske dygtige amatørfotografer der kan lave nogle flotte billeder hvis budgettet er lidt stramt.
Svar