Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Burgerbilleder" - Grænser for produktfotos.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først, så prøv lige at åben én af de store fastfood-kæders hjemmeside. Find den burger du plejer at bestille. Ligner produktfotoet noget, du nogensinde har fået derfra?

Det der er på billedet, er der også i den burger du får. Men på billedet er det -næsten- altid overpræsenteret, og sat op så den ser: vild appetiteligt ud, stort ud, mere ekslusivt etc.

Det samme ses, når man køber en frysepizza i supermarkedet. Billede på æsken er bare så meget lækre end indholdet. Man får nogle gange lyst til at æde pap-indpakningen.

MEN, hvad synes du om det? Findes der nogen grænse for hvad man kan tillade sig, når man får taget sine produktsfotos?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:23

Sådan er det jo nu engang. Det er helt det samme indenfor ejendomssalg. Det er ufatteligt så stor en stue på 14 kvadratmeter kan komme til at se ud med den rigtige fotograf. Sådan vil det altid være. Alle pynter lidt på sandheden, men så længe man husker på det, så får man sig ikke en grim overraskelse! :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:29

TT Tekstforfatter skrev dette indlæg: 01-04-2011 18:23:

Sådan er det jo nu engang. Det er helt det samme indenfor ejendomssalg. Det er ufatteligt så stor en stue på 14 kvadratmeter kan komme til at se ud med den rigtige fotograf. Sådan vil det altid være. Alle pynter lidt på sandheden, men så længe man husker på det, så får man sig ikke en grim overraskelse! :-)

Det kommer sig faktisk af, at jeg skulle tage billede af en sandwich. Billedet blev sindsygt godt, ingen tvivl om det. Men jeg udbrød selv "Hold da kæft, et burgerbillede..." Simpelthen fordi at det så bare så godt ud, i forhold til hvordan det ser ud når man pakker sandwichen ud af indpakningen.

Ikke fordi at den er klam når den bliver pakket ud, men man kan bare få et billede til at se SÅ meget bedre ud. Og det ændre selvfølgelig heller ikke på smagen, men det ser altså meget mere appetiteligt ud med at godt billede. Hvis du tager et billede af noget der lige er pakket ud, så kommer man aldrig til at sælge den vare.

Og så tænkte jeg bare, at jeg gerne ville høre folks mening. Jeg personligt har efterhånden vendt mig til at "sådan er det bare"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)