Hej Amino''er, Har efterhånden brugt det meste af min morgen på at læse mange af de glimrende indlæg fra jer alle. Sikke mange gode input! Nu er det så min tur til at komme med lidt spørgsmål: Jeg har siden sommeren 2006 være selvstændig og sælger øl via webshop til danske forbrugere. Jeg har ikke det store markedsførings budget og benytter derfor ikke AdWords eller lign. men udelukkende "mund-til-mund" og via flyers som jeg selv omdeler. Jeg har et gennemsnitligt besøgstal på 100 pr. dag, men det kniber med salget. Jeg mistænker lidt mine betalingsmuligheder for at være forhindringen. Jeg tilbyder pt kun kontooverførsel, kontant ved afhentning eller på post opkrævning. Da jeg ikke endnu har overvældende salg er jeg lidt tilbageholdende med at få en kortløsning via PBS osv, men hvad er jeres erfaringer? Kan det betale sig, eller... Mine nuværende kunder har fordelt sig på 80% kontooverførsel 10% efterkrav og 10% kontant ved afh. Jeg kunne selvfølgelig også godt tænke mig endnu flere besøgende (læs kunder) så hvis der er nogen der har lidt gode råd (læs: billige) modtages disse med kyshånd. På forhånd tak for hjælpen, Martin Toulstrup |
Manglende kunder :(
Du kan eventuelt lave en "Dagens øl" som du så laver et lille tilbud på og en forfriskende beskrivelse af. Eller når folk bestiller varer hos dig, så kan du gratis smide en enkelt prøve på en øl med, som du lige netop forsøger at fremhæve. Men i sidste ende, så er 100 besøgende ikke så mange. Dem skal du også have flere af. Lav eks. en klikbar signatur i bunden af dine Amino-indlæg og brug noget tid på her at fortælle lidt om dine varer og hvorfor de er bedre at købe hos dig. Tag eventuelt kontakt til vinhandlere og se om ikke du kan få dem til at sælge din øl hos sig. Lav konkurrencer. Spil på ord som "hygge", "smagsoplevelse" og "kvalitet" og hvad du nu kan finde på, som giver folk associationer til noget rart. I det hele taget - sælg dig selv! Uden at vide mere om din hjemmeside og dine produkter, så er der ikke så meget mere, jeg lige kan komme i tanker om. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
1) Det er helt sikkert at hurtig betaling vil give flere kunder. Det kan du finde flere indlæg om her på Amino 2) Hvad er det som gør at folk skal købe hos dig og ikke i supermarkedet/anden øl specialist? Hvor er du speciel, er det billigere? Har du et udvalg som andre ikke har? Speciel service? 3) Folk skal vide at du findes ellers får du ingen besøgende og dermed kunder. Af de 100 som kommer så tror jeg nr. 1 kan give flere kunder pr. xx besøg. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Hej Peter & Lars, Tusinde tak for jeres lynhurtige svar. For lige kort at ridse op hvad min virksomhed er for en størrelse kommer her en lille liste: 1.) Jeg handler/sælger udelukkende belgiske special øl. Mange kan slet ikke fås andre steder end hos mig. 2.) Af de øl som jeg fører og også kan fås i supermarkederne herhjemme er jeg ca. 4-10 kr. billigere pr. stk. 3.) Jeg tilbyder månedsabonnementer til langt under halvpris af andre udbydere. 4.) Jeg leverer også engros til cafeer, restauranter og andre butikker som vinhandlere og øl butikker. (Dette er kommet i hus på baggrund af en massiv Direct Mail kampagne samt solide gåture i det københavnske cafe miljø) Det korte af det lange er altså at jeg er billigere end alle andre, og mit sortiment er stort. Jeg kører en fast konkurrence om 2 øl fra sortimentet til alle som er oprettet som kunde og tilvælger nyhedsbrevet som udsendes 1 gang månedligt. Dette har da også givet lidt salg af de øl som jeg fremhæver i brevet, men altså ikke nok. Men foreløbig tak til jer begge, (Og min signatur burde være klikbar nu) Martin Toulstrup |
Hej Martin, Du kan uden tvivl øge din konvertering for 1. gangsbesøgende ved at lægge flere billeder på din hjemmeside. Der er for meget tekst, og for få billeder! Dernæst skal du prøve at se, om det ikke kan betale sig, at investere i en online eller offline markedsføringskampagne. Prøv at regne ud hvad dit dækningsbidrag er per kunde, og sammenlign det med din konverteringsprocent. Nu ved du, hvad du har råd til at betale for din markedsføring, og samtidig tjene penge på den! Har du spørgsmål til, hvordan du når disse tal, så send mig en PM eller giv mig et ring. |
1) Du skal slå meget mere på at du er det eneste sted man kan få xx og yy! 2) Du skal slå meget mere på at dine priser er de billigste! 3) Du skal prøve (tror jeg) at integrere shop og hjemmeside så det ikke er 2 forskellige ting. Det er ikke så let med OsCommerce men kan lade sig gøre. 4) Måske lave en mere markant opdeling af hjemmeside og shop så en del er henvendt til B2C og en anden er B2B. 5) En god ide med konkurrence til nyhedsbrevet. Det kunne måske spredes via konkurrence hjemmesider så du kunne få mange flere til dit nyhedsbrev. ...og så er der selvfølgelig en masse råd i e-Pusher som viceværten har skrevet. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Uden at kende noget til dine tal, vil jeg gætte på, at du ikke har specielt mange tilmeldinger fra folk, der ikke i samme omgang køber en vare i din butik? Mit bud er at problemet ligger i mængden af informationer du kræver fra besøgende, der vil tilmelde sig noget så simpelt som et nyhedsbrev. De skræmmes ganske enkelt væk af formularen, hvor de skal angive køn, adrese, telefonnummer m.v. Jeg er sikker på du kan få langt flere tilmeldinger ved at forsimple formularen og vise den f.eks. i en af sidemenuerne på alle sider. Nyhedsbreve er et fremragende salgsmedie, men uden tilmeldte sælger man ikke meget. :) Desuden er jeg fuldstændig enig i forslaget om at samle siderne i én. Jeg undredes meget da jeg pludselig endte på en side med et helt andet design, fordi jeg klikker mig ind på shoppen. Desuden savnede jeg et link til den i hovedmenuen. |
Uden at have indgående kendskab til dig og din forretning, lyder det til at du har et godt produkt, og nogle fine muligheder. Derfor synes jeg helt sikkert du skal investere i en ny webshop, og få en aftale med PBS, det vil i hvert fald konvertere en del flere besøgende til kunder. |
Velkommen til Amino. Først og fremmest skal du sørge for at du for lavet et nyhedsbrev der har en god mængde tilmeldte og så sende ugentligt ud med tilbud og historier. Og så en anden ting, jeg personligt opfatter webshops som ikke tager imod dankort men bruger kontooverførsel som utrolige useriøse. Vil du arbejde med web så det dankort løsning, aldrig kontooverførsel. Jeg fraråder alle jeg møder at betale kontooverførsel, som forbruger er du utroligt ringe stillet tilbage i de gode 2001 der lukkede en stor EDB forhandler med et brag og 1.8 mil kroner blev tabt af forbrugerne som havde konto overført. |
Hej Martin, Velkommen til amino. Du har jo et unikt produkt og brænder for det - det er jo tydeligt at mærke. 100 besøgende om dagen er okay, med med lidt justering af side titler osv. i forhold til søgemaskiner kan det nok gøres noget bedre. Desværre harmonere den energi du ligger i salget og din viden ikke helt med det udtryk din side giver. Jeg har skudt her lidt fra hoften med et par ting:
Jeg ved ikke om du har læst Martin Thorbogs - Epusher - der er en light udgave der er gratis at læse: http://www.thorborg.dk/e-pusher.htm - prøv at lure den og find inspiration. |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab