Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil ikke være ven med dig !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke være ven med dig !

Jeg er ikke den store facebook bruger eller Linkedin bruger,  normalt sletter jeg bare alle henvendelser vedr.  Linkedin  og mærkelige ting på facebook.

Men efterhånden var der mange som kunne fortælle om forretninger som de havde fået som følge af deres netværk på Linkedin.

Så jeg tænkte jeg måtte hellere i gang – det første som skete var at systemet foreslog at jeg kunne sende in invitation til alle i min outlook jeg forsøgte at gå dem igennem men til sidst tænke jeg Fuck jeg sender bare en invitation til alle – dem som ikke gider,  svare ikke – lidt lige som jeg hele tiden selv har gjort.

modtog jeg en mail med teksten

Mange tak for din invitation. 

Nu er jeg notorisk dårlig til at huske navne, så har vi snakket sammen før? 

Det er selvfølge et relevant spørgsmål

så jeg chekkede hvorfor jeg havde ham i min mail
Det viste sig at være et firma som sender mig tilbud på kurser og de har et nyhedsbrev som jeg har bedt om at få – nyhedsbrevet indeholder forskellige gode tips - og en opfordring til at fortælle om erfaringerne – det havde jeg så gjort og fået svar etc – vi har altså mailet lidt sammen

Det skriver jeg så til ham – Stor var så min overraskelse da jeg så modtager en mail om

At han ikke vil være ven med mig

Ahh, tak. 

Jeg bruger primært LinkedIn til personer jeg har handlet eller arbejdet sammen med, så jeg kan desværre ikke acceptere invitationen. 

OK – det er helt fint at der er nogle som ikke vil være ven med mig  - Men hvordan har han tænkt sig at jeg vil reagere når jeg får hans mail om kursus ?

Jeg syndes bare han skulle have slettet henvendelsen så havde jeg aldrig opdaget noget – men nu sidder jeg lidt tilbage som i 6 klasse hvor jeg havde manet mig op til at sende en seddel til den sødeste pige i klassen  ” vi du komme sammen med mig ”  og oplevet at de ville hun sku ikke – den trauma sidder stadig i kroppen

Så hurtig kan et firma ændre en potentiel kunde til en negativ kunde

Eller er det bare mig som er lidt følsom ? 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:31

Kort sagt: ja

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:36

det er næppe personligt afslag han giver dig. vedkommen har nok bare valgt at sætte grænser for hvor mange og hvem man gider have i sit linkedin netværk.

Hvis vedkommende skulle have alle som der sendes nyhedsbrev til og skrives et par mail med så ville det måske blive til mange tusinde...

så ja, du tar det nok lidt for personligt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:36

Kort sagt, det er nok dig der er lidt følsom Wink

Med det sagt ville jeg nok have samme reaktion, når man får en så direkte negativ henvendelse. Så ja, han skulle nok bare have slettet beskeded, og så ladet det være ved det.

Hvad angår nyhedsbrevet, så er det jo bare en service han giver, som du så har brug for, samtidig med at han ikke mener at han har brug for det du har at tilbyde.

Nu ved jeg ikke hvad du laver til daglig, men forestil dig at du går ned til din bager, og snakker lidt med ham om hvad du kan tilbyde. Det mener Bageren så ikke at han lige har brug for, men det betyder vel ikke at du stopper med at købe morgenbrød der?

Det din ikke-ven så taber på det, er at han ikke kan se hvad du går og laver, eller hvem du arbejder sammen med. Det kunne være at du havde nogle kollegaer på din venneliste som kunne noget ikke-vennen havde brug for, eller at de kunne være potientielle kunder for hans nyhedsbrev.

Networking er ikke om hvem du kender, men hvem dem du kender, kender Stick out tongue

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:41

bare videre med livet, kigget den lange tekst , folk skriver tit lange fordi de vil have ret ligesom i nogle  trådenen synes jeg tit, men det forvirre bare mere end det formidler en viden.videre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:43

Ja, du er nok lidt følsom, men jeg er bestemt ikke uforstående overfor dine følelser. Jeg har selv været meget ligesom dig, men det er vigtigt, at du i dine arbejdsrelationer lærer at lukke af for eventuelle afslag. Det er, hvad det er - hverken mere eller mindre.

På facebook er jeg venner med mange, jeg har lært at kende her på Amino, hvadenten vi har lavet "business" sammen eller ikke. Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle linke til hinanden på facebook, twitter, linkedin, osv., selvom man ikke har arbejdet sammen, for det kan man jo komme til før eller siden. Men dem, der giver dig afslag, putter du bare i glemmebogen, og dem, der tager imod dig med åbne arme, kan du så bare være glad for! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59

toogtoerfem:
Stor var så min overraskelse da jeg så modtager en mail om

At han ikke vil være ven med mig

Hvad mener du med, at du modtager en mail om, "At han ikke vil være ven med mig" ?

HVAD skriver han ordret? Skriver han det med sin egne ord, eller er det en automatisk genereret email? Hvis det er en auto-email, så er der ingen grund til at lægge noget i det. Hvis han ordret skriver noget i stil med: "Jeg vil ikke være ven med dig", så synes jeg, det er tankeløst. Han kunne i stedet have et standard-svar klar som fx: "Jeg har med tiden modtaget så mange anmodninger, at jeg til sidst har måttet starte på at sige nej tak. Beklager".

Det havde været politisk smartere, hvis han ønsker at holde døre åbne i fremtiden.

Men om du er lidt følsom? Ja, det er du alene set i lyset af den afvisning, du fik i 6. klasse, og som stadig sidder i kroppen. Hvis du vil frem, må  du kunne tåle afvisninger og afslag uden at lade det bremse dig. Men bare rolig, jeg husker også godt afvisninger, så du er ikke alene...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36

Ikke alle er værd at være ven med. Lige ham der sendte dig den afvisning, tror jeg, at du er bedre foruden at være ven med i livet :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)