Hejsa 1) Jeg undrer mig over hvor lang tid det tager for f.eks. Google at "opdage" et nyt domæne. Jeg har haft domænet "my-accordion-store.com" med indhold på, i nu lidt over 2 måneder og det eksisterer stadig ikke på Google. Er det normalt? Noget af det første jeg gjorde var at tilmelde det Google, og siden da har jeg gjort det et par gange igen for en sikkerheds skyld da domænet ikke kom op på Google. 2) Et andet lignende problem handler om tekstlinks. Jeg har fået placeret et andet domæne (plbrake.dk) på en hel bunke sider(omkring 23.000) som tekstlinks. En enkelt pagerank 5 side og resten pagerank 4-3 og de fleste 0. Men disse backlinks viser sig heller ikke i søgemaskinerne efter nu en lille måned. Er det også normalt at det tager lang tid? |
Tekstlinks og Søgemaskiner
2) Google''s "link:" søgning virker ikke. Prøv i stedet samme søgning på live.com eller yahoo.com eller http://www.linkvendor.com/seo-tools/domain-popularity.html Selvom google ikke opdaterer link: så får du effekten at se i dine placeringer og ved næste PageRank opdatering, er jeg sikker på. Hvor har du købt de 23000 links? Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Hej Anders 1) Tak for dit svar, selv om det desværre ikke hjælper mig så meget. Du siger der normalt går 2-3 uger, ja i mit tilfælde er der jo gået lidt over 2 måneder. Men jeg har undersøgt sagen lidt, og det ser ud som om at årsagen måske kan være at jeg har været utålmodig og tilmeldt den flere gange, så Google har opfattet det som spam og banned min side fra deres søgemaskine, av av. Hvis det er tilfældet, mon jeg så er bandlyst for altid hos Google med min side? 2) Omkring tekstlinksene, så forstår jeg det stadig ikke. Har prøvet at søge de steder du foreslog, men der kommer stadig ingenting op, hmm øv øv. Du spørger hvor jeg har købt linksene, på Ebay såmænd. Med venlig hilsen |
Hej Misel Ved at bruge dette link kan du se hvem der linker til dig, på både google og yahoo kan du bruge "link:www.my-accordion-store.com" i søgefeltet. Og det eneste sted du får backlinks fra det er her på amino.dk så jeg håber ikke du har givet for meget for de 23.000 links. har du set dem? Læg mærke til at det skal være direkte links, dvs når du holder henover linket, så skal din adresse www.my-accordion-store.com komme til at stå nede i venstre hjørne af din browser hvis du bruger explorer, hvis der står et andet link, så er det formentligt noget som kører igennem en statistik server eller lignende og tæller derfor ikke som et direkte link. Det skal også siges at hvis man som dig går ud og køber 23.000 links fra den ene til den anden dag, så ryger du nok direkte i googles sandbox, da det slet ikke er naturligt at få så mange links på så kort tid. Derfor opbyg en ordentligt omgang links, stille og roligt, eller lad os heller sige manuelt. Ved at kontakte de sites som evt. omhandler noget indenfor din kategori. Ellers can du købe GODE links på de forskellige brokers som fx http://www.textlinkbrokers.com/ dette er seriøse links, som så også koster det mere. |
Den mest præcise måde at se hvor mange links der er til dit website, som Google ser der, er at benytte det nye link tool på Google''s Webmaster Central |
Hej Mikkel Mener du da heller ikke at links som købes igennem http://www.textlinkbrokers.com/ heller ikke virker? Og mener du at der vil være store problemer i at have et link på en engelsk side til en dansk side, med en dansk anchortext? Altså hvad siger google til det, er der nogen der ved det? Jeg ved at der snakkes en masse om at det helst skal være sider der omhandler noget af det samme, men hvor meget har det at sige, ved du det? Ved ikke om google bruger dataene fra deres datacentre og udfra ex IP''en kan se at et engelsk website altså står på den anden side af kloden, og derfor formentligt ikke har så meget at gøre med et site som står på en dansk IP, men er det noget der er noget klarhed over, artikler eller lignende der beskriver min problemstilling? Som du sikkert ved er der jo ikke vildt mange website i dk med høj PR indenfor de forskellige emner, så det bliver sgu en sværd omgang hvis man kun kan få 5-6 gode links. Men det samme problem har konkurrenterne jo, så der er det problem jo næsten ude af verden. |
Google giver ingen værdi til links som de mener er købt. Så at købe links fra kendte netværk er ikke skide smart. Links fra udenlandske websites, websites hosted udenfor danmark, og websites på andre sprog er der ikke noget galt i. Men hvis du har flere af dem, end du hyar lokale links (lokal IP) og links fra samme sprog, så risikere du ikke at dukke op i lokale søgninger (søgninger på dansk, søgninger i Google.dk og søgninger foretaget fra danske IPs) |
Mange tak Mikkel det var lige nogle af de svar jeg manglede. Kan nu ikke finde ud af hvordan de skulle vide at de links var købt, men det holdes nok sammen med de andre links der er på siden, samt siden history, det ved google jo nok en masse om. Nå men det må jeg heller lige teste på et mindre vigtigt site. Ja den linkbroker var da vist lidt for imponeret over at snakke med Matt, best friends troede han lige en overgang der ;-) LOL |
HAHA... ja det er sgu ikke skide smart! Men det er fint nok at han sørge for at de bliver sorteret fra, så os som bruger seriøs tid på at få gode "ægte" links ikke skal kæmpe mere end nødvendigt. ;-) |