Hej Amino, jeg er 'long time listener, first time caller', så bær over med mig, hvis indlægget er smidt det helt forkerte sted. Jeg eksperimenterer med en opgradering og effektivisering af mit nyhedsbrev, og har fundet megen brugbar information i Christina Klitsgaards workbook. Jeg ønsker dog svar på en lille, men (for mig) meget væsentlig detalje, som jeg håber at kunne få lidt feedback på. Min virksomhed har ikke nogen decideret webshop på sin hjemmeside, men jeg ønsker stadig at skabe en rød tråd mellem nyhedsbrevet og hjemmesiden. Nyhedsbrevet har således det formål at motivere modtagern til at 'hoppe' over på hjemmesiden efter læsning. Mit dilemma er så således: 1) skal jeg lave en overskrift, billede og rubrik, som er så spændende læsning, at man ikke kan undgå at trykke på det link der følger efter (som fører videre til resten af historien på hjemmesiden)? eller, 2) skal hele historien fyres af i nyhedsbrevet og blot håbe på at modtageren klikker ind på siden efterfølgende? Jeg ved således ikke om LINKET er en teaser eller en stopklods! Der er som sagt ikke noget decideret salg på hjemmesiden, men formålet er 'blot' at min virksomhed skal være i modtagerens bevidsthed når det er tid til at handle. Nogle erfaringer eller links (hoho) til information om lignende vil være en kæmpe hjælp.. På forhånd tak :o) |
Jeg ville gå efter mulighed nr. 1 - lave et oplæg og placere et link, som modtageren skal klikke på for at læse resten af teksten. På den måde får du videreført modtageren til dit websted.
Det vigtige er så blot, at når læseren så ankommer dertil, så skal der være en eller anden form for "call to action" - ellers giver det ikke den store mening (hverken for læseren eller for dig).
... Og velkommen til, i øvrigt.