Hvad er den juridiske deffination af spam? Er det okay at sende en uofordret mail afsted til en virksomhed med et tilbud? Og hvordan er reglerne for at sende det som post? Jeg har nemlig modtaget en del tilbud fra forskellige siden jeg oprettede min virksomhed så vil høre om det er lovligt at sende uopfordret tilbud med posten? Nogen der ved det? |
Spam?
som spam. Hvis du f.eks. sender mails ud om en gratis service som der senere kan tilkøbes en eller anden ting. Tror jeg nok. Du må sende alt de "live" post du har lyst til :) Peder |
Det er jo egentlig ret diskriminerende overfor internettet... :-) Bare fordi det er lidt dyrere at sende post, så er der NO-LIMIT...! Gad vide om der har været nogle lobbyister fra PostDanmark med til at vedtage det... ha ha... |
Men så kan man vende den om og sige at bare det at der er en lille udgift forbundet med "rigtig" post og samtidigt et tidsforbrug. Så er der nogle helt naturlige begrænsninger på hvor meget spam der bliver sendt. Hvis man sender et brev så mener man det, bare det at skulle i postkassen er jo noget af en udfordring ![]() Peder |
Det koster afsenderen penge at sende et fysisk brev. Det koster (næsten) ikke afsenderen penge at sende 1 mio mails. Og som andre nævner ovenfor, så lige så snart en mail er med "henblik på afsættelse af en ydelse eller vare" er det spam medmindre man har modtagerens samtykke. Man må heller ikke sende en mail og spørge om man må sende dem en reklamemail. Men man må gerne ringe og spørge om man må sende en mail til dem med reklame.... |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Ja, i teorien, men hvis modtageren herefter anmelder din virksomhed for spam er det fandens svært at bevise at du havde opnået samtykke fra den faktiske modtager. Hvis du nu f..eks. ringer til mig kunne jeg jo sige: Ja, ja - send bare alle de reklamer du vil, og så give dig en andens email adresse :) |
Sådan en fremgangsmåde ville man næppe bruge med tusindvis af modtagere, da det vil være enormt omfattende at kontakte dem pr telefon først. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
*LOL* Den var faktisk meget go'' ;-) /Grosen Friis |
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk
Spørgsmålet er om folk som jeg kunne finde på det ... dem der kender mig kender godt svaret :) |
det sjoveste og mest onde, ville nok være få dem til at sende mail''en til xx@fs.dk (fs = forbrugerstyrelsen ) ![]() |