Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er dine 6 bedste råd, FØR man starter op som selvstændig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvad I syntes er de ca. 6 vigtigste ting at gøre/vide/undersøge FØR man starter op som selvstændig?

Det kan være at du har nogle ting du ærgrer dig over at du ikke vidste, gjorde eller undersøgte dengang du startede op. Eller måske er der noget du er virkelig glad for at du gjorde dengang?

Tusind tak.

De bedste hilsner,

Louise

http://femininskaberinde.dk/

Fra Vonge
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:56

Hej Louise

Jeg startede som selvstændig for snart 1 år siden og havde følgende overvejelser:

- meldte mig på iværksætterkursus på den lokale handelsskole, det giver god sparring med andre i samme situation, og man får opklaret en del ting om det at drive virksomhed

- lave en forretningsplan, hvor man virkelig går i dybden med hvad det er man vil starte op, hvorfor skulle kunderne vælge mig, hvordan ser konkurrencesituationen ud osv.

- klarhed på hjemmefronten, både omkring det økonomiske men også eventuelt flere arbejdstimer pr. uge - der skal være fuld opbakning - har du først fået et CVR nummer har du ikke ret til dagpenge (der er specielle regler - sæt dig ind i dem)

- skal der laves en hjemmeside, hvem skal lave den - sørg for professionelt look på siden

- hvor skal kunderne komme fra - via netværk, eller hvordan - vær forberedt på eventuelt at skulle bruge rigtig meget tid på at opsøge kunder

- en helt naturlig ting er at sætte sig ind i skatteregler, momslovgivning osv. - skat udbyder info-kurser omkring dette

Håber dette svarer på lidt af det du spørger om.

Held og lykke med dit eventuelle firma

Hilsen

Erna Storgaard

www.storgaardinnovation.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Hej Erna,

Tusind tak for dit klare svar. Det kan jeg bestemt bruge!

Fra Egtved, Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Tidsel Skrevet kl. 08:49

Jeg startede mit firma for 4 år siden, på et meget lavt blus. 

Det jeg ihvertfald skal have gjort nu, hvor der skal til at ske lidt mere, er at blive enige med mig selv om hvad det må koste... hvor meget må jeg bruge på reklame, lager etc.

Ejer af Tidsel og sugrushop. Slynger, bæreseler og Sugru

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)