Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvad er den juridiske deffination af spam? Er det okay at sende en uofordret mail afsted til en virksomhed med et tilbud?

Og hvordan er reglerne for at sende det som post? Jeg har nemlig modtaget en del tilbud fra forskellige siden jeg oprettede min virksomhed så vil høre om det er lovligt at sende uopfordret tilbud med posten?

Nogen der ved det?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:04
Du må ikke sende uopfordrede mails med henblik på salg. Og der er vist ikke så meget plads at manøvrerer i forhold til dette, tror nok at mails som ville kunne lede til salg senere i et forløb klassificeres
som spam. Hvis du f.eks. sender mails ud om en gratis service som der senere kan tilkøbes en eller anden ting. Tror jeg nok.
Du må sende alt de "live" post du har lyst til :)

Peder

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:13
Det er jo egentlig ret diskriminerende overfor internettet... :-) Bare fordi det er lidt dyrere at sende post, så er der NO-LIMIT...! Gad vide om der har været nogle lobbyister fra PostDanmark med til at vedtage det... ha ha...

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:21
Hehe, tja diskriminerende sådan kan man vel sige det.
Men så kan man vende den om og sige at bare det at der er en lille udgift forbundet med "rigtig" post og samtidigt et tidsforbrug. Så er der nogle helt naturlige begrænsninger på hvor meget spam der bliver sendt.
Hvis man sender et brev så mener man det, bare det at skulle i postkassen er jo noget af en udfordring hvor imod mails bare er noget man knalder afsted hvis man lige har en 2-3min.

Peder

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:08
Loven er lavet af hensyn til modtageren.

Det koster afsenderen penge at sende et fysisk brev.
Det koster (næsten) ikke afsenderen penge at sende 1 mio mails.

Og som andre nævner ovenfor, så lige så snart en mail er med "henblik på afsættelse af en ydelse eller vare" er det spam medmindre man har modtagerens samtykke.
Man må heller ikke sende en mail og spørge om man må sende dem en reklamemail.
Men man må gerne ringe og spørge om man må sende en mail til dem med reklame....

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:55
> Men man må gerne ringe og spørge om man må sende en mail til dem med reklame....

Ja, i teorien, men hvis modtageren herefter anmelder din virksomhed for spam er det fandens svært at bevise at du havde opnået samtykke fra den faktiske modtager. Hvis du nu f..eks. ringer til mig kunne jeg jo sige: Ja, ja - send bare alle de reklamer du vil, og så give dig en andens email adresse :)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:02
I sidste ende er det jo en tur for retten der skal afgøre om ens påstand om at man har snakket med person xx i virksomhed yy om at fremsende en mail til mailadressen zz som man har fundet på kontaktpersonen og derfor kontaktet pr. email.

Sådan en fremgangsmåde ville man næppe bruge med tusindvis af modtagere, da det vil være enormt omfattende at kontakte dem pr telefon først.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 16:17
Hvis du nu f..eks. ringer til mig kunne jeg jo sige: Ja, ja - send bare alle de reklamer du vil, og så give dig en andens email adresse :)

*LOL*

Den var faktisk meget go'' ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:50
> Den var faktisk meget go'' ;-)

Spørgsmålet er om folk som jeg kunne finde på det ... dem der kender mig kender godt svaret :)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:55
Dato: 01-03-2007 17:49:53 Forfatter: Mikkel deMib > Den var faktisk meget go'' ;-)

Spørgsmålet er om folk som jeg kunne finde på det ... dem der kender mig kender godt svaret :)

det sjoveste og mest onde, ville nok være få dem til at sende mail''en til xx@fs.dk  (fs = forbrugerstyrelsen ) 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)