Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er links en gave eller en stopklods?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg er 'long time listener, first time caller', så bær over med mig, hvis indlægget er smidt det helt forkerte sted.

Jeg eksperimenterer med en opgradering og effektivisering af mit nyhedsbrev, og har fundet megen brugbar information i Christina Klitsgaards workbook.

Jeg ønsker dog svar på en lille, men (for mig) meget væsentlig detalje, som jeg håber at kunne få lidt feedback på.

Min virksomhed har ikke nogen decideret webshop på sin hjemmeside, men jeg ønsker stadig at skabe en rød tråd mellem nyhedsbrevet og hjemmesiden. Nyhedsbrevet har således det formål at motivere modtagern til at 'hoppe' over på hjemmesiden efter læsning.

Mit dilemma er så således: 1) skal jeg lave en overskrift, billede og rubrik, som er så spændende læsning, at man ikke kan undgå at trykke på det link der følger efter (som fører videre til resten af historien på hjemmesiden)? eller, 2) skal hele historien fyres af i nyhedsbrevet og blot håbe på at modtageren klikker ind på siden efterfølgende?

Jeg ved således ikke om LINKET er en teaser eller en stopklods!

Der er som sagt ikke noget decideret salg på hjemmesiden, men formålet er 'blot' at min virksomhed skal være i modtagerens bevidsthed når det er tid til at handle.

Nogle erfaringer eller links (hoho) til information om lignende vil være en kæmpe hjælp..

På forhånd tak :o) 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:39

Jeg ville gå efter mulighed nr. 1 - lave et oplæg og placere et link, som modtageren skal klikke på for at læse resten af teksten. På den måde får du videreført modtageren til dit websted.

Det vigtige er så blot, at når læseren så ankommer dertil, så skal der være en eller anden form for "call to action" - ellers giver det ikke den store mening (hverken for læseren eller for dig).

... Og velkommen til, i øvrigt.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:31

Det kommer an på om du tjener mere ved at personen besøger dit website (shop, reklamer osv).

Hvis antallet af besøg på dit website reelt set ikke er noget du tjener penge på igennem reklamer eller salg, men du kan sælge din ydelse/produkt lige så godt igennem teksten på dit nyhedsbrev, så vil et klik på et link altid være en beslutning og en unødvendig stopklods.

Hvis dit nyhedsbrev primært eksisterer for at minde tidligere kunder og potentielt fremtidige kunder om at du stadig eksisterer og besider en god viden som de kan få glæde, så vil jeg til enhver tid sørge for at holde indholdet i nyhedsbrevet. Det sikrer samtidig at der er en årsag til at tilmelde sig dit nyhedsbrev (og dermed give dig kontaktinformationerne - som er dit vigtigste asset som forretning) for de kan ikke få din viden gratis andre steder.

Er dit produkt derimod noget der skal købes via websitet eller tjener du penge på reklamer på websitet osv, så skal du selvfølgelig sørge for at få dem over på en købsrelateret side hurtigst muligt.

Så alt i alt kommer det vel ned til om planen med dit nyhedsbrev er at lave et branding værktøj eller et direkte målbart salgsværktøj. :)

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:20

TAK for de gode og ikke mindst brugbare svar...

@ Jesper: tror du har fuldstændig ret. Når modtageren af nyhedsbrevet så har ulejliget sig til at trykke på linket, så skal der "squ" også være noget at hente!

@ Oscar: Hjemmesiden indeholder ikke en webshop, eller andre indtjeningsmuligheder som bannerreklamer o.lign. Den er udelukkende for at bevare virksomheden i kundens bevidsthed. Men grunden til at jeg ønsker, at modtageren af nyhedsbrevet skal klikke ind på hjemmesiden skyldes et ønske om at inspirere og motivere potentielle kunder ENDNU mere end et nyhedsbrev kan. Hjemmesiden indeholder flere forskellige ting som kunne være interessante.

Men jeres svar illustrerer min problemstilling meget godt. Der er 'pros and cons' til begge valgmuligheder. Jeg forsøger blot at finde den mest hensigtsmæssige, hmm...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)