Man hører så meget om at ejerlejligheder er faldet i værdi det seneste års tid, i Hovedstaden eksempelvis 10% Havde man for et år siden hjemtaget max 5% obl vil jeg ikke mene, at man på nogen måde har beskyttet sin friværdi ved dette, henset til kursudviklingen. Det ville være skønt hvis Poul Stubkjær kom på banen med et eksempel fra det virkelige liv. |
Realkreditlån
Hej Hans og øvrige Ja, som tiden dog går. Vi har haft travlt med at sætte os ind i SDO lån, afholde SDO seminarer for vores kunder og blande os i den politiske/offentlige debat om samme (læs f.eks. på vores hjemmeside, artiklen til Dansk Aktionærfoenings medlemsblad om SDO lån). Amino har derfor været lidt på sidelinjen. Jeg har et par gange forsøgt at sætte mig ned og skrive et indlæg omkring dette emne men også indset hvor omsonst det er. Vi bruger flere timer på at undervise nye kunder i bare de grundlæggende forhold omkring realkredit og yderligere afholder vi løbende undervisningsaftener. At tage ét element ud og beskrive dette så det giver mening...giver ikke mening. Det har jeg måtte indse. Der er netop, som én så rigtigt påpeger, mange forhold og men´er man skal tage i betragtning. Når vi f. eks. taler om beskyttelse af friværdi, hvad er det så for en beskyttelse man taler om. Er det en "absolut" beskyttelse eller en "relativ" beskyttelse? Diskussionen kan altså meget hurtigt blive om "pære og bananer" alt afhængig af hvilket vidensniveau man taler udfra og hvad man forstår ved diverse begreber. Hele denne tråd blev startet udfra det simpel spørgsmål om der er nogen herinden der kunne tænke sig at vide mere om realkredit og vil være interesserede i at vi afholder et seminar? Umiddelbart er der da nogle som interessere sig herfor. Så er man velkommen til at komme og "se giraffen", stille spørgsmål, diskutterer vores synspunkter sammen med andre låntagere etc. Sådan har vi atid gjort med vores kunder. Vi har immervæk beskæftiget os med realkredit i 12 år og venter stadig på den som kan fortælle os noget vi ikke ved, så vi kan blive endnu klogere. Hans - du har fået tilbuddet om at komme til et møde hos i Greve. Det står stadig ved magt. Principperne omkring beskyttelse af friværdi står beskrevet i vores nyhedsaviser "RealRådHuset" som man er mere end velkommen til at gå ind og finde på hjemmesiden og læse. Med venlig hilsen Poul Stubkjær |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Åh, min gud, min gud... Svaret er jo for trivielt. Det ville være dejligt om du gad at sætte dig ind i, hvad det er vi laver før end du udtaler dig og kommer med fuldstændige absurde påstande. Hvad bilder du dig egentlig ind? Gid det var så enkelt, at vi kunne fortælle om realkreditlån på et A4 ark eller i en smart produceret pjece. Det er det ikke og derfor gør vi det ikke. Du vil gerne vide hvad det er vi laver? Det er enkelt. Vi rådgiver om realkreditlån, varetager vores kunder interesser og udøver aktiv gældspleje. Og hvad så? Blev du klogere af det? Du kan gå ind på vores hjemmeside og læse vores nyhedsaviser, du kan komme til et møde, du kan deltage på et af vores seminarer, du kan spørge om lige hvad du vil, du kan få lov til at undervise os hvis der er noget vi ikke ved. Det ville glæde os at blive endnu dygtigere! Tonen her er blevet helt absurd og har intet at gøre med en seriøs dialog. Med venlig hilsen Poul Stubkjær |
Hej Poul og Bent Jeg har brugt den sidste halve time siden Poul skrev sit indlæg på at studere Realrådhuset, og kan sagtens følge jeres eksempler og udregninger, men men det virker bare en kende for teoretisk, Så som jeg tidligere skrev kunne det være rart hvis du Poul ville komme med et eksempel fra det virkelige liv inden for de sidste 5 - 10 år hvor denne friværdibeskyttelse har været effektiv. Det undrer mig at du ikke vil forklare i denne tråd hvor de vise sten ligger, men hellere under 4 øjne i Greve ?? Så indtil videre er min opfattelse på linie med Bents |
Hej Hans Det glæder mig du kan følge vores eksempler og du indrømmer det er en kende teoretisk. Ja, for pokker da. Men igen...altså...nu er det også galt og mistænkeligt at I begge er inviteret til et møde *GGG*. I må gerne komme sammen, hvis I vil det! Hvorfor gør I ikke det? Diskussionen er blevet grinagtig og er kørt helt af sporet. Mvh. Poul Stubkjær |
Hej Poul Ja et er teori, et andet praksis, ligeledes med et budget contra årsrenskab, der sker altid noget uforudset. Men jeg begriber ikke hvorfor du ikke- så travlt som du har, ikke blot giver os den korte version, og et eksempel fra de sidste år hvor din friværdbeskyttelse har haft effekt. Her på Amino vil du opnå at, væsentligt flere kendskab til friværdibeskyttelse, end hvis du holder et privat møde med et par "Mørkemænd" som Bent og Jeg. Og du behøver ikke og starte med Adam og Eva, bare den korte introduktion som enhver god sælger kan i søvne. |
Kære "Mørkemænd" Jeg er sikker på, at folk herinde er kloge nok til at kunne skille de seriøse fra de useriøse og nok skal henvende sig til dem de mener har mest at tilbyde... Mvh. Poul Stubkjær |