Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering før salg til butik? Fordele/ulemper.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Sagen er den at jeg efter længere tids arbejde efterhånden har finpudset mit produkt, og fået lavet en aftale med en international leverandør. So far, so good..

Produktet som jeg får fremstillet indenfor EU vil jeg efterfølgende komme til at sælge både på min egen webshop, men forhåbentlig også distribuere til butikker.

På kortere sigt vil min omsætning langt fra tangere de gyldne 50.000, men bør jeg alligevel momsregistrere mig fra dag 1?

Jeg forsøger at vægte fordele/ulemper i denne registrering. Umiddelbart er det naturligvis en fordel med henblik på importen at være momsregistreret, da jeg så slipper for EU-moms (gør jeg ikke?).

I forbindelse med distribution til butikker, vil da det være en fordel at være momsregistreret? Vil butikker overhovedet handle med et firma som ikke er det?

Der vil vel ikke være noget i vejen for at jeg importerer et lille parti af mine varer til fremvisning før jeg momsregistrerer mig, og så blot momsregistrerer mig hvis alting går efter planen, og jeg får nogle butikker med til at sælge mit produkt?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)