Nu kan du ik sammenligne priser i USA med priser i EU... Alle mærkevarer koster 1/3 del i USA i vejl udsalgspris... Det har noget med prissætningen i EU, og hvordan EU beskytter det indre marked! Så din sammenligning holder ik... Så skal du kigge på Jeans i USA for 2 år siden, og sammenligne prisen med idag! |
Helle - houseofkids.dk:Men hvad er udsigterne så? For når jeg ser kurven over bomuldspriserne - så går den fra at have været rimelig stabil i mange mange år - til pludselig at hæve sig himmelhøjt og bare fortsætte i den retning. Har det været sådan før? Og hvis - hvad skete der så?
og vil den nogensinde komme ned på samme niveau igen. Ved det er spekulationer og ingen rigtig kan spå om det. Jeg er bare nysgerrig og interesseret.
Bomuld kommer til at stige mere, og det samme gør alle andre råvarer, varer mm. Måske aftager de voldsomme stigninger, men når 2011 er omme, så vil du se, at prisen fra årets start er steget med xxx%...
Det har aldrig været sådan før, men nu har vi heller aldrig oplevet en situation, hvor der er pumpet så mange trykte billiarder i omløb... Men resultatet af at redde banker, WallStreet mm bliver inflation...
Helle - houseofkids.dk:Og mere interessant: Er der noget sted man kan finde tal for den samlede produktion der laves af tekstiler? For som jeg ser det, så har vi før bare købt ved behov og mere til for sjov. Nu skæres der jo nok ind til behov hos nogle folk, pga de højere priser - og så skulle markedet jo gerne følge med - med mindre produktion. Ellers får vi jo et udsalgsmekka (mere end nu) hvor ingen tjener særlig mange penge.
Næppe da der foregår meget lokal produktion i Østen... Men du kan være sikker på, at der forbliver en vis overproduktion, da nogle altid ser mere lyst på fremtiden end andre. Og nogle tager desuden chancer i håb om bedre tider, eller øget salg på nye markeder...
Bliv gratis medlem