Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 år med Lars Løkke Rasmussen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad laver en håndværker, når vejret ikke tillader at arbejde med det han burde?

Surfer på Amino, læser aviser og forsøger at finde meningen med livetSmile

Så finder man pludselig overskriften ” I dag er det 2 år siden lars Løkke blev Statsminister” og tankerne sættes igang. Hvordan har han klaret jobbet ?

Én ting er sikkert, han bliver evalueret meget snart, det sørger grundloven jo for, og resultatet vil vi se senest til efteråret.

Er blå blok at foretrække frem for rød, set fra en lille erhvervsdrivendes/iværksætters synspunkt? Stort spørgsmål.

Det kræver virkelig overvejelse, men lige pludselig kommer jeg i tanke om, at jeg slet ikke skal bekymre mig.

Jeg har jo mistet min stemmret, ganske som alle andre danskere, der har valgt at slå folderne udenfor Danmarks grænser.

Alle os, der af den ene eller anden grund har valgt at bo udenlands, har mistet vores demokratiske ret til at stemme, lige til orientering. Det er da en væsentlig pris at betale, skulle jeg mene, og specielt når man stadig sørger for skattekroner i den danske statskasse.

Løn som forskyldt vil I måske sige? Thjae måske, men andre nationaliteter beholder altså stemmeretten, uanset hvor de bor og opholder sig, og bliver inviteret til at brevstemme.

Det synes jeg en fremtidig regering, rød eller blå, skulle kigge lidt på, specielt i en tid hvor vi sønderbomber rundt omkring for indførelse af demokrati.

Så kære medAminoer – når i ser et lille fremmed flag under  en profil og vedkommende ytrer sig politisk, så tag det roligt – profilen er sat udenfor indflydelse.

Ville det ”flytte noget” i det politiske billede? Måske for iflg. Statsborger. dk var der pr. 28.6.2010, 167.950 danskere bosat i udlandet,  ganske vist inklusive børn, men tænker man på, at feks. DF´s  479.532 stemmer i 2007 gav 25 mandater, så kunne 167.000 (minus børn) godt rykke.

Vi udlandsdanskere må altså nøjes med at lade jer andre tage den store beslutning for os, og tak fordi I gør det, - det er jo lidt af en tillid at vise, selv om det ikke er frivilligt.

Nu håber jeg bare det er ”håndværksvejr” i morgen, så jeg slipper for at filosofere mere over statsministerens 2 års fødselsdag.

Bedste regnvejshilsner Sören

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Hej Sören.

Ja, og omvendt må vi jo så heller ikke stemme her i Sverige hvor vi bor, kun til de kommunale valg (jeg fik i hvert fald kun lov til at aflevere 2 ud af 3 konvolutter da jeg var deroppe til sidste valg).

Altså har vi ikke rigtig nogen indflydelse nogen steder, hverken der hvor vi bor, eller der hvor vi er statsborgere og arbejder. Så jeg holder helt med dig om, at nogen burde tage et kig på det. Vores penge er jo gode nok for såvel den svenske (givet at vi er husejere i hvert fald) som den danske stat, hvorfor er vores meninger så ikke?

Og som en sidebemærkning, så håber jeg da at vejret er lidt med dig snart, så du kan få lidt at lave. Her er vores håndværkere dog i fuld gang, også selvom det har regnet lidt de sidste par dage, så det er vi glade for.

De bedste ønsker og hilsener

~ Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

En lidt anden ting er også, at hvis man har et dansk pas (statsborgerskab), kan man ikke opnå statsborgerskab og få et pas fra et andet land - såkaldt "dobbelt statsborgerskab", som de fleste lande ellers tilbyder. Så udover at miste stemmeretten, må man ikke være dansk, hvis man ikke er 100% dansk. Det er jo skræmmende for folk der ønsker at bo en årrække i udlandet, og måske vende hjem en dag. Det viser jo at man ikke er ønsket i Danmark længere!

Derudover er der jo et kæmpe antal åndsvage regler, hvis man ønsker at bringe en eventuel partner fra udlandet til Danmark. Jeg kan godt forstå at vi har regler for immigration, men de regler der er i dag virker jo latterlige. Har læst flere steder, at det nemmeste, hvis man ønsker at flytte tilbage til Danmark med en partner fra et andet land (uden for EU), er det nemmeste at på et par år i Sverige, få Svensk statsborgerskab og derefter kan man så lettere flytte til Danmark. Det er jo komplet latterligt at det skal være så besværligt: og viser jo bare igen, at man ikke er ønsket i Danmark, hvis man ikke bor der hele sit liv..

Så jeg er helt enig. Måske kan vi håbe på, at man en dag bliver accepteret som dansker, selvom man har besluttet sig for ikke at bo i Danmark. Verden er altså ikke så stor længere, og flere danskere i udlandet behøver jo ikke være en dårlig ting; det er jo en del af at skabe et internationalt netværk for landet. Lad os krydse fingre for at gruppen "udenlandsdanskere" en dag bliver accepteret som en "normal" dansker. ;-)

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 21:19

hej

@amaris - tak for din hilsen - godt byggeriet skrider fremad. Ja vi må jo nøjes med at stemme til kommunevalg og til EU-parlamentet.

@ Christian, det er utroligt så dårligt vi er gearet i DK til den almindelige globalisering.  

For mig at se kniber det for os at "hænge på" i forhold til så mange andre lande som vi normalt sammenligner os med.

Desværre ser det jo ikke ud til at der er ændringer på vej, hverken for dem der gerne vil ud, og så sandelig heller ikke for dem der gerne vil ind. Venter vi længe nok er det jo et spørgsmål om vi overhovedet må komme hjem igen Sad

Nå, men det skal jo ikke ødelægge vores tilværelse eller gå-på mod, meeen... :-)

Bedste hilsner til Sydamerika og nabolandsbyen, Sören

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)