Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har brug for viden - ikke kompetancer citat: Mogens Nøregaard

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 06:32
Nå for pokker. JP har valgt en løsning, hvor man som iPhone bruger ikke har mulighed for at se deres videoer.

Det er jo en spændende tilgang til tingene, i en tid hvor smartphones og tablets i stigende grad vil blive brugt til bla. at læse nyheder..

Men jeg går ud fra at det er endnu et interessant indsark fra Nørgaard :o)

Og jeg satser på at jeg er ude over den slags indskænkninger, når den nye Samsung rammer Danmark. Jeg kan ikke finde ud af om jeg indtil da skal bebrejde JP eller Apple, for at jeg oplever den slags begrænsninger.

Men det bliver nok en kombination, hvor Apple dog vil være dem der irriterer mig mest :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:33

Hej Peter,

Jeg har netop hørt hans lille indlæg om viden og kompetencer - og som det fremgår ja så siger Mogens at vi har brug for viden og ikke kompetencer - og det er jo en konsekvens af at udviklingen køre i så højt gear at vi har problemer med at få indlært faglige discipliner i tide før nye krav er en realitet - jeg har arbejdet meget med træning og erhvervsuddannelser og gennem tiden set hvor hurtigt indlærte metoder og teknikker ændres.

Så budskabet er og har da også været som her, at vi skal søge at få god bredde og dybde i vore uddannelser så vi kan sætte os ind i nye sammen hænge. Det er jo netop deraf at "terpeskolen" er ude og "opslagsskolen" er inde - altså det er vigtigere at vide hvor man skal søge end kunne stoffet udenad da det jo som fremgår hurtigt forældes - det må være det Mogens tænker på?

Så derfor er det vigtigt at være omstillingsparat, at kunne sætte sig ind i (nysgerrig) og have en god dyb og bred uddannelse. Og vedligeholde det ved aktivt studie der træner dine at læse/skrive færdigheder!

Det er et godt brøl løve!

Han fylder 50 år og i her ønsker Anja og alle vi andre ham tillykke!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:10

john sommer:
Så derfor er det vigtigt at være omstillingsparat, at kunne sætte sig ind i (nysgerrig) og have en god dyb og bred uddannelse. Og vedligeholde det ved aktivt studie der træner dine at læse/skrive færdigheder!

Spørger du min hustru så mener hun uddannelse er vigtigst fordi uddannelse var vejen ud af den fattigdom hum kom fra (Pam kommer fra en gudsforladt øde provins i Filippinerne).

Selv er jeg jo priviligeret og mener ikke at uddannelse er det vigtigste (med mindre man skal være Pilot - kan falde ned og slå hoved hvis ikke man ved hvordan man flyver - eller læge - kan gøre frygteligt ondt at bliver skåret forkert i). De fleste andre ting kan tillæres på et eller andet niveau hvis man vil. En af min dygtigste kollegaer har ingen uddannelse, men er i stand til at jonglerere 12 projekter på samme tid, selv er jeg udlært maskinsnedker men istand til at drive en IT virksomhed nogenlunde.

At the end of the day er der kun en eneste ting som tæller:

Kan man, eller kan man ikke leverer resultater.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:07

Hej Peter,

Den uddannelse jeg tænker på er den uddannelse som vi påbegynder fra de første skoleår i folkeskolen såkaldt og senere - dit tilfælde en god håndværkeruddannelse ect. ect.

Nogle har ikke uddannelse - formelt efter folkeskolen - men lærer naturligvis gennem lives skole og efteruddannelser - så ja man kan klare sig uden - naturligvis der er mange eks. derpå du peger selv på et, men det jeg søger at fremhæve er det faktum at mange erhvervsuddannelser (lærlingeskoler) indlærer færdigheder - og her er det jo vigtigt - færdigheder er ok, men baggrunden for at kunne forstå og sætte sig ind i nye områder emner handler om viden - men hvad mon Mogens mener om dette ?

Det er klart som jeg ser det at din kone har fokus på uddannelse da man derude jo ikke har tradition for uddannelser som vi kender det her i DK. 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)