Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg på dybt vand?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis et firma importerer varer fra et ikke-EU land skal der svares told, hvis varernes værdi overstiger EUR 150 (DKK 1150). Et firma betaler i denne forbindelse ikke moms, men der skal beregnes importmoms som anføres i regnskabet.

Post Danmark beregner 128 kr. plus moms for at udføre indfortoldning. Det kan du selv gøre, så sparer du de 128 kr.

DHL, TNT, FedEx indfortolder gratis.

Så hvis blot du indkøber for et beløb under 1150 kr.  kan du spare en del penge. Det kan være fint for et lille firma, men hvis du importerer store mængder, kan det bedre betale sig at betale tolden frem for at dele en ordre op i mange forsendelser.

/Kjeld

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Alt andet er tågesnak Smile

Det eneste der er tågesnak er vel i grunden din "min far er stærkere end din far" attitude og tilgang til det hele i denne tråd - Lad være med at være tøsefornærmet over et enkelt ord, det virker så snæversynet - og forvirrer mere end det gavner.

• Du læser forkert
  • Du analyserer forkert
  • Drager forkerte konklusioner
  • Du slynger om dig med tal du ikke underbygge
  • Du bidrager intet med absolut intet til trådstarter

Jeg har selv købt ting på Alibaba med "succes" i over 10 år som privat, der er der mange af ok firmaer, og der er helt klart useriøse eller banditter.

Til gengæld også prøvet en del andet på den slags site, f.eks. har jeg for nyligt lavet en konsulent opgave for en virksomhed der sourcer rigtig meget i Kina 250 lead i ugen. Der sidder 5 kinesiske indkøbere og har 25% fejl, svindel og store mangler ved de forespørgsler.

Sjovt nok, at så skal andre (mig) rydde op i kaossset og lære dem ordentlige indkøbs og tender processer bagefter.

Du mener jeg er generaliserende? ja måske men "better safe than sorry"

Det kan være du og jeg kan spotte de useriøse lidt bedre end andre og det kan være vi bare er mere heldige. Hvis dit bedste råd er at bare klø på med Alibaba til folk der ikke virker som de har prøvet det før, så mener jeg det er dig der beviser du ikke har forstand på de sager.

• Jeg har sagt trådstarter skal træde varsomt for at få en god process
  • Bevist min påstand
  • Og fra start givet ham den drejebog du efterlyste (du må også bruge den)

Hvad har du bidraget med, andet en mundhuggeri og din personlige subjektive mening om at næsten alle i hele verden er seriøse? og noget lallende "det ikke alle der er banditter og det kan du ikke bevise"... Nej! Heldigvis!

Rettidig omhu" kan spare dig meget! Det kan held også, men hvilken af dem kan man påvirke på en seriøs måde Jan?

- Spis dit rundstykke, drik din urtete, hjælp andre, smil til verden, så smiler den igen -

Ha en super dag.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)