Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange besøg på selskabers sider skal der ca. til et salg?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har brugt et par uger på, at lave mit eget design til en prisammenligningsside (se evt. signatur). Ja, det er ikke den mest fancy side der nogensinde er lavet, men via adwords får jeg alligevel et par besøg.

Jeg er klar over den på ingen måde er SEO optimeret og der kommer ingen organiske beøg, men det er ikke det mit indlæg handler om :)

Jeg har noget tracking på mine udgående købsknapper. Pt. har jeg 41 besøg hos selskaberne som jeg reklamerer for, men ingen salg endnu.

Hvad er normalt? Via adwords betaler jeg ca. 1,43 kr. pr. besøgende, men konverteringen = folk der klikker på købeknapperne er ca. 30%. Desværre ingen salg endnu, men de kan jo komme efterfølgende :)

Hvor mange besøg på selskabernes hjemmeside er 'normalt' i de forsk. brancher før end der kommer er salg? Skal jeg op på fx.:

200 besøgende á 1,43 kr. = ca. 60 kliks før end man gennemsnitligt har en konvertering, så begynder det ikke at være rentabelt. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du stiller et spørgsmål der ikke kan besvares. Ikke engang generelt, da der er alt for mange individuelle faktorer der spiller ind til at der kan gives et kvalificeret og brugbart svar.

Tilgengæld kan du måske lokke noget data ud af nogen andre som har tilsvarende prissammenligningssider (omend jeg tvivler, der nok lidt lukkede kort der). 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:49

Som CMS siger så er det umuligt at komme med et generelt svar på det.

Men med en sådan specifik side, så burde du have fået et salg nu. Er dine Adwords købsorienteret? Prøv kun at brug søgeord som 'Køb XXX'. Så burde de konvertere noget bedre. Og så sæt dine links til at åbne i en ny side, så fremt de ikke allerede gør det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:34

nogle af markedste meste avanceret mobil telefoner kan altså skrives mere end 200 ord om selv med den lave grund viden jeg har ved jeg der kan skrives mere , derved gider jeg  ikke læse teksten på siden , der skal simpelthen mere viden der skal videre formidles på siden

tror flere kliks ved mere viden , flere linker til siden , da siden giver mere viden

siden er mere troværdig vis den giver mere viden derved flere kliks videre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:53

Pas nu på du ikke bliver rullet rundt af den onde forbrugerombudsmand... :-)

Han er vist ikke så glade for ord som "billigste", når det ikke helt passer...

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 11:22

Tak for svarene :-)

Jeg er godt klar over, at det er et lidt ømtåeligt emne, så self. er folk ikke interesserede i at ligge kortene på bordet :)

Som sagt SEO mæssigt kunne der gøres en hel del.

Vedr. Køb xxx. Ja kunne være jeg skulle prøve at få det indflettet på en måde, så der opfordres til køb.

Vedr. billigste - tjah det er sådan set de billigste abonnementer ved køb af LG Optimus 2X inkl. abonnement, så ukorrekt er det jo ikke?? Kan godt være man gerne vil have et salg, men det skal være i orden det man skriver. Det mener jeg selv det er - ellers må du meget gerne påpege præcist hvad der er faktuelt forkert - så retter jeg gerne :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

Hej Mikael.

Jeg må indrømme jeg er dybt uenig.

Konverterings optimering handler om at give meget få informationer men relevante informationer, så brugeren let og hurtigt kan træffe en beslutning - alle statistikker siger at en bruger ikke læser mere end nogle få sætninger før de træffer et valg om at klikke videre.

Der handler om at gøre de rigtige knapper meget synlige og store (det vil jeg sige de er), samt gøre det klart for kunden (uden kunden ved det) at formålet er at klikke videre på en af leverandørene.

Nogle af de mest konverterende (op til 30%) affiliate sites jeg har set, indeholder stort set ikke information - men tilbyder informationen såfremt man vælger at klikke på et link, præcis som er formålet.

Her sætter man så sin lid til udbyderen og håber på de er i stand til at konvertere kunden, når klikket er genereret.

men nok om det :)

Nu er der jo ingen der vil sætte nogle tal på det her, så det må jeg hellere gøre: min erfaring indenfor affiliate sites som dette siger man at ca. 7-15% burde klikke på et link til en udbyder og heraf burde 2-3% konvertere til et køb.

Dette er udelukkende baseret på min egen viden, så det er selvfølgelig ikke sikre tal - og tal varierer fra side til side, men jeg vil mene at dine tal bør ligge i på niveau, ellers fungerer den ikke optimalt (dine besøgende har lav kvalitet)

Såfremt tallene ikke er som de burde være skal du kigge nærmere på hvorfra din trafik kommer.

Her vil jeg foreslå dig at gå ind og se på dine Adwords og se på nogle basale tal såsom afvisningsprocent, antal sider besøgt, tid på sitet - helt ned på søgeordsniveau og så optimerer ud fra dette.

Men som afsluttende kommentar så kan man vidst ikke vurderer særligt meget før du minimum har haft 500-1000 besøgende - ellers vil din statistik ikke give et klart billede af dit site.

Håber det gav mening :)

/ JK 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

og måske lige et sidste råd (som jeg har hørt fra konverteringsoptimering eksperten Thomas Vadskær): Hvis dine besøgende ikke klikker på dine knapper, så gør dem dobbelt så store, hvis det ikke virker, så gør dem dobbelt så store - og hvis det ikke virker, så er der noget galt med dit produkt.

Syntes jeg selv er meget fedt sagt, og det fordi jeg mener det er helt rigtigt! 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 11:44

Hej Joakim

Super mange tak for et brugbart svar :) Jeg har sat det op i adwords, så en der besøger mit site via adwords og klikker på et link tækker som én konvertering.

Da jeg går efter at optimere mit budget og byde så lavt som muligt, så har jeg ikke så mange kliks - men det er bevidst, så der går nok et vist stykke tid inden jeg har noget data at gøre med.

Jeg fik mit først salg i går - blev tilskrevet i morges, så umiddelbart fungerer min landingspage efter hensigten :-)

Statistik for i dag = 11 besøgende via adwords og 2 konverteringer - altså at 2 har klikket på en købsknap (op til flere selskaber). Altså i den lave ende, men her må jeg prøve at tweake mine søgeord, så jeg får fjernet de søgeord der ikke konverterer.

Desværre kan jeg i adwords endnu ikke generere end rapport da der ikke er nok data. Den venter jeg på, så jeg kan fjerne uhensigtsmæssige søgninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46

Helt kanon - lyder som om du har godt styr på det :) 

Held og lykke med driften og salget !

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)